Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 1271-1280 van de 2022 uitspraken

Niet-ontvankelijkheid. De klacht is pas na twaalf maanden na het indienen van de klacht bij de zorgaanbieder aanhangig gemaakt bij de commissie. Er is geen goede reden waarom de cliënt zijn klacht niet tijdig bij de commissie heeft kunnen indienen

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 118013

In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats], gemachtigde: [naam], en Het Robertshuis, gevestigd te Noorbeek, (verder te noemen: de zorgaanbieder), gemachtigde: [naam]. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Zorg Algemeen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennis genomen […]

Niet-ontvankelijkverklaring bij klacht over uitgesteld fertiliteitstraject

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: -    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: niet-ontvankelijk   Referentiecode: 967935/1129638

Waar gaat de uitspraak over? Een cliënte diende een klacht in tegen Nij Barrahûs, omdat zij stelt dat haar een verkeerd behandeltraject is geadviseerd. Zij wilde op 37-jarige leeftijd starten met IVF of eicelinvriezing, maar kreeg eerst drie IUI-behandelingen. Toen IVF alsnog werd overwogen, was zij 38 jaar en bleken er geen eicellen meer beschikbaar. […]

Niet-ontvankelijkverklaring door ingetrokken klacht bij zorgaanbieder

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: niet-ontvankelijk   Referentiecode: 237034/412432

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat over de vraag of cliënt in haar klacht ontvankelijk is. Volgens het reglement dient cliënt in beginsel eerst de interne klachtprocedure bij de zorgaanbieder te doorlopen, alvorens een klacht bij de commissie kan worden ingediend. In eerste instantie is dit gebeurd, maar de behandeling van die klacht […]

Niet-ontvankelijkverklaring klacht schuldhulpverlening

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: niet-ontvankelijkverklaring   Uitkomst: niet-ontvankelijk   Referentiecode: 311407/439409

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over de vraag of de cliënt in zijn klacht ontvankelijk is. De commissie verklaart cliënt niet-ontvankelijk in zijn klacht aangezien de klacht vele jaren na de start van de interne klachtenprocedure bij de commissie is ingediend, terwijl die termijn op basis van het Reglement maximaal 12 maanden […]

Niet-tijdige overplaatsing deels verwijtbaar

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: -    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 250732/465642

Waar gaat de uitspraak over? De klacht van de klaagster richt zich op de zorg rondom haar partner, die van 13 tot 17 juni 2023 bij de zorgaanbieder verbleef en uiteindelijk op 3 juli 2023 overleed. De klaagster stelt dat de zorgaanbieder onzorgvuldig handelde door haar partner niet tijdig over te plaatsen naar een ziekenhuis […]

Nieuwe bezoekregeling niet onredelijk

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: bejegeningVerpleeghuiszorg    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 140864/157454

Waar gaat de uitspraak over? De cliënte verblijft in een verpleeghuis en bevindt zich vaak in de gemeenschappelijke huiskamer. Na de Covid-periode heeft de zorgaanbieder het besluit genomen om geen bezoek meer toe te staan in de huiskamer, zodat prikkels worden gereduceerd waardoor cliënten rustiger gedrag vertonen. Hier is de cliënt het niet mee eens […]

Nieuwe vragen over werkwijze commissie verandert onderwerp klacht niet, dus geen nieuwe klacht

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: werkterrein commissie    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: ontvankelijkverklaring   Uitkomst: ontvankelijk   Referentiecode: 110302/125241

Waar gaat de uitspraak over De klager vertegenwoordigt zijn zus, de cliënte, die na een darmoperatie, door artsen van de zorgaanbieder, ernstige klachten heeft. Hij heeft de interne klachtenprocedure van de zorgaanbieder doorlopen, maar is het niet eens met de uitspraak van klachtencommissie en de Raad van Bestuur. Daarnaast stelt de klager dat de klachtencommissie […]

Nota moet wel betaald worden, cliënte heeft ingestemd met behandeling

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: Kosten    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 112879/131731

Waar gaat de uitspraak over De cliënte heeft een factuur gekregen van de zorgaanbieder voor een diagnose die zij niet herkend. De zorgaanbieder heeft uitgelegd voor welke diagnose behandeling de kosten in rekening zijn gebracht. De commissie oordeelt dat de cliënte heeft ingestemd met de behandeling. Dit blijkt uit de overgelegde stukken. De uitspraak in […]

Observatietraject zorgvuldig uitgevoerd, maar communicatie zorgaanbieder kon beter

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On) zorgvuldigheidbejegening    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 131052/142824

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte is in verband met klachten aan haar armen verwezen naar het handenteam van de zorgaanbieder. Er is geen behandeling gestart aangezien de zorgaanbieder van oordeel was dat de klachten mede het gevolg waren van hoge spierspanning en psychische problemen. De zorgaanbieder is van oordeel dat het onderzoek zorgvuldig is […]

Of meerzorg-budget aan cliënt ten goede komt kan commissie niet beoordelen. Reden voor aanpassing zorgplan is onduidelijk gebleven. Toekennen van een schadevergoeding is niet aan de orde nu partijen hebben afgesproken dat cliënt zelf zou zorgen voor zorgverlening

Commissie: Gehandicaptenzorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 112155

In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats], gemachtigde: [naam] en ’s Heerenloo Zorggroep, gevestigd te Amersfoort, gemachtigde: [naam]. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Gehandicaptenzorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Op 12 […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.