Zelfstandige Zorgprofessionals
De Geschillencommissie Zelfstandige Zorgprofessionals behandelt klachten van cliënten tegen zelfstandige zorgaanbieders binnen diverse sectoren, zoals medische, cosmetische, geestelijke en complementaire/alternatieve zorg.
Een klacht wordt alleen in behandeling genomen als de zorgaanbieder is aangesloten bij Zorg voor ZZP. Via deze link kunt u de website van Zorg voor ZZP bezoeken.
Soort klachten
Klachten kunnen onder andere gaan over:
- De manier waarop de zorgverlener met de cliënt omging
- Onjuiste beoordeling van de zorgverlener over wat er met de cliënt aan de hand was
- Geen goede zorg na de behandeling
- Onzorgvuldige of ondeugdelijke uitvoering operatie
- Schade die is ontstaan door een behandeling of therapie
- Beschadiging of vermissing van eigendommen
- Onvoldoende informatie over ingreep en mogelijke risico’s
Lees meer over de klachten die de commissie wel en niet kan behandelen.
Kosten
Het klachtengeld bedraagt € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.
Meer informatie
- Procedure van De Geschillencommissie
- Reglement van de Geschillencommissie Zelfstandige Zorgprofessionals
- Aangesloten brancheorganisaties:
Zorg voor ZZP