Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 1091-1100 van de 2022 uitspraken

Klacht ziet op behandeling en behandelrelatie met zorgaanbieder, klacht ontvankelijk

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: ontvankelijkverklaring   Uitkomst: ontvankelijk   Referentiecode: 78245/103444

Waar gaat de uitspraak over De cliënt klaagt over de manier waarop de zorgaanbieder zich heeft gedragen. De cliënt voelt zich niet gehoord. Waardoor zijn psychische problematiek toeneemt. De zorgaanbieder heeft de klacht niet-ontvankelijk verklaard, omdat de cliënt niet meer onder behandeling is. Hij is namelijk al een jaar uitgeschreven. De cliënt is het er […]

Klachtafhandeling door klachtencommissie voldoet wat in redelijkheid van een zorgaanbieder ten aanzien van klachtafhandeling mag worden verwacht

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Klachtafhandeling    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 124069

Waar gaat de uitspraak over Klachten van klager hebben betrekking op de afdoening van de klachten door de klachtencommissie. De klachtencommissie is niet gehouden tot het opstellen van een proces-verbaal en tot het beantwoorden van vragen over haar werkwijze en het reglement. Evenmin is er sprake van gebrek aan objectiviteit van de klachtencommissie. Volledige uitspraak […]

Klachten cliënt over geneeskundige behandelingsovereenkomst

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: Zorgplicht    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 255102/412842

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat klacht met betrekking tot de geneeskundige behandelingsovereenkomst. Cliënt meent dat zijn medische dossier onjuiste informatie bevat en onvolledig is. Daarnaast klaagt cliënt over het verstrekken van informatie aan zijn ex-partner en het niet goed doorlopen van de procedure ten aanzien van [naam organisatie]. Op grond van de […]

Klachten cliënt voldoende serieus genomen door zorgaanbieder

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: schadevergoeding/ zorgverlening    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 228469/247919

Waar gaat de uitspraak over? De Geschillencommissie Zelfstandige Klinieken (hierna: de commissie) is van oordeel dat er geen sprake is van een tekortkoming in de nakoming van de uitvoering van de behandelingsovereenkomst. Uit het overgelegde medische dossier van de cliënte en de decursus volgt dat de plastisch chirurg de twee operaties conform de door partijen […]

Klachten cliënte na de uitgevoerde operatie door zorgaanbieder niet serieus genomen

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: zorgvuldigheid/ schadevergoeding/ bejegening    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 213711/225876

Waar gaat de uitspraak over? De cliënte is behandeld door de zorgaanbieder voor een standscorrectie voor beide benen. Het rechterbeen is te ver over-gecorrigeerd, waardoor de cliënte klachten heeft ervaren en uiteindelijk door een andere zorgverlener een hersteloperatie is uitgevoerd. De zorgaanbieder stelt dat er geen sprake is van een onjuiste of onzorgvuldige behandeling. De […]

Klachten die in 2015 aan de zorgaanbieder heeft voorgelegd, kan de commissie niet behandelen. De klachten over het onvolledig opsturen van het (medisch) dossier en van financiële stukken zijn niet aannemelijk gemaakt door de cliënt

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: Informatie    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 114252

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats] en LIMOR, gevestigd te Leeuwarden. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Zorg Algemeen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. Het geschil is ter zitting behandeld op 23 maart 2018 te Den Haag. De commissie heeft kennisgenomen […]

Klachten niet eerst bij ziekenhuis kenbaar gemaakt, daarnaast geen verband tot uitvoering behandelingsovereenkomst

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)Zorgvuldig handelenKlachtenbehandeling    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: onbevoegdverklaring   Uitkomst: onbevoegd   Referentiecode: 11105/11902

Waar gaat de uitspraak over De cliënt heeft 7 klachtonderdelen. Klachtonderdeel 1 en 2 gaan over het handelen van de geriater en de gestelde diagnoses. In het verweer wordt door het ziekenhuis een beroep op niet-ontvankelijkheid gedaan. Het ziekenhuis stelt dat de cliënt de klachten niet eerst kenbaar heeft gemaakt, terwijl dit op grond van […]

Klachten niet tijdig bij commissie ingediend of niet eerst aan zorgaanbieder voorgelegd

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: niet-ontvankelijkverklaring   Uitkomst: niet-ontvankelijk   Referentiecode: 144918/161583

Waar gaat de uitspraak over? De klaagster is ontevreden over de zorg die aan haar vader is verleend, voornamelijk wat betreft communicatie en de samenwerking. Volgens de zorgaanbieder is de klaagster niet-ontvankelijk in haar klachten, omdat zij een aantal klachtonderdelen niet eerst bij de zorgaanbieder heeft ingediend en het geschil niet tijdig aanhangig heeft gemaakt […]

Klachten over begeleiding, beëindiging behandeling en wachttijden bij GGZ-instelling

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: -    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 993743/1181709

Waar gaat de uitspraak over? Een cliënt diende bij de Geschillencommissie GGZ een klacht in tegen Altrecht. Hij vond dat zijn casemanager te weinig inlevingsvermogen toonde en onvoldoende ondersteuning bood, waardoor hij zich onveilig voelde in de zorgrelatie. Ook klaagde hij dat zijn behandelingsovereenkomst was beëindigd nadat hij om een andere casemanager had gevraagd. Daarnaast […]

Klachten over behandeling en bejegening ongegrond

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: bejegeningDiagnoseinformatie(verstrekking)    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 160448/179227

Waar gaat de uitspraak over? Door een verkeerde diagnose heeft de cliënt onnodig geleden. De cliënt verwijt de zorgaanbieder onzorgvuldig handelen op 14 en 16 november 2021, onheuse bejegening en onvoldoende informatieverstrekking. Volgens de zorgaanbieder is de cliënt zorgvuldig en volgens protocol behandeld en bejegend. Verder is de cliënt niet-ontvankelijk in de klachten over de […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.