Zorg Algemeen registratie

U wilt zich aansluiten bij de Geschillencommissie Zorg Algemeen.

De Geschillencommissie Zorg

Alle zorgaanbieders kunnen zich aansluiten bij de Geschillencommissie Zorg Algemeen. U hoeft geen lid te zijn van een branche-organisatie.

Als u zich aansluit bij deze geschillencommissie, gaat u akkoord gaan met het reglement van de Geschillencommissie Algemeen.

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2017 van deze commissie vindt in het jaarverslag 2017 van de commissie Zorg Algemeen.

Kosten

De jaarlijkse registratiekosten voor de Commissie Zorg Algemeen zijn € 195,- excl. BTW, deze bijdrage wordt jaarlijks geïndexeerd.

Wanneer u als zorgaanbieder geen geschillen hebt, is dit alles wat u hoeft te betalen om te voldoen aan de Wkggz. Als er onverhoopt een geschil ontstaat, betaalt u per klacht behandelingskosten.

Registreren Klachtenloket Zorg

Sluit u zich aan bij de commissie Zorg Algemeen dan kunt u ook kiezen om gebruik te maken van het Klachtenloket Zorg inclusief klachtenfunctionaris. U en uw cliënten kunnen dan bij het door ons ingerichte Klachtenloket Zorg terecht. Hiermee voldoet u ook aan de eisen van de Wkkgz.

Tot en met 2019 hoeft u voor de diensten van het Klachtenloket Zorg niets te betalen als u bent aangesloten bij de Commissie Zorg Algemeen. Wilt u van de diensten van het Klachtenloket Zorg gebruik maken, dan kunt u dit aangeven tijdens de registratie.

Registratieverklaring

Tijdens het registreren dient u akkoord te gaan met de registratieverklaring Geschillencommissie Zorg Algemeen. Tijdens het registreren kunt u ook aangeven dat u gebruik wilt maken van het Klachtenloket Zorg, inclusief klachtenfunctionaris.

Voor registratie heeft u uw KvK-nummer en juridische naam nodig.

Vragen en contact

Vragen over het aanmelden, verlengen, wijzigen of opzeggen van uw registratie bij de Geschillencommissie Zorg Algemeen kunt u via info@degeschillencommissiezorg.nl of telefonisch 070 – 310 53 71 aan ons stellen.
 
Klachtenloket Zorg
Gaan de vragen over het Klachtenloket Zorg, dan kunt u contact met ons opnemen via telefoonnummer: 070-310 53 92, op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur. Of stuur een e-mail naar: info@klachtenloket-zorg.nl.

Sluit u aan