Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 1161-1170 van de 2022 uitspraken

Kwaliteit van een door ondernemer geleverde pruik aan consument

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 142710/161630

Waar gaat de uitspraak over? Consument heeft een merkloze pruik gekocht bij ondernemer voor € 750,–. De pruik voldoet niet aan de verwachtingen van consument omdat deze van zeer slechte kwaliteit is. Consument vind dat deze problemen niet hadden mogen ontstaan bij een pruik die vanwege medische redenen wordt aangeschaft en gedeeltelijk door mijn ziektekostenverzekering […]

Kwaliteit van kroon onder de maat; zorgaanbieder moet schade vergoeden

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: -    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 940842/1025456

Waar gaat de uitspraak over? De cliënte diende een klacht in tegen zorgaanbieder Idente over de kwaliteit van een geplaatste kroon. Volgens haar voldeed het resultaat niet aan de verwachtingen: de kroon was te kort, de kleur afwijkend en het oppervlak ruw. Ondanks dat de zorgaanbieder een tweede kroon kosteloos plaatste, bleef de cliënte ontevreden […]

Kwaliteit van wondzorg is niet onder de maat

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 1808-9496

Waar gaat de uitspraak over De kwaliteit van de wondzorg is volgens de commissie niet onder de maat geweest. Geen sprake van een tekortkoming aan de zijde van de zorgaanbieder. Volledige uitspraak In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats] en Stichting Amstelring Groep, gevestigd te Amsterdam (hierna te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het […]

Kwaliteit van zorg door zorgaanbieder aan cliënte

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 163837/181480

Waar gaat de uitspraak over? De klacht van de klaagster betreft de kwaliteit van de zorg die de zorgaanbieder aan de cliënte heeft geleverd. Klaagster verwijt de zorgaanbieder een gebrek aan toezicht en nalatigheid. Naar oordeel van de commissie is de constatering van klaagster niet onderbouwd of aangetoond en ook anderszins is niet vast te […]

Kwaliteit van zorg en klachtafhandeling in kleinschalige woonvorm

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: bejegeningKlachtafhandelingVerpleeghuiszorg    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: deels ontvankelijk/deels niet-ontvankelijkongegrond   Referentiecode: 182879/196338

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de kwaliteit van de zorg die de zorgaanbieder aan de cliënte heeft geleverd en de wijze waarop de zorgaanbieder met de klachten van klager (onder andere over de reorganisatie) is omgegaan en klager heeft bejegend.  Volgens de zorgaanbieder ziet de klacht over bejegening op de klager zelf […]

Kwaliteit van zorgverlening aan cliënt door zorgaanbieder

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 25289/45206

Waar gaat de uitspraak over? Cliënt stelt dat bij de behandeling bij de zorgaanbieder nooit de juiste diagnose is gesteld. De cliënt voelt zich al jaren niet gehoord en begrepen door de zorgaanbieder. De zorgaanbieder stelt dat cliënt vanaf 2017 niet meer bij de zorgaanbieder in zorg is. De interne klachtenprocedure is voldoende duidelijk geworden […]

Kwaliteit zorg en klachtafhandeling zorgaanbieder onvoldoende. Geen vergoeding voor verrichte mantelzorg

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelenKlachtafhandelingschadevergoeding    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 159650/179038

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat over de kwaliteit van de zorg die de zorgaanbieder aan de cliënte heeft geleverd en de wijze waarop de zorgaanbieder met de klachten en zorgen van klager is omgegaan. De commissie heeft vastgesteld dat de zorgaanbieder onvoldoende uitvoering heeft gegeven aan de aanbevelingen van de klachtencommissie. Dit […]

Kwaliteit zorg is voldoende geweest, zorgaanbieder schoot wel tekort in de communicatie

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 107738-2

In het geschil tussen Cliënt en Stichting Schakelring, gevestigd te Waalwijk (verder te noemen: de zorgaanbieder) Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Verpleging, Verzorging en Thuiszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennis genomen van de overgelegde stukken. Het geschil is […]

Kwaliteit zorg ondermaats door te veel prikkels in omgeving

Commissie: Gehandicaptenzorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 159340/169619

Waar gaat de uitspraak over? Klager stelt dat de zorgaanbieder geen goede kwaliteit van zorg levert. Sinds de plaatsing van een andere cliënt in de groep, kan cliënt niet meer veilig in de woning verblijven. Klager heeft als noodmaatregel cliënt weer in huis opgenomen met ondersteuning van de zorgaanbieder. Ook worden incidenten onvoldoende gerapporteerd. Tot […]

Kwaliteit zorg zorgaanbieder was onvoldoende

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 91543/134108

Waar gaat de uitspraak over? De vader van de klaagster was opgenomen bij de zorgaanbieder om aan te sterken voor een operatie. Vanaf het begin heeft de klaagster aangegeven dat er fouten werden gemaakt, maar hier werd niks mee gedaan. Haar vader kwam in een paar dagen 5 kilo aan en werd benauwd. De klaagster […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.