Commissie: Zorg Algemeen
Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid
Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
118013
In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats], gemachtigde: [naam], en Het Robertshuis, gevestigd te Noorbeek, (verder te noemen: de zorgaanbieder), gemachtigde: [naam]. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Zorg Algemeen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennis genomen […]
Commissie: Zelfstandige Klinieken
Categorie: -
Jaartal: 2025
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: niet-ontvankelijk
Referentiecode:
967935/1129638
Waar gaat de uitspraak over? Een cliënte diende een klacht in tegen Nij Barrahûs, omdat zij stelt dat haar een verkeerd behandeltraject is geadviseerd. Zij wilde op 37-jarige leeftijd starten met IVF of eicelinvriezing, maar kreeg eerst drie IUI-behandelingen. Toen IVF alsnog werd overwogen, was zij 38 jaar en bleken er geen eicellen meer beschikbaar. […]
Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg
Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid
Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: niet-ontvankelijk
Referentiecode:
237034/412432
Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat over de vraag of cliënt in haar klacht ontvankelijk is. Volgens het reglement dient cliënt in beginsel eerst de interne klachtprocedure bij de zorgaanbieder te doorlopen, alvorens een klacht bij de commissie kan worden ingediend. In eerste instantie is dit gebeurd, maar de behandeling van die klacht […]
Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg
Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid
Jaartal: 2024
Soort uitspraak: niet-ontvankelijkverklaring
Uitkomst: niet-ontvankelijk
Referentiecode:
311407/439409
Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over de vraag of de cliënt in zijn klacht ontvankelijk is. De commissie verklaart cliënt niet-ontvankelijk in zijn klacht aangezien de klacht vele jaren na de start van de interne klachtenprocedure bij de commissie is ingediend, terwijl die termijn op basis van het Reglement maximaal 12 maanden […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: -
Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ten dele gegrond
Referentiecode:
250732/465642
Waar gaat de uitspraak over? De klacht van de klaagster richt zich op de zorg rondom haar partner, die van 13 tot 17 juni 2023 bij de zorgaanbieder verbleef en uiteindelijk op 3 juli 2023 overleed. De klaagster stelt dat de zorgaanbieder onzorgvuldig handelde door haar partner niet tijdig over te plaatsen naar een ziekenhuis […]
Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg
Categorie: bejegeningVerpleeghuiszorg
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
140864/157454
Waar gaat de uitspraak over? De cliënte verblijft in een verpleeghuis en bevindt zich vaak in de gemeenschappelijke huiskamer. Na de Covid-periode heeft de zorgaanbieder het besluit genomen om geen bezoek meer toe te staan in de huiskamer, zodat prikkels worden gereduceerd waardoor cliënten rustiger gedrag vertonen. Hier is de cliënt het niet mee eens […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: werkterrein commissie
Jaartal: 2021
Soort uitspraak: ontvankelijkverklaring
Uitkomst: ontvankelijk
Referentiecode:
110302/125241
Waar gaat de uitspraak over De klager vertegenwoordigt zijn zus, de cliënte, die na een darmoperatie, door artsen van de zorgaanbieder, ernstige klachten heeft. Hij heeft de interne klachtenprocedure van de zorgaanbieder doorlopen, maar is het niet eens met de uitspraak van klachtencommissie en de Raad van Bestuur. Daarnaast stelt de klager dat de klachtencommissie […]
Commissie: Zorg Algemeen
Categorie: Kosten
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
112879/131731
Waar gaat de uitspraak over De cliënte heeft een factuur gekregen van de zorgaanbieder voor een diagnose die zij niet herkend. De zorgaanbieder heeft uitgelegd voor welke diagnose behandeling de kosten in rekening zijn gebracht. De commissie oordeelt dat de cliënte heeft ingestemd met de behandeling. Dit blijkt uit de overgelegde stukken. De uitspraak in […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: (On) zorgvuldigheidbejegening
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ten dele gegrond
Referentiecode:
131052/142824
Waar gaat de uitspraak over? Cliënte is in verband met klachten aan haar armen verwezen naar het handenteam van de zorgaanbieder. Er is geen behandeling gestart aangezien de zorgaanbieder van oordeel was dat de klachten mede het gevolg waren van hoge spierspanning en psychische problemen. De zorgaanbieder is van oordeel dat het onderzoek zorgvuldig is […]
Commissie: Gehandicaptenzorg
Categorie: (On)zorgvuldigheid
Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
112155
In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats], gemachtigde: [naam] en ’s Heerenloo Zorggroep, gevestigd te Amersfoort, gemachtigde: [naam]. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Gehandicaptenzorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Op 12 […]
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.