Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 1201-1210 van de 2022 uitspraken

Melding Veilig Thuis had aan klaagster gemeld moeten worden

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 158950/181477

Waar gaat de uitspraak over? Klaagster heeft drie kinderen en is door de rechtbank benoemd tot voogd. Een medewerker van een zorgaanbieder heeft een melding gedaan over klaagster bij Veilig Thuis Rotterdam Rijnmond. Eén van haar kinderen zou contact hebben gehad met de betreffende medewerker over hoe klaagster de kinderen verzorgd. Klaagster stelt dat er […]

Meldkamer van 112 heeft politie gestuurd in plaats van ambulance nadat het verzoek tot een ambulance de telefonische verbinding onverwacht werd verbroken

Commissie: Ambulancezorg    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 110973 - 2017

In het geschil tussen Cliënte en Ambulancezorg RAV Hollands-Midden, gevestigd te Leiden (verder te noemen: de zorgaanbieder) Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Ambulancezorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter […]

Mentor heeft klager volmacht verleend; klager ontvankelijk in klacht

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: ontvakelijkheid    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: voorbeslissing   Uitkomst: ontvankelijk   Referentiecode: 195549/230909

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een behandelovereenkomst tussen zorgaanbieder en cliënt. Klager wil namens zijn broer een klacht indienen bij de commissie. De klacht betreft het niet goed verzorgen van cliënt door zorgaanbieder. Zorgaanbieder stelt dat klager niet ontvankelijk is in zijn klacht, omdat de interne klachtprocedure niet gevolgd zou […]

Mentoren werd inzage geweigerd in dossier cliënte

Commissie: Gehandicaptenzorg    Categorie: Medisch dossier    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 179578/193495

Waar gaat de uitspraak over? De mentoren van de cliënte krijgen geen volledige inzage in het dossier. Ook krijgt de klager geen mogelijkheid heeft gekregen tot correctie, aanvulling of vernietiging van het volledige dossier. Volgens de zorgaanbieder is alle informatie uit het oude en nieuwe dossiersysteem overhandigd. Naar het oordeel van de commissie heeft de […]

Met de behandeling van de traumaverwerking is te lang gewacht en is later te snel afgebouwd

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 3152/10501

Waar gaat de uitspraak over In het behandelplan stond de behandeling van de Post Traumatische Stress Syndroom (PTSS) voorop. Cliënte was daarmee ook akkoord. De commissie oordeelt dat de eerste behandelaar te lang heeft gewacht om het behandelplan uit voeren. Later heeft de tweede behandelaar ten onrechte de frequentie van de consulten verlaagd. De klachten […]

Met een voorgeschiedenis als die van cliënt heeft het ziekenhuis met recht eerst uitgebreid lichamelijk onderzoek gedaan alvorens een behandeling in te zetten. De termijn om de klacht van cliënt te beantwoorden is door de klachtencommissie overschreden. De andere klachten zijn ongegrond

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 117422

In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats], en Stichting ZorgSaam Zorggroep Zeeuws-Vlaanderen, gevestigd te Terneuzen, (hierna te noemen: het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennis genomen van de overgelegde stukken. Het […]

Met het stoppen van de vervoersbegeleiding heeft de zorgaanbieder eenzijdig gehandeld en te weinig oog gehad voor de belangen van cliënte en haar moeder

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 115296

In het geschil tussen [Klager], wonende te [woonplaats], optredend als wettelijk vertegenwoordiger van [naam kind] (hierna te noemen: cliënte), wonende te Lelystad en Allerzorg Beheer B.V., gevestigd te Woerden (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Zorg Algemeen (verder te […]

Midfacelift zorgvuldig uitgevoerd

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 171483/187045

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt heeft vanwege complicaties na een ooglidcorrectie een midfacelift ondergaan. Cliënt is niet tevreden over het resultaat, want haar klachten zijn niet verholpen. Volgens de aanbieder is de behandeling goed uitgevoerd, maar zijn de klachten niet volledig verdwenen. Naar het oordeel van de commissie is de behandeling goed uitgevoerd. […]

Moeder van cliënte krijgt geen inzage in medisch dossier vanwege geheimhoudingsplicht

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: voorbeslissing   Uitkomst: ontvankelijk   Referentiecode: 37430/41356

Waar gaat de uitspraak over De klaagster is de moeder van de overleden cliënte. De klaagster heeft klachten over de behandeling van haar dochter door de zorgaanbieder. Ze wil het medisch dossier van haar dochter inzien om zo inzage te krijgen in de gang van zaken, de geleverde zorg en de medicatie die haar dochter […]

Morfine werd, ondanks wens familie, terecht toegediend als pijnbestrijder en in belang van patiënte

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 55862/111014

Waar gaat de uitspraak over De klager heeft het idee dat zijn moeder, de patiënte, niet op een waardige wijze is overleden. De zorgaanbieder heeft de patiënte vervelend behandeld en morfine gegeven terwijl er duidelijk gezegd was dat het overlijden op natuurlijke wijze moest gaan. Ook heeft de klager geen afscheid kunnen nemen en geen […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.