Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 381-390 van de 2007 uitspraken

Commissie raadt mediation aan om uit impasse te komen, nadat zorgaanbieder seksueel grensoverschrijdend gedrag te laat meldt

Commissie: Gehandicaptenzorg    Categorie: Erkenning    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 117839

Waar gaat de uitspraak over De klagers eisen erkenning van de zorgaanbieder rondom het seksueel misbruik van hun dochter door een medebewoner binnen de instelling. De zorgaanbieder ontkent niet dat er seksueel grensoverschrijdend gedrag heeft plaatsgevonden, maar neemt het standpunt in dat zij de situatie goed heeft afgehandeld, al hadden zij wellicht eerder een melding […]

Commissie van oordeel dat duimoperatie volgens professionele standaard is uitgevoerd

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: bejegening/ zorgverlening    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 213529/237496

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte is niet tevreden over de medische behandeling, zowel over de operatie als de nazorg, die de zorgaanbieder heeft verricht. Zij is niet (voldoende) geïnformeerd over de mogelijke complicaties die na de operatie aan haar duim konden optreden. De commissie is van oordeel dat de operatie aan de duim volgens […]

Commissie verlangt aanvullende informatie partijen

Commissie: Complementaire Behandelvormen    Categorie: InformatieTussenadvies    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Tussen Advies   Uitkomst: Commissie verlangt informatie   Referentiecode: 149343/172859

Waar gaat de uitspraak over? De kinderen van cliënte hebben gesprekken gevoerd met de zorgaanbieder. Cliënte heeft een deel van die gesprekken bijgewoond. Cliënte klaagt erover dat de zorgaanbieder de uit die gespreken verkregen informatie zonder toestemming van cliënte heeft gedeeld met haar ex-partner. De ex-partner was de opdrachtgever van de zorgaanbieder. De commissie heeft […]

Commissie vindt geen aanleiding om aan kwaliteit van geleverde zorg te twijfelen

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: bejegening/ zorgverlening    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 195549/230909

Waar gaat de uitspraak over? Klager verwijt de zorgaanbieder een gebrekkige zorgverlening voor zijn broer, de cliënt, die vanwege ernstig hersenletsel op een locatie van de zorgaanbieder verblijft. De ouders van de cliënt zijn daardoor genoodzaakt de verzorging van de cliënt zelf op zich te nemen, waardoor zij overbelast zijn. De commissie is van oordeel […]

Commissie Ziekenhuizen is onbevoegd, klacht moet bij commissie Zorg Algemeen ingediend worden

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)bevoegdheid    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: onbevoegdverklaring   Uitkomst: onbevoegd   Referentiecode: 16240/22128

Waar gaat de uitspraak over Het is niet duidelijk welke commissie van de Geschillencommissie Zorg bevoegd is het geschil te behandelen. Het geschil gaat over de hoogte van de kosten van een behandeling door een dermatoloog van het Dermatologisch Centrum Zuid West Nederland B.V., in vergelijking met de kosten van de behandeling van de dochter […]

Commissie ziet geen reden in om zich nogmaals over het geschil te buigen

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Ontvankelijkheid    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: niet-ontvankelijkverklaring   Uitkomst: niet-ontvankelijk   Referentiecode: 241490

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een behandelingsovereenkomst tussen cliënt en zorgaanbieder. De commissie heeft eerder uitspraak gedaan in het geschil tussen cliënt en zorgaanbieder. De commissie verklaarde de klacht van cliënt toen ongegrond. Cliënt stelt nu dat er gegevens bekend zijn geworden die de situatie veranderen en de klacht wel […]

Communicatie en klachtenafhandeling (over zorgplan) door de zorgaanbieder onvoldoende, klachten gegrond

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: Informatie    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 110081

In het geschil tussen Cliënte en De Zorgcirkel, gevestigd te Purmerend (hierna te noemen: de zorgaanbieder) Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Verpleging, Verzorging en Geboortezorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennis genomen van de overgelegde stukken. Het geschil is […]

Communicatie en kwaliteit van zorg ondermaats

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On) zorgvuldigheidVerpleeghuiszorg    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 171153/182115

Waar gaat de uitspraak over? Klaagster verwijt de zorgaanbieder verwaarlozing, onvoldoende en falende zorg en inadequaat medisch handelen met betrekking tot de zorgverlening aan cliënt, waardoor de cliënt schade heeft opgelopen. De zorgaanbieder stelt zich ten volste ingespannen te hebben om de cliënt de best mogelijke zorg te verlenen. Naar het oordeel van de commissie […]

Communicatie over tijdstip behandeling kon beter

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: bejegeninginformatie(verstrekking)Klachtenbehandeling    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 188825/195088

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt heeft geen dotterbehandeling gekregen op de daarvoor afgesproken dag. Volgens de cliënt hebben autochtone patiënten voorrang gekregen. Ook zou de zorgaanbieder een dotterbehandeling bij een ander ziekenhuis hebben geblokkeerd, zijn klacht niet in behandeling hebben genomen en heeft de zorgaanbieder geweigerd informatie te verstrekken. Volgens de zorgaanbieder was […]

Communicatie tussen psycholoog en cliënte tijdens behandelingen slecht, communicatie met klachtenfunctionaris ook erg slecht

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 50901/60855

Waar gaat de uitspraak over In het kader van slaapproblemen is de cliënte onder behandeling geweest bij een psycholoog. De cliënte klaagt over het handelen en de communicatie van de psycholoog. Ze vindt dat de psycholoog haar heeft bejegend door onder andere haar hand te aaien en bezig te zijn met andere zaken tijdens een […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.