Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 401-410 van de 2007 uitspraken

Consument heeft haarwerk niet goed gewassen, geen probleem met kwaliteit

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 134988/143665

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft bij de ondernemer een haarwerk gekocht. Omdat de gewenste kleur niet aanwezig was heeft de consument het haarwerk laten verven. Bij het ophalen heeft de consument advies gekregen over het wassen en stylen van het haarwerk, maar thuis zat de pruik niet goed en was de verf […]

Consument heeft huid verbrand door laserbehandeling en heeft recht op schadevergoeding

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Schade    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 13204/19769

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt dat haar huid is verbrand door de laserbehandeling bij de ondernemer. Via de website van de ondernemer heeft de consument geklaagd, maar hier is niet op gereageerd. De brandwonden zijn inmiddels genezen, maar de brandvlek is donkerder geworden. Er is dus sprake van blijvende schade. De consument […]

Consument heeft klacht eerst aan ondernemer voorgelegd en vervolgens binnen termijn aan commissie

Commissie: Optiek    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: ontvankelijkverklaring   Uitkomst: ontvankelijk   Referentiecode: 124513/133689

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft bij de ondernemer een computerbril gekocht en hierbij is volgens de consument geen oogdrukmeting gedaan, terwijl dit wel had gemoeten. Hierdoor is de consument er te laat achter gekomen dat haar oogdruk te hoog was en was medisch ingrijpen niet meer op tijd mogelijk. Hier heeft de […]

consument heeft ondernemer niet de gelegenheid gegeven om de klacht te onderzoeken danwel te herstellen. klacht ongegrond

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Voetverzorging    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 112872

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 9 augustus 2017 door de ondernemer uitgevoerde behandeling (het plaatsen van een nagelprothese) waarvoor door de consument een prijs is betaald van € 65,–. De consument heeft haar klacht op 11 augustus 2017 voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van […]

Consument heeft ondernemer onvoldoende gelegenheid geboden voor het alsnog inzetten van de extensions

Commissie: Gehandicaptenzorg    Categorie: (Non-conformiteit)    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 197252/203166

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil gaat over de extensions die ondernemer bij consument heeft gezet. Een deskundige heeft naar de extensions gekeken en komt tot de conclusie dat er geen oordeel over gegeven kan worden, omdat de extensions al uit het haar van consument waren gehaald. De commissie oordeelt dat, nu de extensions […]

Consument heeft onvoldoende aangetoond dat allergische reactie gevolg van haarkleurbehandeling is

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 10308/19917

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft zijn dreadlocks laten verven bij de ondernemer. Vooraf heeft hij gevraagd of de verf getest kon worden vanwege een allergie voor bepaalde verfsoorten. Volgens de ondernemer was dit niet nodig. Vervolgens heeft de consument een ernstige allergische reactie gekregen, waardoor hij in het ziekenhuis moest worden opgenomen. […]

Consument heeft stellingen onvoldoende onderbouwd, beroep op non-conforme bril slaagt niet

Commissie: Optiek    Categorie: Product voldoet niet aan verwachtingen(non-conformiteit)    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 36550/43542

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een montuur met glazen bij de ondernemer gekocht, maar volgens de consument beantwoordt deze niet aan de overeenkomst. Er heeft een ondeugdelijk oogmeting plaatsgevonden, waardoor de bril niet bruikbaar is. Daarnaast voldoet de bril niet aan de gestelde eis van de consument met betrekking tot het gewicht […]

Consument hoeft prijsverschil nieuwe brilglazen niet te betalen

Commissie: Optiek    Categorie: Kosten    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 6996/17840

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft zijn brilglazen twee keer vervangen omdat de coating losliet. Bij de tweede keer werd aangegeven dat hij nog een bedrag van €72,50 moest betalen. De consument was hier niet van op de hoogte en vindt dat hij het bedrag niet hoeft te betalen. De ondernemer heeft de […]

Consument is in gebreke nu hij niet tijdig de ondernemer in gebreke heeft gesteld. Consument moet alsnog de glazen en het montuur afnemen.

Commissie: Optiek    Categorie: Klachtenbehandeling    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: OPT99-0017

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 5 februari 1999 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot oogmeting van een montuur met bijpassende glazen tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van ƒ 641,–. Deze overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks 11 februari 1999. […]

Consument is ontevreden over nieuwe kunststof oogprothese van ondernemer

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 28427/34530

Waar gaat de uitspraak over De cliënt klaagt over geleverde kunststof oogprothese door de ondernemer. Het model komt niet overeen met de glazen oogprothese die de cliënt eerder had. De cliënt voelt bij het dragen een pijnlijke druk en temperatuurverschil in de linkerbovenhoek van de oogkas. Na een jaar en drie maanden heeft de zorgaanbieder […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.