bindend advies

Consument ontevreden over verlening permanente eyeliner

Waar gaat de uitspraak over? De ondernemer heeft bij de consument permanente eyeliner geplaatst. Dat is aanvankelijk naar tevredenheid gebeurd. Het geschil is pas ontstaan nadat de consument had gevraagd of de lijnen nog een stukje verlengd konden worden. De consument vindt dat die verlenging niet goed is gegaan, omdat toen een verschil in vorm […]

Lees verder

Ondernemer hoeft prijs voor ontharingsbehandelingen niet terug te betalen

Waar gaat de uitspraak over? Volgens de consument hebben de ontharingsbehandelingen van haar bovenrug en gezicht niet het beloofde resultaat opgeleverd. De intake had veel beter gemoeten en tussentijds had moeten worden gecontroleerd of de behandelingen effect hadden. De consument wil haar geld terug en een schadevergoeding omdat de situatie na de behandelingen is verslechterd. […]

Lees verder

Gezien complexe situatie cliënt was behandeling door basisarts niet voldoende

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt klaagt dat de zorgaanbieder een verkeerde diagnose bij hem heeft gesteld en verkeerde medicatie heeft voorgeschreven. Volgens de zorgaanbieder was de cliënt moeilijk in te stellen op een optimale combinatie van medicatie. Naar het oordeel van de commissie is de behandeling uitgevoerd door een basisarts, maar had gezien […]

Lees verder

Borstvergroting goed uitgevoerd, maar klachtafhandeling kon beter

Waar gaat de uitspraak over? De cliënte klaagt over complicaties die zijn opgetreden na een borstvergroting. Ook was de communicatie moeizaam en werden haar klachten niet goed opgepakt door de zorgaanbieder. Volgens de zorgaanbieder zijn de mogelijke risico’s goed met de cliënte besproken en was er geen sprake van moeizame communicatie. Naar het oordeel van […]

Lees verder

Midfacelift zorgvuldig uitgevoerd

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt heeft vanwege complicaties na een ooglidcorrectie een midfacelift ondergaan. Cliënt is niet tevreden over het resultaat, want haar klachten zijn niet verholpen. Volgens de aanbieder is de behandeling goed uitgevoerd, maar zijn de klachten niet volledig verdwenen. Naar het oordeel van de commissie is de behandeling goed uitgevoerd. […]

Lees verder

Klacht ten dele gegrond: zorgvuldige diagnose en behandeling, maar zorgaanbieder moest overleggen over gegevensdeling

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt klaagt over privacyschending, een onjuiste diagnose, een onvoldoende behandeling en onzorgvuldige klachtenbehandeling. De zorgaanbieder is van mening zorgvuldig en naar behoren gehandeld te hebben. Ten aanzien van de privacyschending is de commissie van oordeel dat, gelet op de geschreven aanvulling van de cliënt op de machtiging voor het […]

Lees verder

Zorgovereenkomst terecht opgezegd wegens grensoverschrijdend gedrag van de cliënt

Waar gaat de uitspraak over? Na een volgens de cliënt onterechte beschuldiging is de zorgovereenkomst door de zorgaanbieder opgezegd. Volgens de zorgaanbieder was sprake van grensoverschrijdend gedrag jegens een medewerker, stalking en het verspreiden van leugens. Ook na een gesprek met de cliënt heeft de cliënt een bedreigende toon aangeslagen tegen medewerkers. Naar het oordeel […]

Lees verder

Cliënte ontevreden over toegewezen woning

Waar gaat de uitspraak over? De cliënte is ontevreden over de woning die haar is toegewezen. Zij moet een periode wachten voordat de woning op haar naam gezet kan worden en er zouden mensen ongewenst naar binnen zijn gekomen. Ook is de cliënte ontevreden over de begeleider. Volgens de zorgaanbieder is het niet mogelijk een […]

Lees verder
1 2 3 76