Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 691-700 van de 1567 uitspraken

Het ziekenhuis is als academisch ziekenhuis een 3e lijn zorgaanbieder. Conform de richtlijnen van de maag-darm-leverartsen is de cliënte op vakinhoudelijke gronden naar 2e lijn zorg doorverwezen

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 113567

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te Santpoort-Zuid en het Academisch Ziekenhuis Leiden, gevestigd te Leiden (verder te noemen: het ziekenhuis) Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. […]

Het ziekenhuis is niet tekortgeschoten op het gebied van de geneeskunst, maar wel ten aanzien van handelingen die daarmee een samenhangend geheel vormen (de aanpalende handelingen)

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 115391

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats], in haar hoedanigheid van nabestaande van haar op 14 maart 2015 overleden moeder [naam moeder], en Stichting Waterland Ziekenhuis, na fusie met het Westfriesgasthuis per 1 april 2017 geheten: Stichting Ziekenhuizen Westfriesland en Waterland, gevestigd te Purmerend, (verder te noemen: het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen […]

Het ziekenhuis is niet zorgvuldig geweest in de informatievoorziening aan de echtgenote van de overleden cliënt, de klacht is gegrond

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Informatie    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 111196

In het geschil tussen Klaagster en Antonius Zorggroep, gevestigd te Sneek (verder te noemen: het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter zitting […]

Het ziekenhuis kan niet worden verweten dat de artsen de niertumor op de CT-scan niet zagen. Het CT-onderzoek werd volgens het niersteenprotocol uitgevoerd, toen er nog geen verdenking van een niertumor bestond

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Diagnose    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 109621

In het geschil tussen [Cliënt] wonende te [plaats] en MC IJselmeerziekenhuizen B.V., gevestigd te Lelystad. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennis genomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter zitting behandeld op […]

Heupoperatie cliënt is onzorgvuldig uitgevoerd, cliënt heeft recht op schadevergoeding

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 3500/26330

Waar gaat de uitspraak over De cliënt vindt dat er voor een ander type operatie gekozen moest worden wat betreft zijn heup. Daarnaast is er tijdens de operatie onzorgvuldig gehandeld, waardoor er schade aan zijn heupkom is ontstaan. Ook is er volgens de cliënt geen goede nazorg geweest. Hij verzoekt om schadevergoeding. De zorgaanbieder vindt […]

Heupoperatie niet zorgvuldig uitgevoerd, zorgaanbieder heeft niet goed gereageerd op pijnklachten van cliënt

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 34381/38885

Waar gaat de uitspraak over De cliënt heeft een heupoperatie bij de zorgaanbieder ondergaan en heeft hier veel pijnklachten aan over gehouden. Na maanden werd er op een CT-scan ontdekt dat de operatie niet goed was uitgevoerd en verkeerde materialen zijn gebruikt. De zorgaanbieder stelt dat achteraf gezien inderdaad andere materialen gebruikt konden worden, maar […]

Hoewel de consument de ondernemer niet in gebreke heeft gesteld acht de commissie het toch redelijk dat de ondernemer bijdraagt in de kosten van de nieuw aangeschafte vervangende bril.

Commissie: Optiek    Categorie: Klachtenbehandeling    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: OPT04-0028

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 28 maart 2003 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een gewone bril en zonnebril met glazen links/rechts tegen de door consument te betalen prijs van 679,47.   De levering vond plaats op 7 […]

Hoewel een keizersnede als reële optie nadrukkelijker naar voren had moeten komen en het overleg beter had gekund, was een vaginale bevalling medisch gezien te verantwoorden

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 120283

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats], gemachtigde: [naam], en Academisch Ziekenhuis behorende bij de openbare universiteit Rotterdam, gevestigd te Rotterdam, (hierna te noemen: het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. Het geschil is ter […]

Hoewel er vijf maanden later borstkanker is geconstateerd, behoefde de bij het bevolkingsonderzoek gemaakte mammografieën op dat moment geen aanleiding te zijn voor een doorverwijzing. Dat bij de interne klachtprocedure screeningsradiologen van de zorgaanbieder zelf worden ingezet voor een herbeoordeling is niet onzorgvuldig. Ook niet als een van de twee screeningsradiologen al bij de eerste screening betrokken was

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 114732

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats] en Stichting Bevolkingsonderzoek midden-west, gevestigd te Amsterdam, (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Zorg Algemeen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. Het geschil is ter zitting behandeld op 13 […]

Hoewel op grond van de afspraak met de huisarts de zorgaanbieder de infuuszorg kon beëindigen met medeneming van de pomp, had op de bewuste dag de pomp niet mogen worden afgekoppeld toen duidelijk was dat er nog geen nieuwe pomp was geleverd, mede gezien de terminale levensfase van de vader. De zorgaanbieder mocht er niet op vertrouwen dat de familie al door de eigen thuiszorgorganisatie dan wel de huisarts op de hoogte was gesteld

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 118743

In het geschil tussen [Klaagster], nabestaande van wijlen [naam cliënt/vader], wonende te [plaats], en Zorgbrug B.V., onderdeel van Stichting Fundis, gevestigd te Gouda, gemachtigde: [naam raadsman], (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Verpleging, Verzorging en Geboortezorg (verder te noemen: de commissie) […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.