Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 1181-1190 van de 2022 uitspraken

Letsel aan hoofdhuid van consument na kleurbehandeling is voor risico van ondernemer

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 46370/69947

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een kleurbehandeling bij de ondernemer laten uitvoeren. Daarbij is een deel van het kleurmiddel erg warm geworden en op de hoofdhuid van de consument gelekt. Hierdoor is er een chemische verbranding op de hoofhuid van de consument ontstaan. Met als gevolg een kale plek op de hoofdhuid […]

Letsel na behandeling gevolg van onzorgvuldig handelen ondernemer door nalaten schriftelijke intake

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 31160/40081

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over een glycolzuurbehandeling die door de ondernemer is uitgevoerd. Deze behandeling heeft bij de consument geleid tot brandwonden en littekens in het gezicht. De ondernemer slaat alle aansprakelijkheid met betrekking tot een fout af. De reactie op de glycolpeeling was heftiger dan de ondernemer gewend was, maar […]

Leverancier van medische hulpmiddelen geen zorgaanbieder

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: bevoegdheid/ overeenkomst    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: onbevoegdverklaring   Uitkomst: onbevoegd   Referentiecode: 232816/248193

Waar gaat de uitspraak over? De aanbieder heeft een slaapapneu-masker geleverd aan de cliënt. De cliënt stelt dat hij door dit masker gebitsproblemen heeft gekregen. De commissie beoordeelt of een leverancier van medische hulpmiddelen is aan te merken als zorgaanbieder in de zin van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Naar het oordeel […]

Levering onjuiste bril rechtvaardigt ontbinding. Mede gelet op slechte relatie tussen partijen.

Commissie: Optiek    Categorie: Aansprakelijkheid ondernemer    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: OPT06-0026-3

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 8 juli 2006 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van nieuwe bril (montuur en glazen voor in de verte) tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 447,–. De overeenkomst is uitgevoerd op 8 […]

Levering van verkeerde baxterrol is zeer waarschijnlijk niet van wezenlijke invloed geweest op gezondheidssituatie en overlijden van de patiënt. Zorgaanbieder kan niet kwalijk worden genomen dat patiënt is overleden.

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 107971 - 2017

In het geschil tussen: Cliënt (verder te noemen: klaagster) en Stichting Evean Zorg, gevestigd te Purmerend (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Verpleging, Verzorging en Geboortezorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde […]

Lichaamsvreemd voorwerp achtergebleven in lichaam na ingreep

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheidbejegening    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 135513/157076

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt stelt dat er na een medische ingreep door de zorgaanbieder een lichaamsvreemd voorwerp is achtergebleven in zijn lichaam ter hoogte van de operatienaad. De cliënt heeft hierdoor en door de benadering van de cliënt als psychiatrisch patiënt, veel pijn, stress en verdriet ervaren. De zorgaanbieder is van mening […]

Liesbreukoperatie. Het causale verband tussen (de wijze waarop) de operatie is uitgevoerd en de perforatie van de darm is onvoldoende aanwezig. Het verschil tussen de TEP-methode en de klassieke methode is aan de cliënt uitgelegd

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Causaliteit    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 114769

In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats], en Stichting Diakonessenhuis gevestigd te Utrecht, (verder te noemen: het ziekenhuis). Behandeling van het geschil   Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De mondelinge behandeling van het geschil heeft plaatsgevonden op 11 oktober […]

Lipoom was aanwezig voor de operatie; zorgaanbieder niet verwijtbaar

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: zorgverlening/ schadevergoedng    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 239647/300223

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt is door de zorgaanbieder geopereerd aan een peri-anaal fistel. Volgens de cliënt is daarna een lipoom op zijn linker bil ontstaan. Uit de overgelegde stukken blijkt evenwel dat de lipoom reeds voor de operatie aanwezig was. De lipoom is inmiddels groter geworden, maar dat is niet veroorzaakt door […]

Littekens door elektrische ontharing

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: (On) zorgvuldigheidCosmetische ingrepen    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 113299/132416

Waar gaat de uitspraak over? De consument stelt littekens in haar gezicht te hebben op de plekken waar door de ondernemer elektrische ontharing is uitgevoerd. De ondernemer ontkent dat sprake is van littekens door de behandeling, en betwist daarmee ook dat sprake is van enige schade. Naar het oordeel van de commissie is voldoende aannemelijk […]

Longen hebben periode nodig om te herstellen waardoor controleafspraak later dan 42 dagen heeft plaatsgevonden.

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 153518/171564

Waar gaat de uitspraak over? “Volgens cliënt heeft de controleafspraak niet binnen 42 dagen plaatsgevonden na een ziekenhuisopname door het Coronavirus. Daardoor is een nieuwe DBC geopend en is een te hoge factuur ontvangen. Volgens de zorgaanbieder is de termijn van de controleafspraak bepaald op acht weken na opname omdat de longen deze periode nodig […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.