onbevoegdverklaring

Commissie onbevoegd: klacht ziet uitsluitend op gedragingen klachtenfunctionaris

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt klaagt over de gedragingen van de klachtenfunctionaris. Volgens de zorgaanbieder is de commissie niet bevoegd deze klacht te behandelen, omdat de klachtenfunctionaris onafhankelijk is en niet werkzaam bij de zorgaanbieder. Naar het oordeel van de commissie ziet de klacht van de cliënt niet op een gedraging van de […]

Lees verder

Laboratoriumuitslagen vormen geen behandelovereenkomst

Waar gaat de uitspraak over Volgens de cliënte staat op de website van de zorgaanbieder dat iemand die in quarantaine zit vanwege Covid naar het ziekenhuis mag komen voor de onderdelen: bloedprikken, radiologie en spoedeisende hulp. De cliënte heeft een pagina met laboratoriumuitslagen laten zien als bewijs van de behandelovereenkomst. De zorgaanbieder stelt dat zij […]

Lees verder

Tandarts voert eigen praktijk in ruimte zorgaanbieder, zorgaanbieder is niet verantwoordelijk voor handelen tandarts

Waar gaat de uitspraak over De cliënt heeft bij een tandarts in het bijzonder tandheelkundig centrum van de zorgaanbieder een klikgebit aangemeten gekregen. Dit gebit paste niet goed en gaf pijnklachten. Toen de cliënt werd doorverwezen naar de kaakchirurg van de zorgaanbieder bleek dat het gebit niet passend was en ook niet passend te maken […]

Lees verder

Commissie is onbevoegd, verweerder is niet aangesloten bij de brancheorganisatie voor Zelfstandige Klinieken

Waar gaat de uitspraak over De commissie moet beoordelen of zij bevoegd is om een oordeel over het geschil te geven. De verweerder heeft aangegeven dat hij een aanbieding is van Zorg Innovaties Nederland en dat die dus moet worden aangeschreven. De commissie oordeelt dat Zin Innovaties Nederland geen verzekerde zorg levert, maar deskundigenonderzoek in […]

Lees verder

Klachten niet eerst bij ziekenhuis kenbaar gemaakt, daarnaast geen verband tot uitvoering behandelingsovereenkomst

Waar gaat de uitspraak over De cliënt heeft 7 klachtonderdelen. Klachtonderdeel 1 en 2 gaan over het handelen van de geriater en de gestelde diagnoses. In het verweer wordt door het ziekenhuis een beroep op niet-ontvankelijkheid gedaan. Het ziekenhuis stelt dat de cliënt de klachten niet eerst kenbaar heeft gemaakt, terwijl dit op grond van […]

Lees verder