Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 421-430 van de 2007 uitspraken

Consument verwachtte geen pijn bij coolsculpting behandeling

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 35303/42267

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een coolsculpting kuur van vier behandelingen (t.w.v. € 1.400,–) bij ondernemer afgenomen. Onderling hebben ze afgesproken dat de consument € 1.000,– vooruitbetaald en de overige € 400,– na de eerste behandeling. Na de eerste behandeling heeft de consument spijt van de aankoop. De consument vindt dat zij […]

Consument vindt dat haarextensions niet goed zijn aangebracht

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Product voldoet niet aan verwachtingen(non-conformiteit)    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 47530/77446

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de door de ondernemer aangebrachte extensions. Een week na het plaatsen van de extensions lieten deze op drie plekken los. Nadat deze extensions weer werden vastgezet, liet na enige tijd weer de helft van de extensions los. De consument verlangt creditering van het volledige bedrag. De […]

Consument wenste bril met multifocale glazen. Nu ondernemer heeft gewezen op mogelijke bezwaren, is het niet bevallen van de glazen voor risico van de consument.

Commissie: Optiek    Categorie: Aansprakelijkheid ondernemer    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: OPT99-0003

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een omstreeks 14 september 1998 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een montuur en glazen tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van ƒ 940,–.   De levering is geschied op of omstreeks 21 september 1998. […]

Controle op beschadigingen na behandeling van schouder uit de kom, was niet voldoende

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 121259

Waar gaat de uitspraak over De behandeling van de schouder uit de kom op de Spoed Eisende Hulp was op zichzelf niet onzorgvuldig. Het ziekenhuis heeft wel onvoldoende proactief gehandeld met betrekking tot het controleren van mogelijke beschadigingen van pees, kapsel en zenuwstelsel. Daarvoor heeft de cliënt recht op een vergoeding. Volledige uitspraak In het […]

Controleren van de brandmeldingsinstallatie bij afwezigheid van cliënt is onzorgvuldig

Commissie: Gehandicaptenzorg    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 121329

Waar gaat de uitspraak over De cliënt had doorgegeven geen toestemming te verlenen voor het binnentreden van zijn woning buiten zijn afwezigheid. Dat is toch gebeurd. De zorgaanbieder geeft aan dat de veiligheid van andere bewoners en ander personeel de doorslag gaf om dit zo te doen. De commissie oordeelt dat die belangen zwaarder hadden […]

Cosmetische neuscorrectie volgens regels uitgevoerd en cliënte juist geïnformeerd. Kosten hersteloperatie Turkije niet voor rekening zorgaanbieder.

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: Informed consentzorgvuldig uitvoeren ingreepzorgvuldige klachtafhandeling    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 210299/225551

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte verwijt de zorgaanbieder dat hij een neuscorrectie ondeskundig heeft uitgevoerd met als gevolg dat ze een kostbare hersteloperatie in Turkije heeft moeten ondergaan ( van € 11.545 ,- ). De zorgaanbieder stelt dat cliënte voor de ingreep herhaaldelijk en uitgebreid ingelicht is over de verwachtingen in verband met het […]

Crisisdienst ingeroepen. Hoewel er achteraf niets aan de hand was, is het (verhoogd) eigen risico ook bij bemoeizorg wettelijk verschuldigd

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: Kosten    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 109754

In het geschil tussen Cliënte en Stichting GGZ inGeest, gevestigd te Amsterdam (verder te noemen: de zorginstelling). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter zitting […]

Crisisdienst voor cliënt terecht ingeschakeld, kosten voor eigen rekening

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 48340/63883

Waar gaat de uitspraak over Het geschil gaat over de vraag of de zorgaanbieder op gerechtvaardigde gronden de cliënt op het politiebureau heeft laten bezoeken door de crisisdienst en daarvoor kosten in rekening heeft gebracht die ten laste komen van het eigen risico van de cliënt. De zorgaanbieder vindt dat de zorgen over de psychische […]

Crisisopvang ontslaat cliënt vanwege slecht gedrag

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 45469/60279

Waar gaat de uitspraak over De cliënt vindt dat hij niet de juiste zorg heeft ontvangen tijdens zijn verblijf bij de zorgaanbieder en vindt dat hij onterecht op straat is gezet. Hij wil een schadevergoeding. De zorgaanbieder heeft samen met de cliënt een kort begeleidingsplan opgesteld. Volgens de zorgaanbieder was er in de gesprekken met […]

Cryo behandeling; geen sprake van resultaatsverbintenis, aan consument is geen enige mate van vetreductie gegarandeerd; geconstateerd dat de behandelingen bij consument geen effect hadden.

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Huidverzorging    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 106839

Onderwerp van het geschil Het geschil heeft betrekking op een cryo-behandeling. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Bij ondernemer heb ik een cryo-schoonheidsbehandeling ondergaan waarbij plaatselijk vet gereduceerd zou worden. Ik heb een vooruitbetaling gedaan van € 600,–, omdat ik dan gratis een keer behandeld zou worden. […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.