(On) zorgvuldigheid

Zorgaanbieder heeft diagnose zorgvuldig gesteld

Waar gaat de uitspraak over De cliënt vindt dat er door de zorgaanbieder een onjuiste diagnose gesteld is en dat de zorgaanbieder zich niet aan de informatieplicht heeft gehouden over de mogelijke bijwerkingen van medicijnen. De klachtencommissie is hier onterecht niet op in gegaan. De zorgaanbieder stelt dat de diagnose terecht en zorgvuldig is gesteld […]

Lees verder

Zorgaanbieder mag cliënt op een andere afdeling plaatsen als er geen andere plek is

Waar gaat de uitspraak over De cliënt is vrijwillig opgenomen geweest bij de zorgaanbieder. Zij stelt dat er meerdere dingen mis zijn gegaan tijdens haar behandeling en eist een schadevergoeding. De zorgaanbieder stelt dat een aantal klachten niet-ontvankelijk zijn en de rest van de klachten ongegrond is omdat de cliënt goed en zorgvuldig behandeld is. […]

Lees verder

Kaakchirurg had beter moeten communiceren met cliënt en zijn tandarts

Waar gaat de uitspraak over De cliënt is door zijn tandarts doorverwezen naar de kaakchirurg voor een wortelpuntbehandeling. Volgens de cliënt heeft de kaakchirurg niet goed genoeg onderzoek gedaan en de kies onnodig en op verkeerde wijze verwijderd. Bovendien is de cliënt zo overdonderd door de kaakchirurg dat hij onvoldoende tijd heeft gehad om de […]

Lees verder

Zorgaanbieder schiet tekort in nazorgtraject na verwijderen baarmoeder

Waar gaat de uitspraak over De cliënte heeft haar baarmoeder laten verwijderen in het ziekenhuis van de zorgaanbieder, hierbij is per ongeluk een urineleider doorgesneden. Na de operatie zijn er pijnlijke complicaties opgetreden en heeft de cliënte meerdere keren contact opgenomen met de zorgaanbieder. Vocht in de buikholte werd hier verkeerd gediagnosticeerd en pas na […]

Lees verder

Oogarts had cliënte niet eerder hoeven doorverwijzen

Waar gaat de uitspraak over De cliënte was al onder behandeling bij de oogarts van de zorgaanbieder toen zij problemen kreeg in haar rechteroog. Er werden verschillende behandelingen gestart en na een tijd werd in een ander ziekenhuis een melanoom in haar oog ontdekt. Volgens de cliënte had de oogarts haar veel eerder door moeten […]

Lees verder

Zorgaanbieder had beter moeten controleren of cliënte uitleg over lichttherapie begreep

Waar gaat de uitspraak over De cliënte heeft bij de zorgaanbieder lichttherapie ondergaan voor de behandeling van pigmentvlekken in haar hals. De behandelinstructie gaf aan dat ook het gezicht belicht moest worden. De cliënte heeft, afgezien van een gehaaste uitleg van een assistente, geen informatie(folder) ontvangen, ook niet toen ze hier bij de tweede behandeling […]

Lees verder