Hieronder vindt u veelgestelde vragen en hun antwoorden over de werkwijze van de Geschillencommissie Zorg. Heeft u een vraag die hier niet bij staat, neem dan contact met ons op door hier te klikken (deze link brengt u naar onze contact pagina). Wij helpen u graag verder.


Wat is een gemachtigde en hoe meld ik dit?

Een gemachtigde is iemand die de procedure namens u mag voeren. Natuurlijk kan dit een advocaat of rechtsbijstand zijn, maar ...

Hoe kan ik digitale documenten inzien en toevoegen?

Alle documenten van een digitale zaak zijn voor partijen inzichtelijk. Wilt u deze documenten bekijken? Log in met uw gebruikersnaam ...

Wat is een digitale zitting?

Naast een zitting op locatie, kunt u de zitting ook digitaal bijwonen. U kunt dan vanuit huis, via uw computer ...

Ik vul het formulier liever in op papier, kan dat?

Ja dat kan.De behandeling van uw klacht verloopt het snelst via ons digitale systeem. Dit heeft daarom ook onze voorkeur.  ...

Wat betekent in depot storten voor een zorgaanbieder?

Als de cliënt de factuur waar de klacht over gaat, nog niet (helemaal) betaald heeft, vragen we de cliënt dit ...

Kan ik uitstel krijgen?

In onze berichten noemen we vaak termijnen waarin u moet reageren of handelen. In principe kan daarvan niet worden afgeweken ...

Wat gebeurt er met het klachtengeld en depotbedrag bij een schikking?

Komt u er nog uit met de zorgaanbieder (mogelijk) tijdens de behandeling van uw klacht (treft u een schikking), dat ...

Kan ik een regeling treffen over een depot (depotontheffing)?

We hebben u gevraagd om de openstaande factuur van de zorgaanbieder waar u klacht over gaat via een factuur aan ...

Wat is nakomingsgarantie?

De zorgaanbieder registreerde zich voor het behandelen van klachten door De Geschillencommissie. Dat betekent dat hij heeft afgesproken zich te ...

Wat is marginale toetsing?

Marginale toetsing is het voorleggen van een uitspraak van De Geschillencommissie door één van de partijen aan de burgerlijke rechter ...