Aansluiten bij De Geschillencommissie Zorg


Sluit u aan

Voldoe aan de Wkkgz

De Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) schrijft voor dat alle zorgaanbieders moeten zijn aangesloten bij een door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport erkende geschilleninstantie. De Geschillencommissie Zorg biedt zorgaanbieders de mogelijkheid zich aan te sluiten bij een erkende geschilleninstantie.

U levert kwaliteit!
Toch gebeurt het een keer dat iemand niet tevreden is en een klacht heeft. Sluit u zich aan bij De Geschillencommissie Zorg, dan werken we samen met u aan dé oplossing. 

Sluit u eenvoudig aan bij De Geschillencommissie:

Stap 1

Ik wil wellicht aansluiten

U overweegt zich aan te sluiten en wilt eerst meer informatie.

Stap 2

Ik sluit me aan

U wilt zich aansluiten bij De Geschillencommissie Zorg.

Stap 3

Aanvullende informatie 

U levert aanvullende informatie aan en voldoet aan de voorwaarden voor aansluiting.

Stap 4

U bent aangesloten bij ons

Registreren bij de Geschillencommissie

U kunt zich bij De Geschillencommissie Zorg aansluiten op twee manieren, via het lidmaatschap van een aangesloten brancheorganisatie, of door een individuele aansluiting bij de Geschillencommissie Zorg Algemeen. Deze commissie is open voor alle zorgaanbieders.

Hieronder leest u per commissie welke zorgaanbieders zich er bij kunnen aansluiten.

 

Waarom aansluiten?

Alles over De Geschillencommissie

Vertrouwen

Met uw aansluiting bij De 
Geschillencommissie Zorg laat u zien dat u een betrouwbare professional bent. 
Mocht er onverhoopt toch iets zijn, dan lost u het gewoon goed op!

Kwaliteit

Dat is dé voorwaarde waar u voor staat bij dienstverlening!
Aangesloten zijn bij De Geschillencommissie Zorg levert u daarboven op nog méér onderscheidende kwaliteit.  Wellicht kan dit ook via de brancheorganisatie in uw sector die bij ons is aangesloten.

Garantie

Nog meer garanties voor uw cliënten met uw aansluiting bij De Geschillencommissie Zorg. Bij een klacht of geschil worden afspraken zorgvuldig geborgd door beide partijen. En als er een uitspraak van de Commissie bij een geschil nodig is wordt deze uitspraak gegarandeerd nagekomen!

Digitaal, deskundig en dichtbij

Als u onverhoopt een geschil heeft kunt u:

  • het geschil digitaal afhandelen via mail en uw online account;
  • rekenen op een onafhankelijke deskundige die indien nodig bij u of de klant langs om te bekijken wat er aan de hand is;
  • rekenen op een mondelinge behandeling van uw zaak op diverse zitting-locaties in het land.

Als snel en onpartijdig rechtspreken nodig is!

Waar kunt u zich bij
aansluiten?

Als snel en onpartijdig rechtspreken nodig is!
En 'hoeveel' kans
maak ik dan?

U kunt u zich rechtstreeks bij ons aansluiten, of via een brancheorganisatie. 

Rechtstreeks aansluiten kan bij de Commissies Zorg Algemeen. U profiteert dan van het voldoen van de aansluitplicht bij een erkende geschilinstantie volgens de WKKGZ én indien gewenst maakt u in 2019 gratis gebruik van een onafhankelijke klachtfunctionaris.

Vragen?! We helpen je graag persoonlijk. 
Bel ons op nummer
070-3105371 (maandag - vrijdag van 10:00-16:00 uur
of stuur een bericht  (24/7)

Vragen?! 
Bel ons 
 070-3105371 
(ma - vrij van 10:00-13:30)
of stuur een BERICHT  (24/7)

"Alle commissies zijn door de overheid erkend. Dit betekent dat een goede procedure en onpartijdige beslissingen gewaarborgd zijn."

Nieuwsberichten

Nieuwsberichten

De Geschillencommissie tijdens Corona
Zoals alle organisaties in Nederland hebben ook wij passende maatregelen getroffen vanwege het Corona virus. Wat deze maatregelen zijn, delen[...]
Werken en ontmoeten in een veilige omgeving
Elkaar tegenwoordig in de 1,5 meter maatschappij ontmoeten, vraagt om duidelijke communicatie met een positieve insteek, gericht op bewustwording en[...]
Ster

Alle telefoonlijnen vanaf maandag 5 oktober 2020 gesloten

De Geschillencommissie Zorg wil de veiligheid van haar medewerkers waarborgen door volledig thuis te werken. Hierdoor zijn wij tot nader bericht telefonisch niet bereikbaar.

Uiteraard kunt u altijd gebruik maken van het
contactformulier. Zo kunnen we al uw vragen toch beantwoorden. Lees hier verder over onze maatregelen.