bejegening/ zorgvuldigheid

Zorgaanbieder is op zorgvuldige wijze te werk gegaan; klacht ongegrond verklaard

Waar gaat de uitspraak over? De commissie verklaart een klacht over het niet reageren op de melding en uiteindelijk indienen van een officiële klacht bij de zorgaanbieder ongegrond, omdat er een gesprek over verschillende klachten, inclusief de onderhavige klacht, met de zorgaanbieder heeft plaatsgevonden en de Raad van Bestuur van de zorgaanbieder uiteindelijk per brief […]

Lees verder

Zorgaanbieder kon niet voorzien dat cliënt ziek zou worden tijdens vakantie

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een behandelovereenkomst tussen cliënt en zorgaanbieder. Client heeft bij zorgaanbieder een behandeling ondergaan om stamcellen te doneren. Twee dagen na de behandeling is cliënt op vakantie gegaan en heeft daar complicaties aan zijn arm. Door de complicaties heeft cliënt extra onkosten gemaakt en moest zijn […]

Lees verder

cliënt heeft litteken na ingreep; chirurg niet verkeerd gehandeld

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de wijze waarop de zorgaanbieder een cyste naast de mondhoek van de cliënte heeft verwijderd. Hoewel de cyste klein was, heeft de cliënte een groot ontsierend litteken overgehouden aan de ingreep. De cliënte verwijt de zorgaanbieder ondeskundig en onzorgvuldig handelen. De commissie oordeelt dat de chirurg heeft […]

Lees verder