Zorg Algemeen registratie

U wilt zich aansluiten bij de Geschillencommissie Zorg Algemeen. Alle zorgaanbieders kunnen zich aansluiten bij de Geschillencommissie Zorg Algemeen. U hoeft geen lid te zijn van een brancheorganisatie.

Registratie

Als u zich aansluit bij deze geschillencommissie, gaat u akkoord met de registratieverklaring (deze link leidt naar de registratieverklaring van de geschillencommissie zorg algemeen) en het reglement van de Geschillencommissie Zorg Algemeen (deze link leidt naar het reglement van de geschillencommissie zorg algemeen).
Sluit u zich aan bij de commissie Zorg Algemeen? Dan kunt u ook kiezen om gebruik te maken van het Klachtenloket Zorg (deze link leidt naar de pagina van het klachtenloket zorg) inclusief klachtenfunctionaris. U en uw cliënten kunnen dan bij het door ons ingerichte Klachtenloket Zorg terecht. Hiermee voldoet u ook aan de eisen van de Wkkgz (deze linkt leidt naar meer informatie over de Wkkgz).

Voor de registratie heeft u uw KvK-nummer en juridische naam nodig.

Let op: het is belangrijk dat de rechtspersoon die zich registreert, de partij is waarmee cliënten de overeenkomst aangaan en onder wiens verantwoordelijkheid de overeenkomst wordt uitgevoerd. Mocht u twijfels hebben of u de juiste rechtspersoon gaat registreren, dan kunt u met ons contact opnemen.

Kosten

Elk jaar betaalt u de jaarlijkse bijdrage voor uw registratie. In 2024 bedraagt de bijdrage bij deze commissie € 223,50 exclusief BTW. Deze bijdrage wordt jaarlijks geïndexeerd.

Wanneer u als zorgaanbieder geen geschillen hebt, is dit alles wat u hoeft te betalen om te voldoen aan de Wkggz. Als er onverhoopt een geschil ontstaat, betaalt u per klacht behandelingskosten (deze link leidt naar een pagina over kosten van De Geschillencommissie). Wilt u weten hoe hoog de kosten per behandelde klacht zijn? Als u ons mailt of belt, kunnen we u dit precies vertellen.

Tot op heden hoeft u voor het Klachtenloket Zorg geen extra bijdrage te betalen wanneer u bent aangesloten bij de Geschillencommissie Zorg Algemeen. Wilt u van de diensten van het Klachtenloket Zorg gebruik maken, dan kunt u dit aangeven tijdens de registratie.

Vragen en contact

Vragen over het aanmelden, verlengen, wijzigen of opzeggen van uw registratie bij de Geschillencommissie Zorg Algemeen kunt u via info@degeschillencommissiezorg.nl (deze link leidt naar het e-mail adres van de geschillencommissie zorg) of telefonisch 070 - 310 53 71 aan ons stellen.

Klachtenloket Zorg
Gaan de vragen over het Klachtenloket Zorg, dan kunt u contact met ons opnemen via telefoonnummer: 070-310 53 92, of stuur een e-mail naar: info@klachtenloket-zorg.nl (deze link leidt naar het e-mail adres van het klachtenloket zorg).

Sluit u aan