Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 1331-1340 van de 2022 uitspraken

Ondernemer reageert niet adequaat op klachten brilglazen en moet aankoopbedrag aan consument terugbetalen

Commissie: Optiek    Categorie: Product voldoet niet aan verwachtingen(non-conformiteit)    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 32901/37761

Waar gaat de uitspraak over Vanaf de aanschaf van de nieuwe brilglazen heeft de consument klachten bij de ondernemer geuit. De consument werd erg duizelig van de brilglazen en ze had last van hoofdpijn. De ondernemer heeft niet adequaat op de klachten gereageerd. De consument heeft toen besloten om bij een andere opticien een nieuwe […]

Ondernemer schond het portret- en privacyrecht van de consument door foto’s als reclame te gebruiken

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Privacy    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 181951/192349

Waar gaat de uitspraak over? De consument is van mening dat de pmu-wenkbrauwen niet op de juiste positie zijn geplaatst. Daarom verzoekt de consument ontbinding van de overeenkomst. Verder verlangt de consument een schadevergoeding, omdat de ondernemer haar portret- en privacyrecht zou hebben geschonden. De ondernemer heeft het beeldmateriaal op verzoek van de consument verwijderd. […]

Ondernemer slaagt er niet in de klachten op te lossen. Terecht wendt consument zich uiteindelijk tot een andere ondernemer.

Commissie: Optiek    Categorie: Klachtenbehandeling    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: OPT00-0016

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 11 juli 1996 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een montuur met glazen tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van ƒ 1.303,–. Deze overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks 11 juli 1996. […]

Ondernemer slaagt er niet in klachten op te lossen: ontbinding van de overeenkomst.

Commissie: Optiek    Categorie: Ontbinding    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: OPT00-0023

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 19 oktober 1996 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van montuur en glazen tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van ƒ 955,–. Deze overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks 1 november 1996.   Standpunt […]

Ondernemer uitgeschoten bij aanbrengen permanente eyeliner

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: (On) zorgvuldigheidCosmetische ingrepen    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 138055/157289

Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt dat de ondernemer is uitgeschoten bij het zetten van permanente eyeliner. De consument wil graag een vergoeding van € 1.020,35 voor de geleden schade en de voor herstel te maken kosten. De ondernemer erkent te zijn uitgeschoten bij het aanbrengen van de permanente eyeliner. De ondernemer wil […]

Ondernemer vaktechnisch goed werk geleverd; klacht ongegrond verklaard

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: (Non-conformiteit)    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 193237/199308

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil gaat over de plaatsing van extensions. Hiervan vindt consument dat ondernemer dit niet goed heeft gedaan en zij wil haar geld terug. Een deskundige heeft de zaak beoordeeld en heeft een onderzoeksrapport opgesteld. De commissie oordeelt dat niet is gebleken dat ondernemer het ontstaan van de vlekken te […]

Ondersteuningsplan en versoberde zorg aan cliënte door zorgaanbieder

Commissie: Gehandicaptenzorg    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 177866/183806

Waar gaat de uitspraak over? Klager kan zich niet verenigen met de door de zorgaanbieder ingevoerde wijzigingen in het ondersteuningsplan. Klager stelt dat deze wijzingen leiden tot versobering van individuele begeleiding, namelijk het wegvallen van taken die wel moeten worden uitgevoerd zoals individuele begeleiding naar buitenactiviteiten. De zorgaanbieder stelt dat in 2021 het ondersteuningsplan is […]

Onderzoek door zorgaanbieder naar aard van psychische klachten om vast te stellen welke behandeling cliënt nodig had, is zorgvuldig

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: -    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 467-4866

Waar gaat de uitspraak over De klacht van de cliënt is dat de door de zorgaanbieder uitgevoerde onderzoeksgesprekken onnodig waren en/of inadequaat. De zorgaanbieder heeft de cliënt niet direct doorverwezen voor een klinische behandeling. De betreffende behandeling kon echter niet meer worden aangeboden en daarom was doorverwijzing onmogelijk. Dat de zorgaanbieder er vervolgens voor heeft […]

Onderzoeken naar hoge bloeddruk cliënte konden niet binnen kortere tijd worden afgerond

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 41318/51621

Waar gaat de uitspraak over De cliënte is door haar huisarts doorverwezen naar een internist bij de zorgaanbieder voor haar hoge bloeddruk. De internist heeft de onderzoeken die de huisarts heeft laten doen opnieuw laten uitvoeren, hoewel de cliënte had gevraagd de uitslagen bij de huisarts op te vragen. De onderzoeken zijn opnieuw in rekening […]

Ondeugdelijke peelingbehandeling niet komen vast te staan

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: -
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 123652

Waar gaat de uitspraak over Consument stelt letsel te hebben opgelopen door een peelingbehandeling. Zij heeft zich met haar klachten niet bij de ondernemer gemeld. Ook bij de deskundige van de commissie en voor de commissie is de consument niet verschenen. Voor de commissie onvoldoende aanwijzingen dat de ondernemer de bio-peeling niet bij de consument […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.