Een klacht over een zorgaanbieder?


De overheid heeft in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) vastgelegd welke stappen u kunt nemen als u een klacht heeft over zorg. Alle zorgaanbieders zijn verplicht om zich aan deze wet te houden en moeten een klacht- en geschilregeling hebben die aan de wettelijke eisen voldoet.

De afbeelding hieronder laat stapsgewijs zien hoe die klacht- en geschilroute eruitziet en welke verplichtingen in de Wkkgz zijn opgenomen.

Meer informatie nodig?

Wilt u meer uitleg over het indienen van een klacht bij uw zorgaanbieder? Of wilt u voorbeeldbrieven en e-mails ontvangen die u kunt gebruiken? Vul dan het formulier hiernaast in. U krijgt de informatie gratis en automatisch per e-mail toegestuurd.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Vul het onderstaande formulier in. U ontvangt uw informatiepakket automatisch in uw mailbox.

 

"Alle commissies zijn door de overheid erkend. Dit betekent dat een goede procedure en onpartijdige beslissingen gewaarborgd zijn."

"Alle commissies zijn door de overheid erkend. Dit betekent dat een goede procedure en onpartijdige beslissingen gewaarborgd zijn."