Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 1221-1230 van de 2022 uitspraken

Namens klaagster is door de gemachtigde geen klachtenprocedure bij de zorgaanbieder gestart; commissie kan geen inhoudelijke beoordeling geven

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Ontvankelijkheid    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: niet-ontvankelijkverklaring   Uitkomst: niet-ontvankelijk   Referentiecode: 204956/230923

Waar gaat de uitspraak over? Klaagster wordt niet-ontvankelijk verklaard in haar klachten over de medische behandeling van haar inmiddels overleden echtgenoot en de weigering om het medisch dossier toegezonden te krijgen. Klaagster heeft niet binnen de termijn van twaalf maanden na afhandeling van de claim haar klacht aan de commissie voorgelegd en de klachtenprocedure met […]

Napijn bij herniabehandeling is ingecalculeerd risico waar cliënte duidelijk over is geïnformeerd

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 121763/133757

Waar gaat de uitspraak over De cliënte is meerdere keren door de zorgaanbieder behandeld voor pijnbestrijding bij een hernia. Na de derde behandeling had de cliënte gelijk heel veel pijn. Terwijl de cliënte in een kamer pijn leed, kwam de behandelaar maar één keer kijken, hierna werd zij naar huis gestuurd. De cliënte vroeg om […]

Natuurgeneeskundige behandeling heeft niet tot beloofde resultaat geleid. Zorgaanbieder heeft geen uitleg gegeven over zijn inspanningen, hij moet cliënt volledige schadevergoeding betalen

Commissie: Complementaire en Alternatieve Gezondheidszorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 111750

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats] en Centrum voor Natuurgeneeskunde POMT, gevestigd te Ridderkerk Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Complementaire en Alternatieve Geneeswijzen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil […]

Nefroloog schiet niet tekort in begeleiding en behandeling van cliënt

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 44277/59870

Waar gaat de uitspraak over De cliënt is bekend met cystenieren en stond daarvoor tien jaar onder begeleiding van de nefroloog. Volgens de cliënt is de nefroloog tekortgeschoten in zijn begeleiding, omdat het mis is gegaan met bloeddrukverlagende medicatie. De dosis is niet op tijd verhoogd. Ook vindt de cliënt dat de nefroloog hem had […]

Neuroloog verwees cliënte terecht terug naar huisarts, omdat klachten niet-neurologische oorzaak hadden

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 189456/192371

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte is van mening dat de zorgaanbieder onvoldoende onderzoek heeft gedaan naar de klachten omtrent de knie van cliënte. De zorgaanbieder stelt dat de cliënte voldoende is onderzocht en terecht is terugverwezen naar de huisarts. De commissie is van oordeel dat de zorgaanbieder niet tekortgeschoten is in zijn zorgplicht. De […]

Neuscorrectie. De cliënten heeft op drie momenten ingestemd met de behandeling. De zelfstandige kliniek hoefde niet te twijfelen aan de instemmingsverklaringen van de cliënte

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: Cosmetische ingrepen    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 116789

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats] en Equipe Zorgbedrijven Nederland B.V., gevestigd te Eindhoven (verder te noemen: de zelfstandige kliniek). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Zelfstandige Klinieken (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. Het geschil is ter zitting behandeld […]

Neuscorrectie. Vooraf is duidelijk gewezen op de kans op asymmetrie, restafwijkingen en de kans op een onbevredigend resultaat. Het resultaat van de operatie wijkt niet af van wat de cliënte mocht verwachten. De klacht van de cliënt is weldegelijk serieus genomen

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 109286

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats] en Kliniek Heyendael BV, gevestigd te Groesbeek (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Zorg Algemeen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. […]

Niet vast komen te staan dat gezichtsfacial onbekwaam of ondeugdelijk is uitgevoerd.

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Huidverzorging    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 58813

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 10 mei 2011 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het uitvoeren van een gezichtsfacial tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 72,50. De uitvoering vond plaats op 10 mei 2011.   De consument heeft de klacht op 17 mei 2011 […]

Niet aangetoond dat bezittingen cliënt (autosleutel, ondergebit) door toedoen ziekenhuis zijn kwijtgeraakt

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Zaakschade/vermissing    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 123444

Waar gaat de uitspraak over Cliënt stelt dat hij bij binnenkomst per ambulance in het ziekenhuis zijn broek, onderbroek, broek en schoenen aanhad, zijn autosleutel in zijn broekzak zat en zijn ondergebit in zijn mond. Bij vertrek uit het ziekenhuis waren de goederen spoorloos. Het ziekenhuis geeft te kennen dat in het dossier geen melding […]

Niet aannemelijk dat klachten door zorgaanbieder zijn veroorzaakt.

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: Bewijs    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 201493/206195

Waar gaat de uitspraak over? De cliënte had klachten aan haar linkerarm, waarvoor zij onder behandeling was bij de zorgaanbieder. Cliënte is van mening dat de behandeling klachten aan haar achterhoofd heeft veroorzaakt. De commissie stelt vast dat de zorgaanbieder bij de behandeling van de cliënte geen nekmanipulatie heeft toegepast. Het valt daarom niet in […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.