zorgvuldig handelen zorgaanbieder

  • Home >>
  • zorgvuldig handelen zorgaanbieder

Cliënt geen verwijt te maken niet doorlopen interne klachtenprocedure. Zorgaanbieder niet verwijtbaar gehandeld, klacht ongegrond.

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt heeft een behandelingsovereenkomst met het VIP-team van de zorgaanbieder, maar voelt zich steeds onder druk gezet en zich daardoor in haar rechten als patiënt geschaad. Hierover heeft de cliënt haar beklag gedaan bij de zorgaanbieder. De zorgaanbieder verzoekt de commissie de cliënt niet-ontvankelijk te verklaren, omdat zij niet […]

Lees verder

Autonomie bevorderend beleid zorgaanbieder niet in strijd met Wkkgz

Waar gaat de uitspraak over? Volgens de klager heeft de zorgaanbieder hem immateriële schade toegebracht door het voeren van een – met de wet strijdig – beleid om familie en/of naasten niet te betrekken bij de behandeling van zijn dochter in het Centrum Intensieve Behandeling (hierna: CIB). Daarnaast heeft de zorgaanbieder ten onrechte nooit inhoudelijk […]

Lees verder

Handelen hulpverleners redelijk en bekwaam

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt heeft een klacht ingediend tegen de zorgaanbieder. De hulpverleners van de zorgaanbieder wordt het verwijt gemaakt dat zij onzorgvuldig hebben gehandeld tijdens de opname van de cliënt in het ziekenhuis. De commissie is van oordeel dat deze klacht ongegrond is en de hulpverleners gehandeld hebben zoals van een […]

Lees verder

Zorgaanbieder heeft gehandeld zoals van een redelijk handelend zorgverlener in vergelijkbare omstandigheden mag worden verwacht

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de kwaliteit van de aan de cliënt geleverde zorg. De cliënt verwijt de arts van de zorgaanbieder dat zij onvoldoende controles heeft uitgevoerd waardoor de oogzenuw van de cliënt onherstelbaar is beschadigd. De zorgaanbieder geeft aan dat de cliënt er zelf voor heeft gekozen zich aan de […]

Lees verder