Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 31-40 van de 1723 uitspraken

Ambulancemedewerkers hebben agressieve cliënt zorgvuldig behandeld

Commissie: Ambulancezorg    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 18912/25036

Waar gaat de uitspraak over De cliënt is op een kermis onwel geworden en door de ambulancemedewerkers onterecht bestempeld als dronken. Door zijn claustrofobie heeft de cliënt geprobeerd de ambulance te verlaten toen hij werd vastgesnoerd. De ambulancemedewerkers hebben toen de ambulance verlaten, van buiten afgesloten en de politie gebeld. De politie heeft de cliënt […]

Ambulancepersoneel had cliënte moeten ondersteunen bij lopen van woning naar ambulance

Commissie: Ambulancezorg    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 80916/114855

Waar gaat de uitspraak over De cliënte moest met de ambulance naar het ziekenhuis en werd bij het lopen van de woning naar de ambulance ondersteund door het ambulancepersoneel. Toen de medewerkers de deur openden hebben ze de cliënte zonder ondersteuning op straat laten staan waardoor zij is gevallen. De cliënte heeft hier veel schade […]

Ambulancepersoneel heeft onjuist gehandeld

Commissie: Ambulancezorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 165113/178333

Waar gaat de uitspraak over Klaagster klaagt erover dat zij en haar moeder (de cliënte) niet serieus zijn genomen door het ambulancepersoneel. Het ambulancepersoneel heeft niet met spoed gehandeld, terwijl de situatie hier wel naar noopte. De zorgaanbieder erkent dat het ambulancepersoneel niet juist heeft gehandeld in deze situatie. De medewerkers heeft de situatie niet […]

Ambulancepersoneel heeft terecht gehandeld

Commissie: Ambulancezorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 134176/161598

Waar gaat de uitspraak over Nadat de cliënt een ambulance heeft gebeld wegens rugpijn, heeft de ambulance hem niet naar het ziekenhuis vervoerd. Achteraf bleek dat hij een klapvoet heeft opgelopen. Hij wenst schadevergoeding. Volgens de zorgaanbieder heeft het ambulancepersoneel juist gehandeld. Er was geen blijk van klachten die zouden kunnen duiden op de ziekte. […]

Ambulancepersoneel heeft zorgvuldig gehandeld door cliënt ter plaatste te onderzoeken en door te verwijzen naar huisartsenpost

Commissie: Ambulancezorg    Categorie: bejegeningZorgvuldigheid    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 194230/209095

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt was als bijrijder betrokken bij een ongeluk met de auto. De cliënt werd door het ambulancepersoneel aangeraden om op eigen kracht naar de huisartsenpost te gaan. De cliënt klaagt over de handelwijze van het ambulancepersoneel. Volgens de zorgaanbieder zit er een verschil tussen hetgeen het ambulancepersoneel heeft bedoeld […]

Ambulanceverpleegkundige hield onvoldoende rekening met wens ziekenhuis cliënt

Commissie: Ambulancezorg    Categorie: (Immateriele) schadeHandelwijze    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 192123/202271

Waar gaat de uitspraak over? Klaagster klaagt erover dat de ambulance de cliënt naar het Haga Medisch Centrum heeft gebracht in plaats van het Erasmus Medisch Centrum, waar hij onder behandeling was. Klaagster heeft twee gesprekken gehad met de manager van de ambulanceverpleegkundige. Ook heeft klaagster een klacht ingediend, waar niet op gereageerd is. De […]

Ambulante begeleider nodig bij het onderhouden van privétuin

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 28049/28193

Waar gaat de uitspraak over De cliënt heeft een aandoening aan zijn hersenen, waardoor hij niet goed kan functioneren met veel geluid in zijn omgeving. De cliënt heeft van de zorgaanbieder een stuk privétuin gekregen om te verzorgen. Die kan hij alleen bereiken via de gemeenschappelijke tuin, waar veel geluid is. Hierdoor heeft hij begeleiding […]

Andere aanpak zorgaanbieder had crisissituatie niet kunnen voorkomen

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 124519/133887

Waar gaat de uitspraak over De cliënte was onder behandeling bij de zorgaanbieder en vindt dat tijdens deze behandeling de zorgaanbieder haar onvoldoende heeft geïnformeerd over de mogelijkheden om activiteiten te ondernemen. Door de zorgaanbieder werd gezegd dat de cliënte achteruitging omdat zij te veel hooi op haar vork nam en dat zij gas terug […]

Andere diagnose dan gewenst niet aan zorgaanbieder te wijten

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: Diagnose    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 123865/134397

Waar gaat de uitspraak over De cliënt klaagt erover dat zijn zorgvraag niet afdoende werd onderzocht door de zorgaanbieder. De cliënt wenste nader onderzoek. Over het algemeen wordt er geklaagd over de kwaliteit van de zorg en dat de behandeling vroegtijdig is beëindigd. De cliënt verlangt schadevergoeding. De zorgaanbieder stelt dat er meerdere onderzoeken zijn […]

Andere instantie is niet beter in staat om het geschil te behandelen

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: Bevoegdheid    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bevoegdverklaring   Uitkomst: bevoegd   Referentiecode: 14101/27715

Waar gaat de uitspraak over De zorgaanbieder beschikt niet over een klachtencommissie, waardoor de klachten zijn behandeld door een klachtenfunctionaris. Van deze functionaris heeft de cliënt niet vernomen of zijn klacht gegrond of ongegrond is verklaard. Nu de cliënt zijn klacht bij de commissie aanhangig heeft gemaakt, komt de zorgaanbieder met het standpunt dat een […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.