Category Archives for "Nieuws"

Vandaag 3 maal online!

Wegwijs en goed geholpen ‘in de wereld van’ klachten en geschillen. Vandaag online: onze nieuwe website! Die hebben we maar om één reden helemaal vernieuwd. U beter te helpen als u een klacht heeft over een geleverd product of een dienst en u dan snel en laagdrempelig optimaal te informeren en te helpen om te […]

Lees verder

Wat doet de Geschillencommissie Ziekenhuizen?

Jacqueline Berkelaar, hoofd Juridische Zaken bij de Gechillencommissie vertelt in het oktobernummer van het ledenmagazine Alert van MediRisk wat de Geschillencommissie Ziekenhuizen doet. U kunt het artikel online lezen via https://www.medirisk.nl/actueel/alert-oktober-2018 of een pdf van het magazinedownloaden. Het interview staat op bladzijde 16 en 17.    

Lees verder
  • 1 november 2018
  • Nieuws

Uw privacy, onze waarborg

Vanaf 25 mei 2018 geldt de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). De AVG versterkt uw privacyrechten. Dankzij deze verordening geldt dezelfde privacywetgeving in de hele EU. Uw privacy is onze zorg. Wij gaan dan ook netjes met uw gegevens om. Wilt u weten hoe wij met uw privacy omgaan, bekijk dan de privacyverklaring op onze website(s). In het […]

Lees verder

Alles wat u over ons wil weten gebundeld in het jaarverslag 2017

In 2017 behandelden de 16 zorgcommissies in totaal 375 zaken. Deze gingen vooral over hoe er met cliënten werd omgegaan en het niet juist of niet zorgvuldig uitvoeren van de zorg. Bij de zorgcommissies zijn ruim 50.000 zorgaanbieders aangesloten. Meer feiten en cijfers vindt u in het jaarverslag. Samen werken aan kwaliteit is de gedachte waarmee […]

Lees verder

Tweede Kamer moet weer beslissen over lot Geschillencommissie

Voor het derde jaar op rij heeft het ministerie van Justitie en Veiligheid tijdens Prinsjesdag aangekondigd de subsidie op de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) per 2019 stop te zetten. De Consumentenbond, de ANWB, VNO-NCW, MKB Nederland roepen nu voor de derde keer de Tweede Kamer op om dit plan van tafel te vegen en […]

Lees verder
  • 14 december 2017
  • Nieuws

De Geschillencommissie biedt ook klachtenfunctionaris aan binnen Klachtenloket Zorg

Zorgaanbieders kunnen sinds 1 oktober bij De Geschillencommissie terecht voor een klachtenfunctionaris. De diensten van de klachtenfunctionaris horen bij de diensten die het Klachtenloket Zorg aanbiedt. Ook het geven van informatie en advies bij klachten aan zorgaanbieders en cliënten vallen onder deze service. De medewerkers van het Klachtenloket kunnen bemiddelen tussen cliënt en zorgverlener. Daarnaast […]

Lees verder
  • 5 oktober 2017
  • Nieuws

Geschillencommissies in de Zorg

De minister van VWS heeft inmiddels een aantal geschilleninstanties van De Geschillencommissie erkend. U kunt zich nu registreren voor deze geschillencommissies. De volgende commissies zijn erkend. Registratie bij deze geschillencommissies is alleen voor leden en loopt via de branches zelf. de Geschillencommissie Complementaire en Alternatieve Geneeswijzen (Stichting Complementaire en Alternatieve Geneeswijzen) de Geschillencommissie Ambulance Zorg […]

Lees verder
  • 17 januari 2017
  • Nieuws