Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 281-290 van de 2022 uitspraken

Cliënte is adequaat geïnformeerd over haar behandeling en het te verwachten resultaat van het opvullen van de rimpels rond haar mond. De kliniek is ook niet tekort geschoten is in de uitvoering van de behandeling. Dat de cliënt een ander resultaat had verwacht doet daar niet aan af

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: Cosmetische ingrepen    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 117842

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats], en Equipe Zorgbedrijven Nederland B.V., gevestigd te Eindhoven, (verder te noemen: de kliniek). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Zelfstandige Klinieken (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. Het geschil is ter zitting behandeld op 17 oktober […]

Cliënte is duidelijk gewezen op bijwerkingen medicatie en gevolgen daarvan

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 14257/19377

Waar gaat de uitspraak over De cliënte houdt het ziekenhuis aansprakelijk voor de schade die zij heeft opgelopen door een inwendige behandeling met een crème die niet voorgeschreven had mogen worden, aangezien deze crème alleen geschikt is voor uitwendig gebruik. Het ziekenhuis vindt niet dat er onzorgvuldig is gehandeld. De crème is origineel op de […]

Cliënte is gewezen op risico’s van het plaatsen van noodzakelijk stoma

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 119395

Waar gaat de uitspraak over Het plaatsen van de stoma was noodzakelijk en de cliënte is gewezen op de risico’s. Bij het geven van de narcose is rekening gehouden met de spierziekten van cliënte. Volledige uitspraak In het geschil tussen [Klaagster], wonende te [plaats], en Stichting VUmc, gevestigd te Amsterdam, (verder te noemen: het ziekenhuis). […]

Cliënte is niet tevreden met resultaat borstverkleinende operatie

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: (Non-conformiteit)    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 185152/198803

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte heeft een borstverkleinende operatie laten uitvoeren bij de zorgaanbieder. Cliënte is niet tevreden met het resultaat van de operatie, ook niet na de uitgevoerde correcties. Cliënte is van mening dat de zorgaanbieder onzorgvuldig heeft gehandeld. Het is de commissie niet gebleken dat de zorgaanbieder onzorgvuldig gehandeld zou hebben. De […]

Cliënte is niet-ontvankelijk door verjaring vordering

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: niet-ontvankelijkverklaring   Uitkomst: niet-ontvankelijk   Referentiecode: 44653/60230

Waar gaat de uitspraak over De commissie moet beoordelen of de cliënte in haar klacht kan worden ontvangen. Volgens de zorgaanbieder heeft de cliënte haar klacht niet binnen een termijn van één jaar ingediend. Daarnaast is er sprake van een verjaring van de vordering, nu deze is ingesteld na verloop van vijf jaren. De commissie […]

Cliënte is niet-ontvankelijk in klacht over borstverkleining, omdat deze te laat is ingediend

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: niet-ontvankelijkverklaring   Uitkomst: niet-ontvankelijk   Referentiecode: 1131/14624

Waar gaat de uitspraak over De cliënte heeft in 2014 een borstverkleining gehad. Zij is niet tevreden met het resultaat. De cliënte heeft haar borsten ergens anders moeten herstellen, met de nodige geld- en emotionele zorgen van dien. De zorgaanbieder vindt dat de commissie de klacht niet in behandeling kan nemen, omdat de vordering verjaard […]

Cliënte is onderzocht conform het Landelijk Protocol Ambulancezorg, waaruit bleek dat zij mobiel genoeg zou zijn om zelfstandig naar de ambulance te lopen. In de ambulance is alsnog besloten om de cliënte op een brancard te leggen, te starten met pijnstilling en haar te vervoeren naar het ziekenhuis voor nader onderzoek. Het ambulancepersoneel heeft juist gehandeld

Commissie: Ambulancezorg    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 116114

In het geschil tussen [Klaagster], wonende te [plaats] en RAV Utrecht, gevestigd te Bilthoven (verder te noemen: de zorgaanbieder) Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ambulancezorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is behandeld […]

Cliënte is onterecht voortijdig uit ziekenhuis ontslagen en daarna onterecht niet eerder opgenomen

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (Immateriele) schadeZorgvuldigheid    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 191401/198784

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte is van menig dat zij voortijdig uit het ziekenhuis is ontslagen. Ook vindt cliënte dat de artsen haar (klachten) onvoldoende serieus hebben genomen. De commissie is van oordeel dat het ontslag uit het ziekenhuis, met het oog op de toen vigerende covidmaatregelen, verdedigbaar. Toch is de commissie van oordeel […]

Cliënte is voldoende gewezen op het te verwachten eindresultaat van de borstvergroting. De klacht over de uitvoering van de behandeling is ook ongegrond

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: Informatie    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 115309

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats] en Equipe Zorgbedrijven Nederland B.V., handelend onder de naam Velthuis kliniek, gevestigd te Eindhoven. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Zelfstandige Klinieken (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. Het geschil is ter zitting behandeld op 22 […]

Cliënte kan niet in haar klacht worden ontvangen, omdat zij haar klacht niet eerst bij de zorginstelling heeft ingediend en de zorginstelling ook bij eerste gelegenheid om een niet-ontvankelijkverklaring heeft verzocht

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 114130

In het geschil tussen   [Naam], wonende te [woonplaats], en Stichting Bravis Ziekenhuis, gevestigd te Roosendaal. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. Het geschil is ter zitting behandeld op 19 april 2018 te Utrecht. Partijen hebben op […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.