Category Archives for "Nieuws"

Ogen die naar een klein persoon kijken

Nieuwe zorgcommissie Samenwerkingsregels Voetzorg

Vandaag is de nieuwe zorgcommissie Samenwerkingsregels Voetzorg live gegaan. Deze Geschillencommissie is uitsluitend bedoeld voor ondernemers die een geschil hebben met een van de aangesloten brancheorganisaties. Meer informatie over de commissie en haar procedure vindt u op de commissiepagina.

Lees verder
Ogen die naar een klein persoon kijken

Driedubbel live!

We zijn dit jaar goed begonnen. Met de komst van het Klachtenloket Openbaar Vervoer, de Geschillencommissie Complementaire Gezondheidszorg én de Tuchtcommissie Vastgoedprofessionals zetten we weer een flinke stap. Stappen met maar één doel: voelbaar rechtvaardig voor iedereen. Er is altijd voor iedereen een weg naar het recht en daarom faciliteren wij partijen dagelijks met een […]

Lees verder
  • 2 januari 2023
  • Nieuws

De Geschillencommissie wint de Gouden Prokkel!

Minister Carola Schouten heeft afgelopen vrijdag in Utrecht de Gouden Prokkels uitgereikt. Met deze prijzen worden de mooiste Prokkel-initiatieven beloond. Een Prokkel is een prikkelende ontmoeting tussen iemand met en iemand zonder een (licht) verstandelijke beperking. Tien genomineerden in twee categorieën (de Gouden Starters en de Gouden Kanjers) kwamen in aanmerking. Deze genomineerden werden gekozen […]

Lees verder
  • 3 oktober 2022
  • Nieuws

Met plezier terugkijken

‘52 jaar, De Geschillencommissie in Nederland’ Bij deze mijlpaal stonden wij – samen met een groot aantal gasten – op feestelijke wijze stil. Afgelopen 9 juni was een fijne dag waar het zien & weerzien centraal stond, we mensen bedankten met woorden en aandacht en professionals welverdiend in de bloemetjes zetten. In het Louwman museum […]

Lees verder

Feestdagen en bijzondere data 2022

Onze organisatie is op bepaalde data gesloten. Hierdoor zijn wij telefonisch ook niet bereikbaar. Uiteraard kunt u wel gebruik maken van het contactformulier. Wij zijn gesloten op de volgende dagen: Vrijdag 15 april 2022 (Goede Vrijdag) Maandag 18 april 2022 (2e Paasdag) Woensdag 27 april 2022 (Koningsdag) Donderdag 5 mei 2022 (Bevrijdingsdag) Vrijdag 6 mei […]

Lees verder

De Geschillencommissie tijdens Corona

Zoals alle organisaties in Nederland hebben ook wij passende maatregelen moeten treffen vanwege het Corona virus. Wat deze maatregelen zijn, delen wij graag met u. Veiligheid van al onze medewerkers staat voorop! Om dit te waarborgen, werken wij veelal vanuit huis. Daardoor zijn wij mogelijk telefonisch minder goed bereikbaar. Bekijk daarom de actuele openingstijden van onze […]

Lees verder
  • 9 november 2021
  • Nieuws

Brief aan: Minister voor Medische Zorg, mevrouw T. van Ark

Geachte mevrouw van Ark, De Geschillencommissie, Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg (skge) en Stichting Geschilleninstantie Mondzorg (SGIM) hebben met veel interesse en aandacht kennisgenomen van de evaluatie van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Op voorhand willen wij onze waardering uitspreken aan ZonMw en het door Nivel uitgevoerde evaluatieonderzoek. Een belangrijk onderzoek om […]

Lees verder

Telefonische bereikbaarheid aangepast

Tijdens de zomervakantie zijn de tijden waarop u ons kunt bellen, aangepast. Van maandag 19 juli tot vrijdag 30 juli 2021 zijn wij dagelijks van 10:00 tot 13:00 telefonisch bereikbaar. Buiten deze openingstijden kunt u ons uiteraard gewoon bereiken via het contactformulier.

Lees verder

Geschilvrij in de kinderopvang

Een jaar geschilvrij, dat is een mooie prestatie! Elk jaar informeren wij de kinderopvangorganisaties in Nederland of er in het voorbije jaar geschillen tegen deze organisaties zijn ingediend. En dat hebben we afgelopen week gedaan voor 2020. Als er inderdaad geschillen zijn ingediend, sturen we een kort overzicht mee van de desbetreffende vestiging(en) waarmee het […]

Lees verder

STAAN VOOR KWALITEIT, dat doe je echt!

Staan voor kwaliteit… natuurlijk sta je als ondernemer/organisatie achter de diensten die je levert. En toch kan er toch een klacht ontstaan. Dat is niet erg, het is vooral belangrijk de klacht naar wederzijdse tevredenheid op te lossen én ervan te leren. De Geschillencommissie biedt ondernemers/organisaties de mogelijkheid zich te registreren om, bij een geschil […]

Lees verder