(Non-conformiteit)

Ondernemer dient bril kosteloos te herstellen na ontstane beschadigingen

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een koopovereenkomst tussen consument en ondernemer waarbij consument een bril heeft gekocht bij ondernemer. Consument stelt dat de bril gebrekkig is en de bril beschadigd is geraakt door het gebrek. Een deskundige heeft onderzoek gedaan naar de zaak en heeft geconstateerd dat de curve van […]

Lees verder

Synthetische maatwerk pruik blijkt confectie pruik te zijn

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een koopovereenkomst tussen consument een ondernemer waarbij ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van een synthetische maatwerk pruik. Consument stelt dat de pruik niet een maatwerk betreft, maar dat het ergens goedkoop is ingekocht. Een deskundige heeft onderzoek gedaan naar de pruik. Hierbij heeft […]

Lees verder

Haarwerk voldoet niet aan gewekte verwachtingen; commissie ontbindt overeenkomst

Waar gaat de uitspraak over? De klacht heeft betrekking op de levering van een haarwerk. Volgens de consument voldoet het niet aan de vooraf gemaakte afspraken en gewekte verwachtingen. De ondernemer geeft aan dat het haarwerk is aangemeten, het is gedragen en bevat inmiddels haarschilfers en transpiratie van de hoofdhuid, zodat dit haarwerk niet meer […]

Lees verder

Waar gaat de uitspraak over? De commissie verklaart een klacht over de door cliënt gestelde onthouding van zorg in het kader van een verwijzing naar een psycholoog van de zorgaanbieder voor behandeling met medische psychologie, ongegrond. De uitspraak In het geschil tussen mevrouw [naam], wonende te [plaatsnaam] (hierna te noemen: de cliënt) en Stichting Sint […]

Lees verder

Beloofde zorg niet geleverd; klacht ten dele gegrond

Waar gaat de uitspraak? De commissie wijst een klacht van cliënt toe, inhoudende dat de zorgaanbieder de holistische op maat gemaakte evidence based therapie, waarvoor cliënt was verwezen door haar huisarts, niet heeft geleverd en wijst het verzoek tot toekenning van schadevergoeding in de zin van creditering van de zorgaanbieder van ruim € 9.500,– aan […]

Lees verder

Behandeling was wat consument daarvan mocht verwachten

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil vloeit voort uit een op 19 maart 2022 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het uitvoeren van een schoonheidsbehandeling (peeling) tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 99,–. De levering vond op dezelfde dag plaats. Het geschil […]

Lees verder

Cliënte is niet tevreden met resultaat borstverkleinende operatie

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte heeft een borstverkleinende operatie laten uitvoeren bij de zorgaanbieder. Cliënte is niet tevreden met het resultaat van de operatie, ook niet na de uitgevoerde correcties. Cliënte is van mening dat de zorgaanbieder onzorgvuldig heeft gehandeld. Het is de commissie niet gebleken dat de zorgaanbieder onzorgvuldig gehandeld zou hebben. De […]

Lees verder