Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 511-520 van de 595 uitspraken

Tarief sterilisatie in dit geval zo afwijkend, dat ziekenhuis de cliënt daarover had moeten informeren

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Informatie    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 109246

In het geschil tussen Cliënt en Stichting Slingeland Ziekenhuis, gevestigd te Doetinchem (verder te noemen: het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennis genomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter zitting […]

Te laat geklaagd bij ondernemer; aangevoerde omstandigheden liggen in risico-sfeer klager.

Commissie: Optiek    Categorie: Klachtenbehandeling    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: OPT03-0006

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een in juli 2001 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een brilmontuur met Varilux glazen. De overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks juli 2001.   De consument heeft op 18 november 2002 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. […]

Tegenover de twee ‘second opinions’ die de klacht over de halslift ondersteunen, heeft de zorgaanbieder te weinig aannemelijk gemaakt dat de ingreep goed is uitgevoerd en de kliniek juist heeft gehandeld.

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: Cosmetische ingrepen    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 106329

In het geschil tussen Cliënt en ACCZ | A Klinieken, gevestigd te Zevenaar (verder te noemen: de kliniek) Behandeling van het geschil De Geschillencommissie Zelfstandige Klinieken (verder te noemen: de commissie) heeft bij tussenadvies d.d. 22 mei 2017 de eindbeslissing aangehouden. De inhoud van dit tussenadvies wordt als hier herhaald en ingelast beschouwd. De commissie […]

Tegenvallende resultaten staarbehandelingen niet het gevolg van een toerekenbare tekortkoming van het ziekenhuis

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Inspanningsverplichting    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 123860

Waar gaat de uitspraak over Na twee staarbehandelingen heeft cliënt nog steeds een bril nodig voor zowel dichtbij als veraf. De arts heeft geen voorbehoud gemaakt ten aanzien van het zicht. Mogelijk is een standaardlens geplaatst in plaats van een comfort toric lens. Het ziekenhuis verweert zich door te stellen dat de oogarts nimmer de […]

Tekortkomingen tijdens behandeling tijdig ontdekt, geen gevolgen voor cliënt, daarom geen schadevergoeding

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 108388

In het geschil tussen Cliënt en Stichting Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis, gevestigd te Middelharnis(verder te noemen: de zorgaanbieder) Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is […]

Ten aanzien van de postoperatieve complicatie aan of bij de linkerknie van de cliënt is voldoende zorg betracht

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Complicatie    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 111666-2

In het geschil tussen Cliënt en de stichting Stichting Amphia, gevestigd te Breda, (verder te noemen: het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter zitting […]

Ten aanzien van het stellen van de diagnose en de afhandeling van de klacht is de zorgaanbieder niet tekortgeschoten. Van de diverse andere klachten zijn een aantal klachten over de communicatie wel gegrond, maar die zijn van onvoldoende gewicht om een schadevergoeding toe te kennen

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 111954

In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats] en Stichting Vincent van Gogh, gevestigd te Venray. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter […]

Terecht gegeven waarschuwing vanwege overlast

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: Waarschuwing    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 115689

In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats] en Stichting GGZ Eindhoven en de Kempen, gevestigd te Eindhoven (verder te noemen: de zorginstelling). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde […]

Thuissituatie van klager niet stabiel, daarom kon de zorgverlener nog niet beginnen met de behandeling van de zoon

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 112338

In het geschil tussen [Klager], wonende te [plaats], gemachtigde: [naam] en De Opvoedpoli BV, gevestigd te Amsterdam. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Op 12 oktober […]

Tijdens de uitbraak van het Noro-virus is door de zorgaanbieder gehandeld conform het landelijk protocol dat beschrijft hoe te handelen bij een cliënt met braken en/of diarree dat wordt veroorzaakt door een virus. Tot het maken van de foto heeft de zorgaanbieder onvoldoende zorg verleend met betrekking tot de klacht over de heup van cliënt

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 118465

In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats], gemachtigde [naam], wonende te [plaats], en Liemerije, gevestigd te Zevenaar, (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Verpleging Verzorging en Geboortezorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.