Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 1661-1670 van de 1859 uitspraken

Zorgaanbieder heeft klachten erkend en vergoeding betaald, extra vergoeding is niet mogelijk

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: niet-ontvankelijkverklaring   Uitkomst: niet-ontvankelijk   Referentiecode: 27298/33911

Waar gaat de uitspraak over Op een gesloten afdeling voor demente personen vindt een ongeval met een tillift plaats, waardoor de cliënte komt te overlijden. Hierover is bij de zorgaanbieder geklaagd, waarna deze klacht door de zorgaanbieder is afgehandeld. Aan de klagers is een vergoeding op grond van de Wet Vergoeding Affectieschade toegekend. Bij de […]

Zorgaanbieder heeft klachten goed afgehandeld

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 37430/41356

Waar gaat de uitspraak over De klaagster is het niet eens met de manier waarop de zorgaanbieder haar klachten heeft afgehandeld en heeft zich als eerste contactpersoon van haar dochter niet serieus genomen gevoeld. Er werd niet naar haar geluisterd en ze werd niet goed geïnformeerd. Daarnaast was er geen werkend alarmsysteem, waardoor de dochter […]

Zorgaanbieder heeft klachten niet op zorgvuldige en evenwichtige manier met klager besproken

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: bejegening    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 239571/257162

Waar gaat de uitspraak over? Klager is door de zorgaanbieder beschuldigd van grensoverschrijdend gedrag jegens medewerkers van de zorgaanbieder. Klager ontkent dat hiervan sprake is geweest en stelt door deze beschuldiging veel nadeel te ondervinden. Klager eist een schadevergoeding. De commissie is van oordeel dat het de zorgaanbieder vrij stond met klager het gesprek aan […]

Zorgaanbieder heeft niet in het belang van cliënt gehandeld; klacht ten dele gegrond verklaard

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: klacht afhandeling    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 207192/223042

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de weigering van de zorgaanbieder om klaagster en haar echtgenoot eenmaal per jaar aan huis te bezoeken om te beoordelen of klaagster nog voldoet aan de eisen voor het zelfprikken en meten van de bloedwaarden van haar echtgenoot. Voorts betreft het geschil de wijze waarop de zorgaanbieder […]

Zorgaanbieder heeft niet onzorgvuldig gehandeld bij cosmetische ingreep aan derrière cliënte

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 18973/36574

Waar gaat de uitspraak over De cliënte is niet tevreden over het resultaat van haar cosmetische ingreep (billift), de littekens zijn namelijk niet mooi genezen. De cliënte vindt dat zij onvoldoende is voorgelicht over de behandeling, de mogelijke gevolgen en de nazorg. De zorgaanbieder heeft haar een hersteloperatie aangeboden, maar dit wil zij vanwege de […]

Zorgaanbieder heeft niet onzorgvuldig gehandeld bij het doen van aangifte en bij het beëindigen van de behandelrelatie

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 104287

In het geschil tussen Cliënt en Parnassia Groep BV, gevestigd te Den Haag,(verder te noemen: de zorginstelling). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is […]

Zorgaanbieder heeft niet onzorgvuldig gehandeld in medische begeleiding van cliënt

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 5814/14194

Waar gaat de uitspraak over De gemachtigde van de cliënt vindt dat de medische begeleiding van de cliënt door de zorgaanbieder onzorgvuldig is geweest. Het medisch dossier was niet op orde, er werd onjuiste medicatie verstrekt en is er niet adequaat gehandeld op het lage gewicht van de cliënt en de problemen met zijn schildklier. […]

Zorgaanbieder heeft niet-medische zorgovereenkomst terecht beëindigd

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: Overeenkomst    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 20691/28035

Waar gaat de uitspraak over De zorgaanbieder heeft de thuiszorg aan de cliënten beëindigd omdat de cliënten de medewerkers vervelend zouden behandelen. De cliënten stellen dat dit niet waar is en dat de zorg onterecht gestopt is. Ook heeft de zorgaanbieder de klacht hierover niet goed afgehandeld. De cliënten eisen dat de zorg hervat wordt. […]

Zorgaanbieder heeft onderzoek gedaan naar pijnklachten na heupoperatie. Geen onzorgvuldig handelen.

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 151923/168910

Waar gaat de uitspraak over? “Cliënte heeft een heupoperatie gehad en ondervind daarvan nog de gevolgen. Er is een zenuw geraakt en heeft onvoldoende nazorg gekregen. De interne klachtencommissie heeft relevante correpondentie niet in de beoordeling betrokken. Zij vordert schadevergoeding. De klachtencommissie heeft geoordeeld dat de ingreep lege artis is uitgevoerd. Er is grondig onderzoek […]

Zorgaanbieder heeft onvoldoende rekening gehouden met belangen cliënt

Commissie: Gehandicaptenzorg    Categorie: bejegening/ zorgverlening    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 235504/257328

Waar gaat de uitspraak over? De dochter van klagers verblijft bij de zorgaanbieder sinds 1999, waar ze 24 uur per dag zorg ontvangt. De afgelopen twee jaren is de verhouding tussen medewerkers van de zorgaanbieder en klagers stroef geworden. Mediation heeft daaraan niet kunnen bijdragen, waarop de zorgaanbieder de overeenkomst heeft opgezegd. Klagers vinden dat […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.