Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 931-940 van de 2022 uitspraken

Kaakchirurg had beter moeten communiceren met cliënt en zijn tandarts

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 81764/112909

Waar gaat de uitspraak over De cliënt is door zijn tandarts doorverwezen naar de kaakchirurg voor een wortelpuntbehandeling. Volgens de cliënt heeft de kaakchirurg niet goed genoeg onderzoek gedaan en de kies onnodig en op verkeerde wijze verwijderd. Bovendien is de cliënt zo overdonderd door de kaakchirurg dat hij onvoldoende tijd heeft gehad om de […]

Kaakchirurg is niet tekortgeschoten in zorgplicht bij kaakfractuur tijdens verstandskiesoperatie

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 23515/27797

Waar gaat de uitspraak over De cliënt klaagt dat de kaakchirurg is tekortgeschoten in de nakoming van zijn verplichtingen bij een verstandskiesoperatie. Volgens de cliënt is tijdens de operatie de kaak uit de kom geschoten en uiteindelijk gebroken. Ook is de verstandskies niet geheel, maar gedeeltelijk verwijderd. De cliënt is onvoldoende geïnformeerd over eventuele complicaties. […]

Kaakchirurg voert andere behandeling uit dan is afgesproken. Commissie vindt het echter aannemelijk dat hij niet alleen een onderzoek, maar eventueel ook een verwijdering zou uitvoeren.

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Informatie    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 111081

In het geschil tussen Cliënte en de stichting Stichting Sint Jans Gasthuis, gevestigd te Weert, (verder te noemen: het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is […]

Kennismakingsgesprek heeft voor mentale schade gezorgd

Commissie: Vrijgevestigde GGZ Praktijken    Categorie: kosten/ bejegening    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 236738/250313

Waar gaat de uitspraak over? Deze zaak gaat over het kennismakingsgesprek dat tussen de cliënte en de zorgaanbieder heeft plaatsgevonden om te kijken of de Hou-me-vast training voor de cliënte en haar echtgenoot op dat moment geschikt zou zijn. Tijdens dit kennismakingsgesprek zijn echter ook behandelaspecten aan bod gekomen, hetgeen de cliënte niet had verwacht […]

Klaagster als nabestaande geen recht op immateriële schadevergoeding

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: Immateriële schadevergoedingKlachtafhandeling    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: onbevoegdten dele gegrond   Referentiecode: 156303/172576

Waar gaat de uitspraak over? Klaagster heeft de medewerkers van zorgaanbieder op 19 juni 2021 gevraagd te stoppen met het toedienen van diclofenac aan haar moeder door een plotselinge achteruitgang. De zorgaanbieder is pas op 30 juni 2021 gestopt met het toedienen. Klaagster heeft haar klacht kenbaar gemaakt bij de zorgaanbieder. Een klachtenfunctionaris heeft de […]

Klaagster dient klacht niet eerst in bij zorgaanbieder; is niet-ontvankelijk in haar klacht

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: niet-ontvankelijkverklaring   Uitkomst: niet-ontvankelijk   Referentiecode: 129057/137955

Waar gaat de uitspraak over De klaagster stelt dat de zorgaanbieder nalatig is geweest in de verzorging van haar moeder na een hartoperatie. Hierdoor is de moeder komen te overlijden. De zorgaanbieder stelt dat de klaagster niet-ontvankelijk is in haar klacht omdat zij de klacht niet eerst heeft ingediend bij de zorgaanbieder. Daarnaast is er […]

Klaagster en familie voldoende geïnformeerd over beloop ziekteproces cliënt

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 40414/57736

Waar gaat de uitspraak over De klaagster klaagt over de behandeling van haar overleden echtgenoot, de cliënt. De cliënt is met een acute galblaasontsteking opgenomen bij de zorgaanbieder. De klaagster is niet tevreden over de gang van zaken rondom de opname en behandeling van de cliënt. Enkele dagen na de opname is de cliënt als […]

Klaagster geeft niet aan waarom aangeboden zorg niet volstaat

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: kosten/ zorgverlening    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 238919/364728

Waar gaat de uitspraak over? De zus van de cliënt, tevens zijn wettelijk vertegenwoordigster/mentor, heeft zich beklaagd over het handelen van de zorgaanbieder. Haar klacht bestaat uit zes onderdelen, die zij reeds aan de zorgaanbieder heeft voorgelegd. Eén van de zes onderdelen – het zonder toestemming slapen in het bed van de cliënt – is […]

Klaagster heeft geen geldige reden om klacht buiten termijn in te dienen

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: Ontvankelijkheid    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: niet-ontvankelijk   Referentiecode: 219565/250149

Waar gaat de uitspraak over? De ouders van klaagster waren woonachtig bij de zorgaanbieder. Het geschil ziet op het handelen van de zorgaanbieder en vooral op de wijze waarop klaagster is uitgesloten van informatie over haar ouders. De zorgaanbieder doet een beroep op niet-ontvankelijkheid, omdat klaagster niet tijdig haar klacht bij de commissie heeft ingediend. […]

Klaagster heeft geen toestemming van de mentor van haar moeder om een klacht in te dienen

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: werkterrein commissie    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: niet-ontvankelijkverklaring   Uitkomst: niet-ontvankelijk   Referentiecode: 86914/128508

Waar gaat de uitspraak over De klaagster wil een klacht indienen over het gedrag van de zorgaanbieder tegen haar moeder, de cliënte. De commissie oordeelt dat de klaagster niet-ontvankelijk is in haar klacht omdat de cliënte een mentor toegewezen had gekregen. Deze mentor zou degene moeten zijn die de klacht indient of toestemming moeten geven […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.