Klachtafhandeling

Klaagster niet-ontvankelijk verklaard wegens niet volgen interne klachtenprocedure

Waar gaat de uitspraak over? Klaagster had in juni 2024 een informele klacht ingediend bij haar behandelaar over de zorg, maar deze klacht was niet via de formele interne klachtenprocedure van de zorgaanbieder ingediend. Na twee gesprekken met de zorgaanbieder was klaagster tevreden en besloot de klacht niet verder te vervolgen. Haar tweede klacht richtte […]

Lees verder

Huisvesting en diensten waarvoor servicekosten worden betaald staan los van zorg op basis van het VPT

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft meerdere klachten over het tekortschieten in zorg vallende onder het pakket Volledige Zorg Thuis. De vader van de cliënt is woonachtig in een zorgcentrum wat onderdeel uitmaakt van de organisatie van de zorgaanbieder. De klachten gaan onder andere over onveilige situaties die zich voordoen, het tekortschieten in […]

Lees verder

Autonomie bevorderend beleid zorgaanbieder niet in strijd met Wkkgz

Waar gaat de uitspraak over? Volgens de klager heeft de zorgaanbieder hem immateriële schade toegebracht door het voeren van een – met de wet strijdig – beleid om familie en/of naasten niet te betrekken bij de behandeling van zijn dochter in het Centrum Intensieve Behandeling (hierna: CIB). Daarnaast heeft de zorgaanbieder ten onrechte nooit inhoudelijk […]

Lees verder

Kwaliteit zorg en klachtafhandeling zorgaanbieder onvoldoende. Geen vergoeding voor verrichte mantelzorg

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat over de kwaliteit van de zorg die de zorgaanbieder aan de cliënte heeft geleverd en de wijze waarop de zorgaanbieder met de klachten en zorgen van klager is omgegaan. De commissie heeft vastgesteld dat de zorgaanbieder onvoldoende uitvoering heeft gegeven aan de aanbevelingen van de klachtencommissie. Dit […]

Lees verder

Klacht over zorgverlening ongegrond, klachtafhandeling duurde wel te lang

Waar gaat de uitspraak over? De klacht van de cliënt ziet op de kwaliteit van de zorgverlening en de klachtafhandeling door de zorgaanbieder. Volgens de zorgaanbieder is de vordering van de cliënt verjaard en is er tijdens de zorgverlening zorgvuldig gehandeld. Wel heeft de klachtafhandeling vertraging opgelopen door COVID-19 en de vakantieperiode. Naar het oordeel […]

Lees verder

Zorgaanbieder heeft voldoende gereflecteerd en geacteerd op kwaliteit van zorgverlening en klacht serieus genomen

Waar gaat de uitspraak over? De klaagster is ontevreden over de zorg die is verleend aan de cliënte (haar moeder) en de wijze waarop de zorgaanbieder is omgegaan met de klacht hierover. Ook is volgens de klaagster sprake van een slechte organisatiestructuur. De zorgaanbieder erkent dat er zaken rond de zorgverlening voor de cliënte niet […]

Lees verder

Borstvergroting goed uitgevoerd, maar klachtafhandeling kon beter

Waar gaat de uitspraak over? De cliënte klaagt over complicaties die zijn opgetreden na een borstvergroting. Ook was de communicatie moeizaam en werden haar klachten niet goed opgepakt door de zorgaanbieder. Volgens de zorgaanbieder zijn de mogelijke risico’s goed met de cliënte besproken en was er geen sprake van moeizame communicatie. Naar het oordeel van […]

Lees verder