Zorgvuldigheid

Landelijk Protocol niet volledig gevolgd na val scooter, zorgaanbieder is tekortgeschoten

Waar gaat de uitspraak over? Cliënt is op een zaterdagnacht met een snorscooter gevallen. De cliënt is in de ambulance nagekeken, waarna hij door de politie is meegenomen naar het politiebureau. Cliënt is van mening dat de ambulanceverpleegkundige hem direct naar het ziekenhuis hadden moeten brengen. De zorgaanbieder is van mening dat de cliënt zorgvuldig […]

Lees verder

Neuroloog verwees cliënte terecht terug naar huisarts, omdat klachten niet-neurologische oorzaak hadden

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte is van mening dat de zorgaanbieder onvoldoende onderzoek heeft gedaan naar de klachten omtrent de knie van cliënte. De zorgaanbieder stelt dat de cliënte voldoende is onderzocht en terecht is terugverwezen naar de huisarts. De commissie is van oordeel dat de zorgaanbieder niet tekortgeschoten is in zijn zorgplicht. De […]

Lees verder

Regiebehandelaar had eerder moeten ingrijpen in proces

Waar gaat de uitspraak over? Cliënt is onder behandeling bij de zorgaanbieder vanwege een persoonlijkheidsstoornis. Cliënt is van mening dat de zorgaanbieder niet juist heeft gehandeld door te besluiten dat een nieuwe therapeut de behandelingen zou overnemen. Cliënt vordert een schadevergoeding. De commissie is van oordeel dat de regiebehandelaar eerder in het proces had moeten […]

Lees verder

Cliënte is onterecht voortijdig uit ziekenhuis ontslagen en daarna onterecht niet eerder opgenomen

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte is van menig dat zij voortijdig uit het ziekenhuis is ontslagen. Ook vindt cliënte dat de artsen haar (klachten) onvoldoende serieus hebben genomen. De commissie is van oordeel dat het ontslag uit het ziekenhuis, met het oog op de toen vigerende covidmaatregelen, verdedigbaar. Toch is de commissie van oordeel […]

Lees verder

Diagnose persoonlijkheidsproblematiek zorgvuldig gesteld door zorgaanbieder

Waar gaat de uitspraak over Volgens de cliënte zijn er meerdere dingen fout gegaan in haar behandeling. Zo was, volgens haar, het gedrag van de behandelaar onprettig, is er een verkeerde diagnose gesteld en heeft de zorgaanbieder haar privacy geschonden. Daarom wil de cliënte een schadevergoeding, een nieuwe diagnose en een brief naar haar huisarts […]

Lees verder
1 2 3 15