Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 311-320 van de 2022 uitspraken

Cliënte onjuist geïnformeerd over kosten woning: zorgaanbieder heeft niet voldaan aan zorgplicht

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: bejegeninginformatie(verstrekking)Kosten    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 172915/182973

Waar gaat de uitspraak over? De cliënte is via een uitstroomurgentie in een woning van de zorgaanbieder geplaatst. Deze woning had zij in samenspraak met haar begeleider geaccepteerd op grond van de kosteninformatie zoals verstrekt door de zorgaanbieder. Bij het ontvangen van het huurcontract bleek echter dat de stook- en servicekosten veel hoger lagen. De […]

Cliënte ontevreden over toegewezen woning

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 134173/171519

Waar gaat de uitspraak over? De cliënte is ontevreden over de woning die haar is toegewezen. Zij moet een periode wachten voordat de woning op haar naam gezet kan worden en er zouden mensen ongewenst naar binnen zijn gekomen. Ook is de cliënte ontevreden over de begeleider. Volgens de zorgaanbieder is het niet mogelijk een […]

Cliënte ontnam zorgaanbieder de kans om klacht zelf te beoordelen

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: Wijze van klagen    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 122638

Waar gaat de uitspraak over Volgens de cliënte voerde de zorgaanbieder de operatie in mei 2017 onzorgvuldig uit, waardoor zij in een regulier ziekenhuis een hersteloperatie aan de hals moest ondergaan. Ook over de ingreep aan beide armen heeft de cliënte klachten. De zorgaanbieder geeft aan dat cliënte de controleafspraak heeft afgezegd en ook niet […]

Cliënte ontvangt geen zorg meer van medewerkster na verstoorde verstandverhouding

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: Schikking ter zitting    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: schikking ter zitting   Referentiecode: 158769/175190

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte heeft zich bij zorgaanbieder beklaagd over het gedrag van medewerkster van zorgaanbieder. Er is een verstoorde verstandverhouding tussen cliënte en betreffende medewerkster, maar medewerkster wordt nog 3 à 4 keer per maand ingezet voor zorgverlening aan cliënte. Cliënte wil geen zorg meer ontvangen van betreffende medewerkster. Zorgaanbieder stelt dat […]

Cliënte ontvankelijk, nu datum afwijzing niet geldig is als aanvang termijn

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Ontvankelijkheid    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: voorbeslissing   Uitkomst: ontvankelijk   Referentiecode: 192991/210583

Waar gaat de uitspraak over? De commissie verklaart cliënte ontvankelijk in haar klacht, nu een termijnoverschrijding in de zin van artikel 6 van het reglement niet kan worden vastgesteld. De uitspraak in het geschil tussen mevrouw [naam], wonende te [plaats] (hierna te noemen: de cliënt) en Universitair Medisch Centrum Utrecht, gevestigd te Utrecht (hierna te […]

Cliënte stelt zorgaanbieder aansprakelijk voor val na knieoperatie

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 28477/34569

Waar gaat de uitspraak over De cliënte klaagt over de kwaliteit van de medische handeling. De cliënte is aan haar knie geopereerd door de zorgaanbieder. In het revalidatie traject is cliënte twee keer gevallen. De cliënte moest daarom opnieuw geopereerd worden. Over het resultaat hiervan en het behandel traject door de zorgaanbieder is de cliënte […]

Cliënte stemt in met ander behandelplan, maar is niet tevreden met resultaat botox/filler

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 113844/129871

Waar gaat de uitspraak over De cliënte heeft bij de zorgaanbieder een cosmetische behandeling ondergaan. Vooraf heeft zij duidelijk aangegeven welke gebieden de vorige keer waren behandeld, maar de zorgaanbieder heeft hier niet naar geluisterd en geen rekening gehouden met het gezicht van de cliënte. Hierdoor is de filler/botox op de verkeerde plek en in […]

Cliënte stikt in een stukje brood, maar er is geen sprake van verwijtbaar handelen

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 168/12826

Waar gaat de uitspraak over De cliënte is tijdens een door de zorgaanbieder georganiseerde activiteit gestikt in een stukje brood en om het leven gekomen. De dochter van cliënte stelt dat er sprake is van verwijtbaar handelen van de zorgaanbieder. De activiteitenbegeleiders (zonder EHBO-diploma) dachten dat cliënte een epileptische aanval kreeg. De dochter van de […]

Cliënte verwijt zorgaanbieder voor gevoelloze linkervoet- en kuit na hernia-operatie

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 8885/20271

Waar gaat de uitspraak over De cliënte klaagt over de verrichte hernia-operatie door de zorgaanbieder. Bij de operatie is een fout gemaakt en is in een zenuwwortel gesneden, waardoor zij nu een gevoelloze linkervoet- en kuit heeft. De cliënte vindt dat zij voorafgaand aan de operatie niet geïnformeerd is over dit risico. Ook was de […]

Cliënte voelde zich niet gehoord en serieus genomen door zorgaanbieder

Commissie: Gehandicaptenzorg    Categorie: -    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 4102-9242

Waar gaat de uitspraak over Cliënte voelde zich niet gehoord en serieus genomen door zorgaanbieder. Commissie acht die klacht gegrond. Zorgaanbieder heeft zich optimaal ingespannen om in contact te komen met cliënte of haar familie. Communicatie heeft wel te wensen overgelaten. Verder acht de commissie dat de zorgaanbieder een zorgvuldige afweging heeft gemaakt rondom de […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.