Hieronder vindt u veelgestelde vragen en hun antwoorden over de werkwijze van de Geschillencommissie Zorg. Heeft u een vraag die hier niet bij staat, neem dan contact met ons op door hier te klikken. Wij helpen u graag verder.


Wat betekent een bedrag in depot storten?

Als u een klacht heeft ingediend, en u heeft de rekening van de zorgaanbieder waar uw klacht over gaat nog ...
Verder Lezen

Kan ik nog schikken?

Tijdens de procedure van het behandelen van de klacht is het altijd mogelijk om nog samen tot een oplossing te ...
Verder Lezen

Wat is klachtengeld?

Wij rekenen kosten voor het behandelen van uw klacht, dat noemen wij klachtengeld. U ontvangt hiervoor van ons op het ...
Verder Lezen

Ik ben vertegenwoordiger, hoe is de privacy geregeld?

Als u vertegenwoordiger bent, verwerken wij persoonsgegevens van u. Uiteraard gaan wij netjes met uw gegevens om. Hoe wij dat ...
Verder Lezen

Hoe gaat De Geschillencommissie om met mijn privacy?

Uw privacy is onze zorg. Wij gaan dan ook netjes met uw gegevens om. Wilt u weten hoe wij met ...
Verder Lezen

Wat is wraken en hoe werkt het?

Het kan soms voorkomen dat een cliënt vindt dat een voorzitter of commissielid moet worden vervangen, bijvoorbeeld omdat een cliënt ...
Verder Lezen

Wie zitten er in de Geschillencommissie?

De Geschillencommissie bestaat uit drie leden: een voorzitter aangezocht door de Stichting Geschillencommissies voor consumentenzaken (SGC) een lid voorgedragen door ...
Verder Lezen

Waar vindt de zitting plaats?

De Geschillencommissie Zorg heeft meerdere locaties waar een zitting kan plaatsvinden. De zittingen vinden plaats bij u in de regio ...
Verder Lezen

Mag ik iemand meenemen naar de zitting?

Ja, u mag iemand meenemen naar de zitting. Wilt u dat iemand u vervangt tijdens de zitting? Dan moet u ...
Verder Lezen

Ben ik verplicht om naar de zitting te komen?

Nee, u bent niet verplicht om naar een zitting te komen ...
Verder Lezen