Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 1241-1250 van de 2022 uitspraken

Niet meer informatie gedeeld met klachtenfunctionaris dan noodzakelijk

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 111264/132970

Waar gaat de uitspraak over De cliënt was onder behandeling bij de zorgaanbieder en heeft meerdere klachten. Zo is hij tijdens het behandeltraject niet goed behandeld, werd niet gereageerd op zijn vragen en is de behandeling plotseling gestopt. Ook hebben twee behandelaren hun beroepsgeheim geschonden door zonder toestemming van de cliënt zijn medische gegevens te […]

Niet nakomen van gemaakte afspraken door zorgaanbieder

Commissie: Gehandicaptenzorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 124289

Waar gaat de uitspraak over Gedragswetenschapper is afspraken niet nagekomen. Commissie acht het voorstelbaar dat de cliënt leed heeft ondervonden, maar kan niet vaststellen dat de cliënt hierdoor heeft geleden dat sprake is van aantasting in de persoon. Geen toekenning van schadevergoeding. Volledige uitspraak In het geschil tussen [Client], wonende te [woonplaats], en ’s Heerenloo […]

Niet nalatig gehandeld bij darmperforatie na operatie aan niertumor

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 68616/76235

Waar gaat de uitspraak over De cliënt klaagt dat bij de operatie aan een niertumor, de dikke darm is geperforeerd. De cliënt neemt het de uroloog kwalijk dat deze aan het einde van de ingreep onterecht de darm niet heeft gecontroleerd. Daarnaast werd de cliënt steeds zieker na de ingreep, er is toen te laat […]

Niet onzorgvuldig gehandeld bij verslikincident

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 114630

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats], en Stichting Voor Regionale Zorgverlening (SVRZ), gevestigd te Middelburg (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Verpleging Verzorging en Geboortezorg (hierna te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de […]

Niet onzorgvuldig gehandeld door artsen bij zeer zeldzame ziekte van Still en pulmonale hypertensie

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 32175/36560

Waar gaat de uitspraak over De cliënte heeft de ziekte van Still en haar gezondheid verslechterde. Volgens de cliënte is zij door de specialist onvoldoende geïnformeerd over haar ziekte en heeft de arts niet goed gehandeld door haar niet eerder naar de cardioloog te verwijzen. De uiteindelijke diagnose, namelijk pulmonale hypertensie, zou dan eerder zijn […]

Niet stellen van diagnose en informatieverstrekking door ziekenhuis

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 129245/148130

Waar gaat de uitspraak over? Cliënt ervaart complexe aanhoudende klachten in hoofd-halsgebied na een auto-ongeluk. Haar symptomen zijn niet met elkaar in verband gebracht. Volgens cliënt is informatie over haar aandoening, behandeling en mogelijke gevolgen daarvan geweigerd. Volgens het ziekenhuis heeft de cliënt alle informatie over diagnose en behandeling ontvangen. Volgens de commissie heeft het […]

Niet te achterhalen welke medicatie is toegediend

Commissie: Ambulancezorg    Categorie: bejegeningCosmetische ingrepen    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 232635/254999

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte heeft na het toedienen van een verdoving voor een ooglidcorrectie hartproblemen gekregen, waarna zij met spoed door de zorgaanbieder naar het ziekenhuis is vervoerd. Tot op heden bestaat er onduidelijkheid over de toegediende medicatie door de arts die de operatie zou uitvoeren. De registraties van de zorgaanbieder en van […]

Niet tijdig starten met revalidatie is niet de oorzaak van invalide cliënt

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 13497/19371

Waar gaat de uitspraak over De cliënte verwijt het ziekenhuis dat er tijdens haar opname (eind 2010) niet direct is begonnen met revalidatie en dat de behandelend artsen haar bij het ontslag naar een GGZ kliniek hebben doorverwezen in plaats van een revalidatiekliniek. Doordat er niet op tijd met de revalidatie is gestart, is de […]

Niet uitvoeren van oogdrukmeting is geen nalatigheid

Commissie: Optiek    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 177679/182335

Waar gaat de uitspraak over? Volgens de consument is de ondernemer nalatig geweest, aangezien er van 2016 tot en met 2021 geen oogdrukmeting heeft plaatsgevonden. Bij de consument is vervolgens in 2021 glaucoom vastgesteld. De ondernemer meent niet zorgvuldig gehandeld te hebben, aangezien een oogdrukmeting niet nodig is voor het vaststellen van refractieafwijkingen. Ook kan […]

Niet vast staat dat de zorgaanbieder tekort is geschoten in bejegening van de cliënt

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: bejegening    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 114786

In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats] en Maasziekenhuis Pantein B.V., gevestigd te Beugen (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De Geschillencommissie heeft geen zitting gehouden, omdat partijen te […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.