Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 1171-1180 van de 2022 uitspraken

Kwaliteit zorgverlening onvoldoende, zorgaanbieder moest achteruitgang bij moeder van klaagster eerder signaleren

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 26789/33215

Waar gaat de uitspraak over De klaagster houdt de zorgaanbieder aansprakelijk voor de opname van haar moeder in het ziekenhuis. Volgens de klaagster had de opname voorkomen kunnen worden als de juiste zorg aan haar moeder was verleend. Er is nagelaten om de leverfunctie en urine te controleren en nagelaten maandelijks te wegen en opvolging […]

Laboratoriumuitslagen vormen geen behandelovereenkomst

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)bevoegdheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: onbevoegdverklaring   Uitkomst: onbevoegd   Referentiecode: 127994/131605

Waar gaat de uitspraak over Volgens de cliënte staat op de website van de zorgaanbieder dat iemand die in quarantaine zit vanwege Covid naar het ziekenhuis mag komen voor de onderdelen: bloedprikken, radiologie en spoedeisende hulp. De cliënte heeft een pagina met laboratoriumuitslagen laten zien als bewijs van de behandelovereenkomst. De zorgaanbieder stelt dat zij […]

Landelijk Protocol niet volledig gevolgd na val scooter, zorgaanbieder is tekortgeschoten

Commissie: Ambulancezorg    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 191948/205605

Waar gaat de uitspraak over? Cliënt is op een zaterdagnacht met een snorscooter gevallen. De cliënt is in de ambulance nagekeken, waarna hij door de politie is meegenomen naar het politiebureau. Cliënt is van mening dat de ambulanceverpleegkundige hem direct naar het ziekenhuis hadden moeten brengen. De zorgaanbieder is van mening dat de cliënt zorgvuldig […]

Lange wachttijden leidt niet tot verwijt zorgaanbieder

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: schadevergoeding    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 97261/134326

Waar gaat de uitspraak over De cliënt klaagt erover dat de zorgaanbieder niet sneller de juiste vorm van therapie heeft aangeboden. De zorgaanbieder stelt zich op het standpunt dat zij op basis van de diagnose een therapievorm hebben gekozen. De cliënt heeft op ieder moment de behandeling kunnen stoppen en op zoek kunnen gaan naar […]

Laserbehandeling tegen overbeharing heeft geleid tot verbranding en littekens; ondernemer is toerekenbaar tekort geschoten; schadevergoeding.

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Huidverzorging    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 81574

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 27 april 2013 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst ter zake een door de consument bij de ondernemer te verkrijgen laserbehandeling tegen overbeharing waarvoor door de consument in totaal een bedrag van € 750,– is betaald (€ 350,– voor de intake en € 400,– […]

Laserbehandeling tegen overbeharing in het gelaat; resultaat behandelingen kan niet beoordeeld worden; ondernemer heeft niet gezorgd voor een informed consent van de consument; klacht gegrond.

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Huidverzorging    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 116408

Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Na het lezen van het deskundigenrapport ben ik van mening dat de manier van behandeling en apparatuur waarmee ik ben behandeld geen positief effect hebben gehad op mijn type huid, zoals ik zelf had ondervonden. Bij het starten van de behandelingen […]

Laserbehandeling voor couperose in het gezicht. Er is erkend dat er te intensief is gelaserd, waardoor er schade is ontstaan. Cliënte heeft recht op vergoeding van materiële en immateriële schade

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: (Immateriele) schade    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 115783-1

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats] en Equipe Zorgbedrijven Nederland B.V., gevestigd te Eindhoven (verder te noemen: de zelfstandige kliniek). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Zelfstandige Klinieken (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. Het geschil is ter zitting behandeld […]

Laserbehandeling voor couperose in het gezicht. Er is erkend dat er te intensief is gelaserd, waardoor er schade is ontstaan. Cliënte heeft recht op vergoeding van materiële en immateriële schade

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 115783-2

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats] en Equipe Zorgbedrijven Nederland B.V., gevestigd te Eindhoven (verder te noemen: de zelfstandige kliniek). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Zelfstandige Klinieken (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. Het geschil is ter zitting behandeld […]

Laserpakket na twee behandelingen gestopt, consument krijgt helft van openstaande bedrag terug

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 8784/19765

Waar gaat de uitspraak over Het gaat om de door de ondernemer uitgevoerde laserbehandeling bikini-breed bij de consument en om de terugbetaling van de nog niet ondergane maar wel betaalde behandelingen. Volgens de consument was er sprake van spanning en irritatie tussen haar en de ondernemer en liep dit tijdens de behandeling zo hoog op, […]

Leefgeld Volledig Pakket Thuis (VKT) moet voldoen aan richtlijnen NIBUD

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: Overig    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 147884/173339

Waar gaat de uitspraak over De cliënt woont bij de zorgaanbieder. Hij heeft recht op maaltijden en tussendoortjes. De cliënt stelt dat de zorgaanbieder niet (voldoende) voldoet aan de verplichting om tussendoortjes te verzorgen. Daarnaast krijgt hij te weinig leefgeld per maand. De cliënt vraagt schadevergoeding. De zorgaanbieder beroept zich op niet-ontvankelijkheid. De zorgaanbieder geeft […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.