Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 1681-1690 van de 2034 uitspraken

Weigering om 112-gesprek te laten beluisteren tijdens klachtenprocedure in strijd met inzagerecht

Commissie: Ambulancezorg    Categorie: -    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 968397/1047564

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt diende een klacht in tegen RAV Haaglanden – Ambulancezorg GGD Haaglanden, omdat hij zijn gesprek met 112 niet mocht naluisteren zolang een klachtenprocedure nog liep. De zorgaanbieder stelde dat het verzoek tijdelijk was uitgesteld tot na de uitspraak van de klachtencommissie, mede vanwege de administratieve belasting. Nadat de […]

Weigering van zorgaanbieder om cliënt inzage te geven in medisch dossier van overleden vader

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 130559/159017

Waar gaat de uitspraak over? De vader van cliënt is op 30 juli 2019 in een zorginstelling van de zorgaanbieder overleden. Bij cliënt en zijn moeder bestaat veel onduidelijkheid over het overlijden van de vader. Bij cliënt is dan ook het vermoeden gerezen dat zijn vader niet door een natuurlijke oorzaak is gestorven. Cliënt heeft […]

Wenkbrauwtatoeage niet naar tevredenheid

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: (On) zorgvuldigheidCosmetische ingrepen    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 60869/103152

Waar gaat de uitspraak over? De consument is niet tevreden met het eindresultaat van eem wenkbrauwtatoeage. De wenkbrauwen van de consument zien er onnatuurlijk uit, ondanks de pogingen van de ondernemer om de wenkbrauwen te herstellen. De ondernemer heeft geprobeerd aan de wensen van de consument tegemoet te komen, maar de consument bleek niet tevreden. […]

Werk werd zorgaanbieder bijna onmogelijk gemaakt: vermindering zorgmomenten terecht

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 67384/97679

Waar gaat de uitspraak over De cliënte is met de zorgaanbieder een zorgovereenkomst aangegaan voor vijf zorgmomenten per dag. De zorgaanbieder heeft dit eenzijdig teruggebracht naar minder en stuurde regelmatig personeel dat niet in staat was om de cliënte op een verantwoorde manier uit bed te tillen, daarom heeft de cliënte een paar keer personeel […]

Werkwijze zorgaanbieder tijdens het bemiddelingstraject was volgens cliënt partijdig

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 89586/115219

Waar gaat de uitspraak over De cliënt stelt dat de zorgaanbieder niet goed heeft gehandeld op 5 punten tijdens de begeleiding van de cliënt naar aanleiding van een huisverbod van zijn ex-vrouw. Zo was één van de werknemers en de werkwijze partijdig, bemoeiden twee werknemers zich ongevraagd met zijn zaken, werd het gespreksverslag niet aangepast […]

Wet BPOZ. Alleen de klacht over de kwaliteit van de medische zorg kan behandeld worden

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: consument aan voorwaarden voldaan    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: deels ontvankelijk/deels niet-ontvankelijk   Referentiecode: 5814/14194

Waar gaat de uitspraak over Cliënt is op grond van de Wet BOPZ gedwongen opgenomen in de instelling van de zorgaanbieder. De klachten van de gemachtigde van cliënt die betrekking hebben op de opheffing van de rechterlijke machtiging (RM), het ontslag uit de instelling en de wijziging van de curatele kan de commissie niet behandelen. […]

Wettelijke verantwoordelijke jeugdige

Commissie: Sociaal Domein: Woonplaatsbeginsel en Toegang    Categorie: woonplaatsbeginsel/ zorgverlening    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 241126/357666

Waar gaat de uitspraak over? Niet in geschil is dat verweerder op grond van het op 1 januari 2022 gewijzigde woonplaatsbeginsel in de Jeugdwet (inhoudelijk en financieel) verantwoordelijk is voor de jeugdige. Partijen verschillen van mening vanaf welke datum de jeugdige door de indiener dient te worden overgedragen aan verweerder. De Geschillencommissie Sociaal Domein: woonplaatsbeginsel […]

Wijze van behandeling en bejegening op longpoli

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: bejegening    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 104801/140000

Waar gaat de uitspraak over? Door 2 verpleegkundigen is tegen cliënt gezegd dat zij moest stoppen met medicatie voor bronchitis. De longarts reageerde daarna heel heftig en boos. De zorgaanbieder heeft onderzoek gedaan naar de identiteit van de verpleegkundigen. Er valt niet meer te achterhalen wie de verpleegkundigen zijn geweest. De zorgaanbieder heeft een andere […]

Wijze van controle identiteit van patiënten door zorgaanbieder

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 139478/158522

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt is diabetespatiënt en heeft zich voor bloedafname gemeld in het ziekenhuis van de zorgaanbieder. Op de vraag naar zijn geboortedatum heeft de cliënt de laborante zijn identiteitsbewijs getoond. Er werd cliënt medegedeeld dat bij de weigering van het noemen van zijn geboortedatum een bloed zou worden afgenomen. De […]

Wijze van omgaan met verzoek tot indicatie voor persoonsgebonden budget cliënte

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 130818/15500

Waar gaat de uitspraak over? Volgens de klager verliep het contact met de zorgverlener verliep stroef en onplezierig. De indicatie werd niet verleend. De klager verwijt de zorgaanbieder een zevental punten. Klager verlangt een vergoeding van de schade die de cliënte daardoor heeft geleden die hij begroot op € 4.164,96. De zorgaanbieder stelt dat de […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.