Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 1441-1450 van de 1600 uitspraken

Zorgaanbieder heeft vader van klaagster niet onterecht naar verpleeghuis laten gaan

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 99015/11554

Waar gaat de uitspraak over De vader van de klaagster was opgenomen in het ziekenhuis van de zorgaanbieder. Volgens de klaagster heeft de zorgaanbieder haar vader te vroeg ontslagen waardoor hij in het verpleeghuis is komen te overlijden. Daarnaast is hij met een rolstoeltaxi vervoerd, wat niet verantwoord was. Volgens de zorgaanbieder was de vader […]

Zorgaanbieder heeft verantwoorde beslissing genomen door af te zien van een verdere medische behandeling

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: schadevergoedingzorgeverlening    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 224881/229961

Waar gaat de uitspraak over? Klaagster verwijt de zorgaanbieder dat cliënt niet is gereanimeerd en niet direct is overgebracht naar de intensive care. De commissie is van oordeel dat de zorgaanbieder een verantwoorde beslissing heeft genomen door af te zien van een verdere medische behandeling. Er was geen zinvolle medische behandeling meer mogelijk gelet op […]

Zorgaanbieder heeft verantwoordelijkheid om overdracht cliënte naar behoren te laten verlopen

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: Behandelingsovereenkomst    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 147690/172851

Waar gaat de uitspraak over? Klager verwijt zorgaanbieder onder meer dat er niets is vermeld in de overdracht van cliënte over haar wonden en pijnen. Zorgaanbieder stelt dat klager de regie ten aanzien van de verhuizing van cliënte op zich heeft genomen. Zorgaanbieder heeft de regie over het eigen beleid uit het oog verloren en […]

Zorgaanbieder heeft verzuimd tijdig antwoord te geven, klacht is ten dele gegrond

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 24090/39868

Waar gaat de uitspraak over De klaagster klaagt uitgebreid dat door een interne klachtencommissie een eindoordeel is gegeven, maar dat de zorgaanbieder zich niet aan de aanbevelingen houdt. Volgens de klaagster blijven er zich fouten en incidenten voordoen en is er sprake van onzorgvuldig handelen. De klachten gaan onder andere over het inzetten van zorglinkmedewerkers, […]

Zorgaanbieder heeft voldoende gereflecteerd en geacteerd op kwaliteit van zorgverlening en klacht serieus genomen

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On) zorgvuldigheidKlachtafhandeling    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 184542/196336

Waar gaat de uitspraak over? De klaagster is ontevreden over de zorg die is verleend aan de cliënte (haar moeder) en de wijze waarop de zorgaanbieder is omgegaan met de klacht hierover. Ook is volgens de klaagster sprake van een slechte organisatiestructuur. De zorgaanbieder erkent dat er zaken rond de zorgverlening voor de cliënte niet […]

Zorgaanbieder heeft voldoende zorgvuldig gehandeld

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (Immateriele) schadeZorgvuldigheid    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 192386/202261

Waar gaat de uitspraak over? Klaagster heeft een klacht ingediend inzake de verzorging van cliënte door de zorgaanbieder. De zorgaanbieder weigert om schriftelijk te reageren. De zorgaanbieder heeft laten weten tijdens de feestdagen van 2020 en 2021 niet gevierd konden worden in verband met de toen vigerende coronamaatregelen. De commissie is van oordeel dat het […]

Zorgaanbieder heeft voorafgaand aan operatie informatie verstrekt. Geen aanwijzingen dat er onzorgvuldig is gehandeld bij de operatie.

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 170969/180519

Waar gaat de uitspraak over? Klacht betreft de door cliënt gestelde malpositie van een in zijn linker heup geplaatste prothese (schroefcup). Ook is er volgens hem onvoldoende informatie verstrekt over de specifieke risico’s van de geplaatste cup. Volgens zorgaanbieder is cliënt voldoende geïnformeerd over de operatie en mogelijke complicaties. Het herstel van de operatie verliep […]

Zorgaanbieder heeft werkelijk besteedde minuten aannemelijk kunnen maken

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: (Niet) OntvankelijkheidKosten    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 156435/179018

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt moest een afspraak wegens ziekte per mail afzeggen. In diezelfde mail gaf de cliënt aan een nieuwe afspraak te willen maken. Ook heeft de cliënt kort na de afgezegde afspraak een ander telefoonnummer gekregen. Dit heeft de cliënt niet doorgegeven, omdat hij ervan uitging dat de zorgaanbieder hem […]

Zorgaanbieder heeft zich genoeg ingespannen voor zorgverlening en communicatie

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: bejegeningKlachtenbehandelingVerpleeghuiszorg    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 138970/161585

Waar gaat de uitspraak over? De moeder van de cliënt is na 10 maanden verblijf bij de zorgaanbieder overleden. De cliënt klaagt over de kwaliteit van zorg die is verleend aan haar moeder, de communicatie vanuit de zorgaanbieder richting de familie en het verloop van de klachtenprocedure. De zorgaanbieder is van mening altijd goede zorg […]

Zorgaanbieder heeft zich uitgeput om goede zorg te verlenen

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 179319/187010

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte verbleef van 22 oktober 2021 tot 5 januari 2022 op een woonlocatie van zorgaanbieder. Zorgaanbieder heeft vragen van cliënte niet beantwoord over incontinentie, urineweginfectie, dokter, medicijnen en communicatie, eten/drinken en de klachtenfunctionaris. Zorgaanbieder stelt dat deze zaak zowel door betrokken locatie, de klachtenfunctionaris en externe klachtencommissie alles in werking […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.