bejegening/ schadevergoeding

Handelwijze hulpverleners op goede gronden gebaseerd

Waar gaat de uitspraak over? Cliënt heeft zich erover beklaagd dat hij zich bij zijn behandeling in het ziekenhuis mishandeld, gediscrimineerd en verwaarloosd heeft gevoeld en dat het ziekenhuis geen adequate medische zorg en nazorg heeft geboden. Cliënt eist een schadevergoeding van € 24.723,– als compensatie voor de morele, psychologische, sociale en fysieke schade, de […]

Lees verder

Onaangekondigd bezoek leidt tot blijvend letsel; cliënt krijgt schadevergoeding

Waar gaat de uitspraak over? Een onaangekondigd bezoek van twee facilitaire medewerkers op de kamer van de cliënt leidde tot een incident waarbij de cliënt, naast blijvend letsel aan zijn arm, mentale klachten heeft opgelopen. Partijen hebben ter zitting een schikking bereikt. De zorgaanbieder betaalt de cliënt een vergoeding voor zijn eigen risico, zijn kapotte […]

Lees verder