Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 1541-1550 van de 1707 uitspraken

Zorgaanbieder heeft voldoende zorgvuldig gehandeld

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (Immateriele) schadeZorgvuldigheid    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 192386/202261

Waar gaat de uitspraak over? Klaagster heeft een klacht ingediend inzake de verzorging van cliënte door de zorgaanbieder. De zorgaanbieder weigert om schriftelijk te reageren. De zorgaanbieder heeft laten weten tijdens de feestdagen van 2020 en 2021 niet gevierd konden worden in verband met de toen vigerende coronamaatregelen. De commissie is van oordeel dat het […]

Zorgaanbieder heeft voorafgaand aan operatie informatie verstrekt. Geen aanwijzingen dat er onzorgvuldig is gehandeld bij de operatie.

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 170969/180519

Waar gaat de uitspraak over? Klacht betreft de door cliënt gestelde malpositie van een in zijn linker heup geplaatste prothese (schroefcup). Ook is er volgens hem onvoldoende informatie verstrekt over de specifieke risico’s van de geplaatste cup. Volgens zorgaanbieder is cliënt voldoende geïnformeerd over de operatie en mogelijke complicaties. Het herstel van de operatie verliep […]

Zorgaanbieder heeft werkelijk besteedde minuten aannemelijk kunnen maken

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: (Niet) OntvankelijkheidKosten    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 156435/179018

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt moest een afspraak wegens ziekte per mail afzeggen. In diezelfde mail gaf de cliënt aan een nieuwe afspraak te willen maken. Ook heeft de cliënt kort na de afgezegde afspraak een ander telefoonnummer gekregen. Dit heeft de cliënt niet doorgegeven, omdat hij ervan uitging dat de zorgaanbieder hem […]

Zorgaanbieder heeft zich genoeg ingespannen voor zorgverlening en communicatie

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: bejegeningKlachtenbehandelingVerpleeghuiszorg    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 138970/161585

Waar gaat de uitspraak over? De moeder van de cliënt is na 10 maanden verblijf bij de zorgaanbieder overleden. De cliënt klaagt over de kwaliteit van zorg die is verleend aan haar moeder, de communicatie vanuit de zorgaanbieder richting de familie en het verloop van de klachtenprocedure. De zorgaanbieder is van mening altijd goede zorg […]

Zorgaanbieder heeft zich optimaal ingespannen; klacht ongegrond

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: zorgverlening    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 235240/252779

Waar gaat de uitspraak over? De commissie verklaart een klacht over de gang van zaken rondom de aanzegging van een besluit tot beëindiging van nachtzorg en de uitvoering van de klachtenprocedure door de Raad van Bestuur van de zorgaanbieder wegens gebrek aan belang ongegrond, omdat het besluit binnen enkele weken na de aanzegging is teruggedraaid. […]

Zorgaanbieder heeft zich uitgeput om goede zorg te verlenen

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 179319/187010

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte verbleef van 22 oktober 2021 tot 5 januari 2022 op een woonlocatie van zorgaanbieder. Zorgaanbieder heeft vragen van cliënte niet beantwoord over incontinentie, urineweginfectie, dokter, medicijnen en communicatie, eten/drinken en de klachtenfunctionaris. Zorgaanbieder stelt dat deze zaak zowel door betrokken locatie, de klachtenfunctionaris en externe klachtencommissie alles in werking […]

Zorgaanbieder heeft zich voldoende ingespannen

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 1624-4850

Waar gaat de uitspraak over De zorgaanbieder hoeft de huisarts niet persé schriftelijk te informeren. De zorgaanbieder heeft de cliënt voldoende geprobeerd te ondersteunen nadat de behandelaar was uitgevallen. Volgens de commissie heeft de zorgaanbieder de cliënt niet in de steek gelaten. De cliënt heeft geen recht op schadevergoeding. Volledige uitspraak In het geschil tussen […]

Zorgaanbieder heeft zich voldoende ingespannen om overlijden patiënt te voorkomen

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: bejegening/ onzorgvuldigheid    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 235612/288267

Waar gaat de uitspraak over? De commissie wijst een klacht af over een te afwachtend en tekortschietend beleid ten aanzien van de behandeling van een patiënt die na een niertransplantatie en een behandeling voor lymfeklierkanker is overleden aan een besmetting met het coronavirus, nu niet van onzorgvuldigheden ten aanzien van dat beleid is gebleken. De […]

Zorgaanbieder heeft zich voldoende ingespannen; klacht ongegrond verklaard

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: bejegening/ onzorgvuldigheid    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 221818/229682

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt heeft een klacht ingediend in verband met de plaatsing van een pacemaker in 2014. De pacemaker zou verkeerd zijn geplaatst, waarna de cliënt pijnklachten heeft gekregen van de borst. De zorgaanbieder heeft betwist dat er fouten zijn gemaakt bij de operatie. De commissie stelt vast dat door de […]

Zorgaanbieder heeft zorg terecht aangepast op corona-protocol

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 107684/120544

Waar gaat de uitspraak over Volgens de cliënt heeft de zorgaanbieder meerdere dagen niet de zorg verleend zoals afgesproken, omdat de wijkverpleegkundige, onterecht, dacht dat de cliënt corona had. De cliënt had geen klachten die wijzen op corona en snapt niet waarom de wijkverpleegkundige dit vermeld heeft. De wijkverpleegkundige heeft bij het plaatsen van de […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.