Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 461-470 van de 2007 uitspraken

De cliënt is door het ziekenhuis niet goed voorgelicht over de risico’s die aan de behandeling met bleomycine injecties kleven, maar vanwege een eerdere behandeling in het buitenland was de cliënt van de risico’s wel op de hoogte. De behandeling is conform het protocol uitgevoerd

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Informatie    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 121787

In het geschil tussen   [Cliënt], wonende te [plaats], en Academisch Ziekenhuis behorende bij de openbare universiteit Rotterdam, gevestigd te Rotterdam, (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van […]

De cliënt is overleden voordat de hartklep operatie kon plaatsvinden. De oplopende wachttijd voor deze operatie is veroorzaakt door de toegenomen vraag, de beperkte OK capaciteit en de zich landelijk voordoende tekorten in personele sfeer. Dat kan het ziekenhuis niet worden toegerekend. Gezien de berichten van de huisarts, de verwijzend cardioloog en de longarts, had de betrokken specialist in het ziekenhuis cliënt moeten oproepen om zelf de medische situatie van cliënt te beoordelen. Door cliënt niet in een vroeg stadium te informeren over de oplopende wachttijd heeft het ziekenhuis hem de mogelijkheid ontnomen om zich in een ander ziekenhuis op een wachtlijst te laten plaatsen waar hij mogelijk sneller geholpen had kunnen worden

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 118306

In het geschil tussen [Klager], broer van wijlen cliënt, wonende te [plaats] gemachtigde: [naam] en Stichting Catharina Ziekenhuis, gevestigd te Eindhoven, (verder te noemen: het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. Het geschil is […]

De cliënt is voor zijn oogziekte behandeld met het geneesmiddel Avastin. Het ziekenhuis heeft de cliënt daarover voldoende geïnformeerd. Cliënt had uit die informatie op moeten maken dat hij bij klachten met het ziekenhuis contact moest opnemen

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Informatie    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 116759

In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats], en Tjongerschans B.V., gevestigd te Heerenveen, (verder te noemen: het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Beide partijen hebben ter […]

De cliënt patiënt kan geen rechten ontlenen aan de voor de geestelijke gezondheidszorg geldende Treeknorm voor de maximaal aanvaardbare wachttijd waarbinnen de cliënt zorg moet kunnen krijgen. Dat is een streefnorm. De zorgaanbieder heeft de cliënt geïnformeerd dat de streefnorm niet gehaald zou worden. Omdat de zorgaanbieder geen passend aanbod had dat aansluit bij de zorgvraag van de cliënt, heeft de zorgaanbieder de cliënt terugverwezen naar de verwijzer voor een beter passend behandelaanbod

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 119966

In het geschil tussen [Patiënt], wonende te [plaats], en Stichting Dr. Leo Kannerhuis, gevestigd te Doorwerth, (verder te noemen: de zorginstelling). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. Het geschil is ter zitting behandeld op […]

De cliënt wil een financiële vergoeding van de zorgaanbieder vanwege bijwerkingen die hij heeft gekregen van voorgeschreven medicatie. De cliënt is van mening dat de medicijnen onterecht zijn voorgeschreven vanwege een verkeerde diagnose. De zaak kan niet inhoudelijk worden behandeld omdat de klachten zijn verjaard

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 115124

In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats] en Stichting GGZ Delfland, gevestigd te Delft (verder te noemen: de zorginstelling). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De behandeling heeft op 12 september 2018 te Den Haag […]

De cliënte heeft de crisisdienst gebeld. Pas na 4 uur werd zij teruggebeld door een sociaal psychiatrisch verpleegkundige. Dat is onzorgvuldig. Er was echter geen aanleiding om cliënte met spoed op te nemen. Tijdens de opname en de (ambulante) vervolgbehandeling heeft de zorgaanbieder zorgvuldig gehandeld

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 118729

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats], en Stichting Emergis, gevestigd te Goes (verder te noemen: de zorginstelling). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is […]

De cliënte vindt dat zij is tegengewerkt door instanties waardoor haar zoon uit huis is gezet. Zij heeft geen maatschappelijk werk van de zorgaanbieder ontvangen en de ronde tafelgesprekken zijn niet goed gegaan. De zorgaanbieder vindt dat de interne klachtenprocedure nog niet is doorlopen. Een gedeelte van de klachten is niet ontvankelijk. De klachten die wel ontvankelijk zijn worden afgewezen

Commissie: Publieke Gezondheid    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 117477

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats], en GGD Flevoland, gevestigd te Lelystad, (hierna te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Publieke Gezondheid (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is […]

De commissie is van oordeel dat de zorgaanbieder voor wat het aantal zorguren en de gereden kilometers niet bovenmatig heeft gedeclareerd. Over de aankopen is wel dubbel BTW in rekening gebracht. Het teveel betaalde moet worden terugbetaald

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: Kosten    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 119393

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats], en Senior Service B.V., gevestigd te Oosterbeek, (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Zorg Algemeen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil […]

De commissie kan de inhoud van de assessment voor de aanvraag van een PGB niet toetsen, maar de zorgaanbieder handelde onzorgvuldig door nooit te reageren op verzoeken van de cliënt

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: Schade immaterieel    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 111364

In het geschil tussen [Gemachtigde], in de hoedanigheid van vertegenwoordiger van zijn broer [cliënt], wonende te [plaats], en Stichting Buurtzorg Nederland, gevestigd te Almelo. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Verpleging, Verzorging en Geboortezorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennis […]

De commissie kan de klacht niet behandelen, omdat de interne formele klachtprocedure van de zorgaanbieder niet (geheel) doorlopen is.

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 117439

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats], gemachtigde (dochter/bewindvoerder): [naam], en Stichting Zorggroep West- en Midden-Brabant, gevestigd te Breda, (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Verpleging Verzorging en Geboortezorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.