Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 31-40 van de 535 uitspraken

Bij de spoedeisende hulp van het ziekenhuis is tweemaal de diagnose van een littekenbreuk boven de navel gesteld. Achteraf bleek het een fistel te zijn die verkleefd was aan de darm en de buikwand. Partijen schikken ter zitting

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Diagnose    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 118598

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats], en Stichting Ziekenhuisgroep Twente, gevestigd te Almelo (verder te noemen: het ziekenhuis) Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. Het geschil is ter zitting behandeld op 4 oktober […]

Bij een bacteriële infectie na een heupoperatie is het ziekenhuis niet tekort geschoten ten aanzien van het ontstaan en de nabehandeling van de complicatie

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Complicatie    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 110445

In het geschil tussen Cliënt en NL Healthcare Clinics B.V., gevestigd te Breda, (verder te noemen: het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter zitting […]

Bij een budgetpolis moet cliënt zelf nagaan of ziekenhuis contract heeft met zorgverzekeraar

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Prijs    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 122800

Waar gaat de uitspraak over Cliënt heeft een hersteloperatie aan zijn schouder ondergaan waarvoor het ziekenhuis hem een bedrag van € 1.890,– in rekening heeft gebracht, omdat de zorgverzekeraar dit bedrag niet wil vergoeden. Dit omdat het ziekenhuis met deze zorgverzekeraar geen contract heeft afgesloten. Het ziekenhuis geeft aan dat op haar website alle informatie […]

Bij het (bij)stellen van de diagnose is niet onzorgvuldig gehandeld. Wel is het ziekenhuis nalatig geweest in het tijdig communiceren van het resultaat van de ascitespunctie. De andere klachten zijn niet gegrond

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Diagnose    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 117031

In het geschil tussen [Klager], wonende te [plaats], in zijn hoedanigheid van nabestaande van zijn overleden moeder, [naam patiënte], en Stichting Sint Franciscus Vlietland Groep, gevestigd te Rotterdam, (verder te noemen: het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te […]

Bij het delen van vertrouwelijke informatie heeft de zorgaanbieder steken laten vallen

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 122292

Waar gaat de uitspraak over Volgens cliënte heeft de psycholoog de geheimhoudingsplicht geschonden door informatie zonder haar toestemming te delen met anderen, waaronder behandelaren bij de zorgaanbieder die niet in een directe behandelrelatie met de cliënte staan. De klachtencommissie van de zorgaanbieder, die onvoldoende onafhankelijk is,  heeft de klacht gegrond verklaard, maar de zorgaanbieder heeft […]

Bij tweede telefoongesprek met centrale is niet goed doorgevraagd en niet doorverbonden met Huisartsenpost

Commissie: Ambulancezorg    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 124085

Waar gaat de uitspraak over De zorgaanbieder heeft twee keren ten onrechte geweigerd om klager met een ambulance te sturen. Terwijl de bloedvergiftiging en de vleesetende bacterie klager bijna het leven heeft gekost. De zorgaanbieder geeft aan dat het niet de taak van een centralist is om een diagnose te stellen, maar om een urgentie […]

Bloeding na inbrengen spiraal niet door fout ziekenhuis

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 123497

Waar gaat de uitspraak over Volgens de cliënte is er tijdens die plaatsing van een spiraal een diepe perforatie aan de baarmoederwand veroorzaakt. Haar zou bij thuiskomst telefonisch gemeld zijn dat ze over twee weken terug moest bellen als ze bleef bloeden. Een uur daarna was de kleding van de cliënte doorweekt van het bloed […]

Borstoperatie. De intake is ten onrechte niet uitgevoerd door of onder supervisie van de plastisch chirurg en bij de operatie van de cliënte is een verkeerde techniek gebruikt. De zorginstelling moet de materiële en immateriële schade vergoeden. De interne klachtenprocedure van de zorginstelling is niet op orde en de toezending van het medisch dossier heeft veel te lang geduurd en was ook onvolledig

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 117475

In het geschil tussen Mevrouw [naam], wonende te [woonplaats], (verder te noemen: de cliënte) en A Klinieken, gevestigd te Zevenaar, (verder te noemen: de kliniek). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Zelfstandige Klinieken (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. Het geschil is ter zitting […]

Breuk van montuur kan niet aan ondernemer verweten worden

Commissie: Optiek    Categorie: Diversen    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: OPT00-0048

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 24 februari 1998 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een montuur met glazen tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van ƒ 550,25. Deze overeenkomst is uitgevoerd omstreeks eind februari.   Standpunt van de consument   […]

Bril voldoet niet aan verwachtingen. Ondernemer is voldoende in de gelegenheid gesteld om na te komen, maar aanbod ondernemer is onvoldoende.

Commissie: Optiek    Categorie: Ontbinding    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 61031

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 3 mei 2011 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst, waarbijde ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van een bril (montuur en glazen), alsmede zonnebrilglazen tegen een daarvoor door de consument te betalen prijs van in totaal € 357,–. De levering heeft plaatsgevonden op […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.