Huidzorg

De Geschillencommissie Huidzorg behandelt klachten van cliënten over een (medische) huidzorgbehandeling van een schoonheidsspecialist of huidtherapeut die aangesloten is bij de Huidprofessional.

Soort klachten

Klachten kunnen gaan over:

  • Optreden van lichamelijk letsel na behandeling door een schoonheidsspecialist of huidtherapeut
  • Gegeven advies, schoonheidsspecialist of huidtherapeut
  • Uitvoering van cosmetische ingrepen, zoals PMU of laserbehandelingen
  • Uitvoering van verschillende massages (zoals bindweefsel- of Shiatsu massage)
  • Onvoldoende informatie over de ingreep
  • Onjuiste informatie over te verwachten resultaten

Lees meer over de klachten die de commissie wel en niet kan behandelen.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld. 

Meer informatie

Brochure Huidzorg

Download de brochure Huidzorg

Geschil over gevolgen en aansprakelijkheid bij laserbehandeling
Waar gaat de uitspraak over? Een consument klaagde dat zij na een laserbehandeling bij de ondernemer blijvende brandplekken in haar[...]
Geschil over plaatsing van hairextensions en online reputatieschade
Waar gaat de uitspraak over? De Geschillencommissie Uiterlijke Verzorging heeft geoordeeld dat de klacht van een consument over ondeugdelijk geplaatste[...]
Geschil over mogelijk ontbrekende hair extensions na luxe behandeling
Waar gaat de uitspraak over? Een consument diende een klacht in bij de Geschillencommissie Uiterlijke Verzorging, waarin zij stelde dat[...]