Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: bejegening/ zorgverlening/ informatieverstrekking
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
224028/236288
Waar gaat de uitspraak over? Cliënt heeft een klacht ingediend over de medische behandeling die hij heeft gehad bij de zorgaanbieder. Cliënt is door zijn huisarts verwezen naar de uroloog vanwege een plekje op zijn geslachtsdeel. Cliënt verwijt de uroloog dat deze hem niet vooraf heeft geïnformeerd over de mogelijkheid om een biopt te nemen […]
Commissie: Zorg Algemeen
Categorie: (On) zorgvuldigheid
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
158341/171532
Waar gaat de uitspraak over De cliënte heeft een borstcorrectie laten uitvoeren door de zorgaanbieder en klaagt over de protheses die zijn geplaatst. In plaats van de besproken inhoud van 275 cc respectievelijk 300 cc, heeft de chirurg twee protheses van 300 cc geplaatst. De cliënte heeft net na de operatie en zes maanden na […]
Commissie: Ziekenhuizen
Categorie: (On)zorgvuldigheid
Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
114341
In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats], en Stichting Ziekenhuis Amstelland, gevestigd te Amstelveen. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. Het geschil is ter zitting behandeld op 6 april 2018 te Amsterdam. Partijen zijn voor deze […]
Commissie: Zelfstandige Klinieken
Categorie: -
Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
249729/406110
Waar gaat de uitspraak over? De cliënt onderging een ooglidcorrectie bij de zorgaanbieder en hield klachten over, zoals droge ogen en slecht zicht. Ze stelde de zorgaanbieder aansprakelijk en eiste een schadevergoeding van €25.000. De zorgaanbieder betwistte de aansprakelijkheid en stelde dat de operatie correct was uitgevoerd. De Geschillencommissie oordeelde dat de cliënt ontvankelijk was […]
Commissie: Ambulancezorg
Categorie: -
Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
245063/420334
Waar gaat de uitspraak over? Een klager diende een klacht in tegen een ambulancezorgaanbieder vanwege onvrede over de manier waarop zijn kind werd onderzocht na een epileptische aanval. De huisarts had een ambulance ingeschakeld, maar bij aankomst weigerde de ambulanceverpleegkundige om het kind in de ambulance te onderzoeken, zoals de ouder had verzocht. Dit leidde […]
Commissie: Uiterlijke verzorging
Categorie: Huidverzorging
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
119391
Commissie: Uiterlijke verzorging
Categorie: Haarverzorging
Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
105594
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 22 juni 2016 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verrichten van een kleurbehandeling van het haar van de consument tegen de daarvoor te betalen prijs van € 175,–. De behandeling vond op dezelfde datum plaats, en […]
Commissie: Optiek
Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: niet-ontvankelijkverklaring
Uitkomst: niet-ontvankelijk
Referentiecode:
134194/147875
Waar gaat de uitspraak over De consument heeft bij de ondernemer twee brillen gekocht. Zij is hier totaal niet tevreden over en heeft dit aan de ondernemer laten weten. De ondernemer heeft toen de brillen terug genomen en 2 nieuwe brillen gegeven. Deze nieuwe brillen waren veel goedkoper dan de originele brillen, maar de ondernemer […]
Commissie: Optiek
Categorie: Zorgvuldig handelen ondernemer
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
OPT04-0009
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voor uit een in december 2003 door consument met ondernemer afgesproken oogmeting door middel van oogdruppeling ten behoeve van zijn dochter. De meting is op 30 december 2003 uitgevoerd. De consument heeft een bedrag van € 20,– niet betaald en bij de commissie in depot gestort. […]
Commissie: Uiterlijke verzorging
Categorie: (On) zorgvuldigheid
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
134849/143422
Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een pruik gekocht bij de ondernemer. Na de levering bleek het haarwerk te dun geknoopt en zat er een grote kale plek in. De ondernemer gaf aan de pruik bij te knopen, maar toen de consument het haarwerk terugkreeg bleek het netje gescheurd en de haren van […]
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.