bindend advies

Zorgaanbieder handelt zorgvuldig en terecht vanwege grote zorgen om situatie cliënte en haar kind(eren)

Waar gaat de uitspraak over Na een bezoek van Veilig Thuis (VT) heeft de zorgaanbieder een onderzoek gestart naar de thuissituatie van de cliënte. Volgens haar is dat onderzoek gedaan op basis van onderbuikgevoelens en zonder bewijzen, feiten of een goed vooronderzoek. De zorgaanbieder heeft vooral gekeken naar het verleden van de cliënte en zo […]

Lees verder

Zorgaanbieder heeft operatie goed en zorgvuldig uitgevoerd en meerdere keren geprobeerd cliënt tevreden te stellen

Waar gaat de uitspraak over De cliënt is door de zorgaanbieder geopereerd, maar het resultaat was erg lelijk. Daarom is er een hersteloperatie uitgevoerd, hierna was het resultaat nog erger dan eerst. Volgens de cliënt is er een fout gemaakt bij de incisie en heeft hij ook geen siliconenpleisters of iets dergelijks aangeboden gekregen. Daarnaast […]

Lees verder

Zorgaanbieder had bij abortusbehandeling meer empathie kunnen tonen naar cliënte

Waar gaat de uitspraak over De cliënte heeft bij de zorgaanbieder een abortus ondergaan. Tijdens de behandeling heeft het personeel van de zorgaanbieder zich erg vervelend gedragen tegen de cliënte. Zo zijn er handelingen uitgevoerd zonder dat er uitgelegd werd wat er gebeurde en werden opmerkingen/pijnklachten van de cliënte niet serieus genomen. Bij de nacontrole […]

Lees verder

Ondernemer had geen reden om consument naar oogarts te verwijzen

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft bij de ondernemer een oogmeting laten doen en op advies van de ondernemer een bril gekocht. Later bleek dat de oogdruk van de consument veel te hoog was en hier heeft zij veel schade door geleden. Volgens de consument had de ondernemer haar oogdruk moeten meten, ook […]

Lees verder

Klager was overtuigd van herstel, maar cliënte overleed langzaam aan complicaties dementie

Waar gaat de uitspraak over De moeder van de klager, de cliënte, woonde in het verzorgingstehuis van de zorgaanbieder, maar is daar niet goed verzorgd. Volgens de klager waren de medewerkers naar en intimiderend tegen hem, zijn de wonden en blaasontsteking van de cliënte niet goed behandeld en waren er agressieve medebewoners waar de zorgaanbieder […]

Lees verder

Werk werd zorgaanbieder bijna onmogelijk gemaakt: vermindering zorgmomenten terecht

Waar gaat de uitspraak over De cliënte is met de zorgaanbieder een zorgovereenkomst aangegaan voor vijf zorgmomenten per dag. De zorgaanbieder heeft dit eenzijdig teruggebracht naar minder en stuurde regelmatig personeel dat niet in staat was om de cliënte op een verantwoorde manier uit bed te tillen, daarom heeft de cliënte een paar keer personeel […]

Lees verder
1 2 3 54