bindend advies

Klacht over gebrekkige informatie en begeleiding bij behandeling met maagballon

Waar gaat de uitspraak over? De cliënte heeft een maagballon laten plaatsen bij de zorgaanbieder en diende een klacht in over misleidende informatie, gebrekkige begeleiding en schending van privacywetgeving. De commissie oordeelde dat de cliënte vooraf niet was geïnformeerd over de extra kosten voor verplichte medicatie en kende haar hiervoor een schadevergoeding van € 197,52 […]

Lees verder

Schikking bereikt in geschil over zorgverlening

Waar gaat de uitspraak over? In een geschil tussen een cliënt en een zorgaanbieder is tijdens de zitting van de Geschillencommissie Zorg Algemeen op 10 december 2024 een schikking bereikt. Hierdoor is een inhoudelijke beoordeling van de klacht niet meer nodig. De zorgaanbieder heeft toegezegd een bedrag van € 1.000,- aan de cliënt te betalen […]

Lees verder

Geschillencommissie onbevoegd in klacht over steunzolen

Waar gaat de uitspraak over? Een cliënt heeft een klacht ingediend tegen de zorgaanbieder vanwege de levering van steunzolen die volgens haar te smal zijn en onvoldoende hielstabilisatie bieden, waardoor zij pijnklachten heeft gekregen. De klacht richt zich op de aansprakelijkheid van de zorgaanbieder voor het leveren van ondeugdelijke medische hulpmiddelen. De Geschillencommissie Zorg Algemeen […]

Lees verder

Conflict over ambulanceonderzoek na epileptische aanval

Waar gaat de uitspraak over? Een klager diende een klacht in tegen een ambulancezorgaanbieder vanwege onvrede over de manier waarop zijn kind werd onderzocht na een epileptische aanval. De huisarts had een ambulance ingeschakeld, maar bij aankomst weigerde de ambulanceverpleegkundige om het kind in de ambulance te onderzoeken, zoals de ouder had verzocht. Dit leidde […]

Lees verder

Commissie onbevoegd bij geschil over sluiting zorglocatie

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de aangekondigde sluiting van een zorglocatie voor mensen met een ernstige verstandelijke beperking. De klagers, bestaande uit verwanten van cliënten en leden van de cliëntenraad, stellen dat de zorgaanbieder onzorgvuldig heeft gehandeld. Ze vinden dat er onvoldoende transparantie was in het besluitvormingsproces en dat de belangen van […]

Lees verder

Cliënt stelt zorgaanbieder aansprakelijk voor complicaties na heupoperatie

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt heeft de zorgaanbieder aansprakelijk gesteld voor blijvende klachten na een heupoperatie op 26 januari 2022. Na de ingreep ontwikkelde hij een voetheffersparese, wat leidde tot pijn, gevoelloosheid en bewegingsbeperkingen. Hij meent dat de complicatie voorkomen had kunnen worden en dat de nazorg tekortschietend was, vooral door een late […]

Lees verder

Geschil over jarenlange gynaecologische behandeling ongegrond verklaard

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt heeft geklaagd over een jarenlang behandelingstraject voor gynaecologische klachten, waarbij volgens haar diverse verkeerde diagnoses zijn gesteld en behandelingen niet effectief waren. Ze stelde dat door het niet goed luisteren naar haar klachten onnodige operaties zijn uitgevoerd en haar pijnklachten niet verdwenen. De zorgaanbieder heeft gesteld dat de […]

Lees verder

Klacht over zorgverlening en communicatie ongegrond verklaard

Waar gaat de uitspraak over? In dit geschil tussen de ouders van de cliënt en de zorgaanbieder draait het om de kwaliteit van zorg en de communicatie. De cliënt, die lijdt aan een ernstig epilepsiesyndroom met een verstandelijke beperking, woonde vier jaar bij de zorgaanbieder. De problemen ontstonden toen het eetprotocol niet meer werd gevolgd, […]

Lees verder

Klacht over kwaliteit brillenglazen en montuur bij opticien

Waar gaat de uitspraak over? Een consument diende een klacht in tegen een opticien wegens ondeugdelijke brillenglazen en een te fragiel montuur. De consument had in de afgelopen jaren voor ongeveer €8.000 aan brillen gekocht, maar was ontevreden over de kwaliteit en de advisering. De ondernemer stelde dat de geleverde glazen correct waren geslepen en […]

Lees verder
  • 4 december 2024
  • Optiek

Wijziging opvanglocatie oudere kinderen niet in strijd met overeenkomst

Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt over de verplichte wijziging van de opvanglocatie voor oudere kinderen, waardoor haar kinderen op verschillende locaties worden opgevangen. De ondernemer heeft hiervoor goedkeuring van de oudercommissies gekregen en ouders konden vrijwillig overstappen. De consument koos ervoor haar oudste zoon op de oorspronkelijke locatie te houden, maar vreest […]

Lees verder