Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 411-420 van de 2007 uitspraken

Consument klaagt over annuleringskosten bij bril met te dikke glazen

Commissie: Optiek    Categorie: Annulering    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 26270/33388

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de dikte van de glazen in de bril die de ondernemer heeft besteld. Hij heeft vanaf het begin aangegeven dat hij geen dikke glazen wilde, de ondernemer heeft toen op eigen risico andere glazen besteld. Nu de consument afziet van de overeenkomst moet hij 30% van […]

Consument klaagt over onvoldoende resultaat na laserontharing behandelingen

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 94385/115233

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een overeenkomst met de ondernemer voor het laten ontharen door middel van laserbehandelingen. Het gewenste resultaat blijft uit na vier van de vijf overeengekomen behandelingen. Ook worden volgens de consument de behandelingen uitgevoerd door een niet daartoe gediplomeerde medewerker. De consument wil het aan de ondernemer betaalde […]

Consument klaagt over schade aan oog na een amandelzuurbehandeling

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 16778/26334

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft oogklachten na de uitgevoerde schoonheidsbehandeling door de ondernemer. Tijdens de schoonheidsbehandeling is per ongeluk amandelzuur in het linkeroog van de consument gekomen. Dit heeft volgens de consument geleid tot schade aan het linkeroog. Tot op heden ervaart zij nog klachten. De ondernemer geeft aan de indruk te […]

Consument koopt bril na het afraden van opticien; krijgt aankoopbedrag niet terug

Commissie: Optiek    Categorie: aankoopKosten    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 235889/250512

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een koopovereenkomst tussen ondernemer en consument. Consument heeft een bril bij ondernemer gekocht en wil deze later terugbrengen, omdat het niet meer nodig is na een oogoperatie. Ondernemer wil niet het volledige aankoopbedrag terugbetalen aan consument. Ondernemer stelt dat consument is geadviseerd om de bril […]

Consument loopt tweedegraads brandwonden op bij laserbehandeling door onzorgvuldig handelen ondernemer

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: schadevergoeding    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 31135/47950

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de door de ondernemer uitgevoerde laserbehandeling. De consument heeft door de laserbehandeling tweedegraads brandwonden opgelopen en hierdoor littekens overgehouden. De ondernemer betwist dit en verwijst naar de voorwaarden op grond waarvan zij niet aansprakelijk zijn voor verbranding en/of huidbeschadiging. Volgens de ondernemer is de consument in […]

Consument mocht verwachten dat hij met een E-scoop bril een beter zicht zou hebben. Ondernemer heeft hem onvoldoende voorgelicht.

Commissie: Optiek    Categorie: Ontbinding    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 38380

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een 27 december 2008 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een E-Scoop bril type 1.90 en het verrichten van de daarbij behorende werkzaamheden tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 1.298,–. De werkzaamheden zijn uitgevoerd […]

Consument niet tevreden met behandelen van wenkbrauwen; vorm en de kleur van de wenkbrauwen na de behandeling in orde; ondernemer heeft nabehandeling aangeboden maar consument is er niet op ingegaan.

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Huidverzorging    Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 92734

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 21 augustus 2014 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het behandelen van de wenkbrauwen (een zogenaamde PMU Hairstroke) van de consument tegen de door de consument te betalen prijs van € 224,–.  De consument heeft op 21 december 2014 […]

Consument niet tevreden met haarkleurbehandeling, maar ondernemer handelt niet onzorgvuldig

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 68677/84982

Waar gaat de uitspraak over In dit geschil is de consument een kleurbehandeling bij de ondernemer ondergaan. De bedoeling van de kleurbehandeling was om het donkere haar van de consument grijs te verven. Dit zou stapsgewijs gebeuren. Na twee kleurbehandelingen en gebruik van een zilvershampoo, is het haar van de consument verkleurd in lichtbruin, geel […]

Consument niet tevreden over cryolipolyse behandeling

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Uitvoering behandelingsovereenkomst    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 17996/24715

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een aantal cryolipolyse behandelingen ondergaan bij de ondernemer. Na afloop van de tweede sessie is onduidelijkheid ontstaan over de betaling. Aan de consument is verzocht om € 300,– te betalen, terwijl bij de behandeling blaartjes zijn ontstaan en de consument van mening is dat de eerder betaalde […]

Consument ontevreden over verlening permanente eyeliner

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 175375/191227

Waar gaat de uitspraak over? De ondernemer heeft bij de consument permanente eyeliner geplaatst. Dat is aanvankelijk naar tevredenheid gebeurd. Het geschil is pas ontstaan nadat de consument had gevraagd of de lijnen nog een stukje verlengd konden worden. De consument vindt dat die verlenging niet goed is gegaan, omdat toen een verschil in vorm […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.