onbevoegd

Klacht over Wmo-zorg buiten bevoegdheid Geschillencommissie

Waar gaat de uitspraak over? Klaagster diende een klacht in over de thuisbegeleiding die zij ontving via Stichting Amstelring Groep, gefinancierd op grond van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) en toegekend door de gemeente Amsterdam. Zij voelde zich onvoldoende serieus genomen door haar begeleider en vorderde schadevergoeding. De Geschillencommissie Verpleging Verzorging en Geboortezorg heeft echter […]

Lees verder

Onbevoegdheid Geschillencommissie bij klachten over jeugdhulpklaagprocedures

Waar gaat de uitspraak over? In dit geschil beklaagt een vader zich over de wijze waarop zorgaanbieder Baalderborg Groep de klachtprocedure rond jeugdhulp heeft ingericht, nadat zijn kinderen via de gemeente ondersteuning ontvingen op basis van de Jeugdwet. Klager voert aan dat het klachtenreglement onduidelijk is, dat er geen klachtenfunctionaris is ondanks vermelding in het […]

Lees verder

Bevoegdheidskwestie rond klachten over jeugdhulpverlening onder de Jeugdwet

Waar gaat de uitspraak over? Een ouder (klager) heeft klachten ingediend tegen de Baalderborg Groep over de jeugdhulp die zijn kinderen ontvingen tussen oktober 2021 en december 2022. De klachten gaan onder meer over machtsmisbruik, schending van het beroepsgeheim, gebrekkige verslaglegging, het niet nakomen van afspraken en gebrekkige communicatie. De klager stelt dat zijn vertrouwen […]

Lees verder

Bevoegdheidsgrens van de Geschillencommissie bij Wmo-klachten over huishoudelijke ondersteuning

Waar gaat de uitspraak over? De cliënte heeft een klacht ingediend tegen een zorgaanbieder die huishoudelijke ondersteuning levert op basis van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). De klacht betreft het niet uitvoeren van een gemeentelijke beslissing om het aantal uren huishoudelijke hulp uit te breiden van 90 minuten naar 5 uur per week. De zorgaanbieder […]

Lees verder

Bevoegdheidskwestie in geschil over Wmo-voorziening

Waar gaat de uitspraak over? De cliënte diende een klacht in tegen Roads, een onderdeel van de zorgaanbieder, over het gebruik van Whatsappgroepen bij de module Inloop. De cliënte stelde dat haar telefoonnummer bekend werd bij andere deelnemers, wat leidde tot pesten en emotionele schade. Ze verzocht om een schadevergoeding van € 3.292,00. De zorgaanbieder […]

Lees verder

Onbevoegdheid geschillencommissie bij klacht over zorgcoördinatie

Waar gaat de uitspraak over? Een cliënt diende een klacht in over vermeende tekortkomingen in de (na)zorg en de voortijdige sluiting van zijn dossier. De commissie moest allereerst beoordelen of zij bevoegd was om over het geschil te oordelen. De commissie stelde vast dat de betreffende zorgcoördinator uitsluitend een advies- en verwijsfunctie had en geen […]

Lees verder

Geschillencommissie onbevoegd in klacht over steunzolen

Waar gaat de uitspraak over? Een cliënt heeft een klacht ingediend tegen de zorgaanbieder vanwege de levering van steunzolen die volgens haar te smal zijn en onvoldoende hielstabilisatie bieden, waardoor zij pijnklachten heeft gekregen. De klacht richt zich op de aansprakelijkheid van de zorgaanbieder voor het leveren van ondeugdelijke medische hulpmiddelen. De Geschillencommissie Zorg Algemeen […]

Lees verder

Commissie onbevoegd bij geschil over sluiting zorglocatie

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de aangekondigde sluiting van een zorglocatie voor mensen met een ernstige verstandelijke beperking. De klagers, bestaande uit verwanten van cliënten en leden van de cliëntenraad, stellen dat de zorgaanbieder onzorgvuldig heeft gehandeld. Ze vinden dat er onvoldoende transparantie was in het besluitvormingsproces en dat de belangen van […]

Lees verder
1 2 3 6