Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 961-970 van de 2022 uitspraken

Klaagster niet-ontvankelijk: termijn van 12 maanden ruimschoots overschreden

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: niet-ontvankelijkverklaring   Uitkomst: niet-ontvankelijk   Referentiecode: 128660/150538

Waar gaat de uitspraak over? De klaagster klaagt over de behandeling van haar inmiddels overleden vader in 2013 en 2014. De zorgaanbieder is van mening dat de klaagster niet-ontvankelijk is in haar klacht, omdat de geldende termijn van 12 maanden is overschreden. Naar het oordeel van de commissie is de klaagster niet-ontvankelijk in haar klacht, […]

Klaagster ontvankelijk: wel belang bij inhoudelijke uitspraak over cameratoezicht

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: Ontvankelijkheid    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: ontvankelijkverklaring   Uitkomst: ontvankelijk   Referentiecode: 184155/194110

Waar gaat de uitspraak over? De klaagster heeft in de woning van de cliënt een camera geplaatst om te kunnen signaleren of de cliënt hulp nodig heeft. De zorgaanbieder heeft als voorwaarde voor het verlenen van zorg gesteld dat de camera tijdens zorgmomenten moet worden afgedekt. De commissie heeft zich afgevraagd of de klaagster nog […]

Klaagster onvoldoende geïnformeerd over afhandeling klachtonderdelen. Geen sprake van structurele tekortkomingen door de zorgaanbieder; veiligheid van klaagster is niet in het geding geweest.

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: Uitvoering behandelingsovereenkomst    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 110265 -2017

In het geschil tussen: Cliënt en Stichting Attent Zorg en Behandeling (verder te noemen: de zorgaanbieder) Behandeling van het geschil   De cliënt heeft bij klachtenformulier van 21 april 2017 de Geschillencommissie Verpleging Verzorging en Geboortezorg (verder te noemen: de commissie) verzocht onderhavig geschil in behandeling te nemen.   Klaagster en de zorgaanbieder zijn niet […]

Klaagster stelt onterecht dat zorgaanbieder zijn zorgplicht heeft geschonden

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 35948/53059

Waar gaat de uitspraak over De klaagster, echtgenote en mentor van de cliënt, klaagt dat de zorgaanbieder is tekortgeschoten in zijn zorgplicht. Het medisch dossier van de cliënt is gebaseerd op onjuiste en onvolledige gegevens, waardoor onjuiste diagnoses zijn gesteld en de cliënt niet zorgvuldig is behandeld. De zorgaanbieder betwist dat hij tekort is geschoten […]

Klaagster stelt zorgaanbieder aansprakelijk voor blijvende invaliditeit na operatie knieprothese

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 23976/27838

Waar gaat de uitspraak over De klaagster klaagt over haar volledige arbeidsongeschiktheid door de knieprothese van de zorgaanbieder. De klaagster is door de zorgaanbieder aan haar linkerbeen geopereerd. Na enige tijd is gebleken dat er een stolsel in het hoofdbloedvat van het linkerbeen van de klaagster is ontstaan. De klaagster is tot op heden nog […]

Klaagster stelt zorgaanbieder verantwoordelijk voor verergering PTSS-klachten na afwijzing en bejegening tijdens intake

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: -    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 249013/931703

Waar gaat de uitspraak over? In dit geschil verwijt een vrouw met PTSS de zorgaanbieder Fier Fryslân dat zij in 2022 en opnieuw in 2023 is afgewezen voor behandeling, zonder goede motivering. Bij een intakegesprek in oktober 2023 voelde zij zich vijandig en respectloos behandeld door de regiebehandelaar, wat haar klachten zou hebben verergerd. Ze […]

Klaagster te laat met opvragen medisch dossier, bewaartermijn is ruimschoots verstreken

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Medisch dossier    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 16961/25026

Waar gaat de uitspraak over De klaagster heeft de zorgaanbieder om een afschrift van haar dossier verzocht. Een medewerkster van de zorgadministratie heeft aangegeven het dossier op te zullen zoeken. Vervolgens heeft de zorgaanbieder aangegeven dat het dossier vernietigd is. De klaagster vindt dat er sprake is van een onterechte vernietiging van het dossier. Volgens […]

Klaagster terecht niet aangemerkt als vertegenwoordiger

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: Ontvankelijkheid    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: niet ontvankelijkheid   Referentiecode: 237099/409544

Waar gaat de uitspraak over? Tot en met het moment van het indienen van de klacht bij de commissie op 26 oktober 2023 was er door klaagster geen volmacht overgelegd aan de zorgaanbieder waarin cliënte klaagster heeft gemachtigd om namens haar op te treden. Naar het oordeel van de commissie heeft de zorgaanbieder terecht op […]

Klaagster toont onvoldoende bewijs dat zorgaanbieder fout heeft gemaakt tijdens heupoperatie

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 46800/59082

Waar gaat de uitspraak over Volgens de klaagster is er een fout gemaakt tijdens een heupoperatie waarbij een kophalsprothese is geplaatst, waardoor de klaagster blijvend invalide is geworden. Na de revalidatie zijn pijnklachten blijven bestaan. De klaagster kan alleen met een rollator lopen. Volgens de zorgaanbieder is de positie van de prothese in het dijbeen […]

Klaagster trekt klachten in na toelichting commissie

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 174189/187031

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de medische behandeling van cliënte op de afdeling spoedeisende hulp en de vraag waarom geen CT-scan is gemaakt, ondanks de darmklachten en de medische geschiedenis van de cliënte. Volgens de zorgaanbieder is de klaagster (dochter van cliënte) niet-ontvankelijk in haar klachten, omdat zij die tijdens de zitting […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.