Hieronder vindt u veelgestelde vragen en hun antwoorden over de werkwijze van de Geschillencommissie Zorg. Heeft u een vraag die hier niet bij staat, neem dan contact met ons op door hier te klikken (deze link brengt u naar onze contact pagina). Wij helpen u graag verder.


Wat doet een klachtenfunctionaris?

Als u een klacht heeft over uw zorgaanbieder wilt, kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris kan u ...

Hoe lang duurt een procedure bij De Geschillencommissie?

De gehele procedure bij De Geschillencommissie duurt gemiddeld 3 tot 4 maanden. In de procedure kunt u meer lezen over de gang ...

Kan ik een klacht per e-mail indienen?

Nee, u kunt geen e-mail sturen om uw klacht in te dienen. U kunt uw klacht wel online (via ons ...

Heb ik een gegronde klacht?

Om te beoordelen of uw klacht gegrond is, kijkt de commissie naar het volgende: Het dossier De overeenkomst en de ...

Moet ik de zorgaanbieder melden dat ik een klacht bij De Geschillencommissie indien?

Nee, u hoeft de zorgaanbieder niet te vertellen dat u een klacht heeft ingediend bij De Geschillencommissie. De Geschillencommissie vraagt ...

Binnen welke termijn moet een klacht worden ingediend?

Om een klacht te kunnen behandelen, moet u de klacht - nadat u deze bij de zorgaanbieder heeft gemeld- binnen ...

Kan De Geschillencommissie mij juridisch advies geven over de klacht?

De Geschillencommissie is onafhankelijk en onpartijdig. Daarom kunnen wij u geen juridisch advies geven. De taak van De Geschillencommissie is ...

Wat is het IBAN-nummer van De Geschillencommissie?

Ons rekeningnummer is: IBAN-nummer: NL71 RABO 01 111 668 88 BIC: RABONL2U ...

Kan ik de behandeling van een klacht nog stopzetten?

U kunt de procedure altijd stopzetten. Wel moeten beide partijen het hierover eens zijn. U laat samen met de andere ...