bejegening

Klacht over ambulancevervoer en bejegening ongegrond verklaard

Waar gaat de uitspraak over? De commissie heeft een klacht van een cliënte tegen een zorgaanbieder ongegrond verklaard. De klacht betrof enerzijds de wijze waarop een ambulanceverpleegkundige cliënte had bejegend en anderzijds de beslissing van de verpleegkundige om de urgentie van het ambulancevervoer naar de Spoedeisende Hulp als A2 in plaats van A1 te classificeren, […]

Lees verder

Klacht over bejegening door ambulancepersoneel en doorzoeken van spullen ongegrond verklaard

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt klaagt dat hij onheus is bejegend door het ambulancepersoneel van de zorgaanbieder. Het ambulancepersoneel heeft in plaats van het verlenen van zorg en de cliënt naar het ziekenhuis te vervoeren, hem beledigd en in zijn huis zijn spullen doorzocht. Het ambulancepersoneel dat de cliënt vanwege zijn melding thuis […]

Lees verder

Definitieve diagnose kon niet worden gesteld, omdat cliënte hieraan niet wilde meewerken

Waar gaat de uitspraak over? De commissie verklaart de klachten van cliënte met betrekking tot diagnosestelling, behandeling, gevolgde procedures en informatie aan de huisarts wegens onvoldoende onderbouwing ongegrond. De uitspraak In het geschil tussen [naam], wonende te [plaats] (hierna te noemen: de cliënt) en Parnassia Groep BV, gevestigd te ‘s-Gravenhage (hierna te noemen: de zorgaanbieder). […]

Lees verder

Zorgaanbieder is samen met cliënt tot conclusie gekomen geen passende behandeling te kunnen geven

Waar gaat de uitspraak over? Voor de commissie is voldoende komen vast te staan dat de zorgaanbieder gedurende de periode dat cliënt bij haar onder behandeling is geweest steeds heeft beoordeeld welke behandeling op dat moment voor cliënt het meest passend is geweest en is uiteindelijk in overleg met cliënt tot de conclusie gekomen dat […]

Lees verder

Cliënt met ervaren stagiaire achterlaten, is niet nalatig handelen van zorgaanbieder

Waar gaat de uitspraak over? De fysiotherapeut heeft de cliënte een paar minuten zonder zijn toezicht, maar onder toezicht van een ervaren stagiaire, op de loopband laten lopen. De cliënte is vervolgens op de loopband gevallen. De commissie is van oordeel dat, ondanks dat de cliënte is gevallen, de fysiotherapeut niet onzorgvuldig jegens de cliënte […]

Lees verder

Zorgaanbieder heeft gehandeld in het belang van de groep; klacht ongegrond verklaard

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de – eenzijdige – beslissing van de zorgaanbieder om cliënte in de woonkamer te verplaatsen naar een andere tafel. Vanwege negatieve discussies tussen de bewoners op de gesloten afdeling van het woonzorgcentrum is een slechte sfeer ontstaan, die dreigde te escaleren. Na een zorgvuldige overweging heeft de […]

Lees verder

De zorgaanbieder heeft door het aangaan van deze arbeidsrelatie niet professioneel gehandeld in de behandelrelatie

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte verwijt de zorgaanbieder niet professioneel handelen door met haar zowel een behandelrelatie als een arbeidsrelatie aan te gaan, zich ten onrechte te presenteren als psycholoog en haar een EMDR behandeling aan te bieden terwijl zij daarvoor niet bevoegd is, niet aan verslaglegging te doen, zodat er geen hulpvraag is […]

Lees verder
  • 13 juni 2024

Zorgaanbieder nalatig en onzorgvuldig gehandeld

Waar gaat de uitspraak over? De cliënte heeft in het ziekenhuis van de zorgaanbieder een ingreep ondergaan waarbij een electrode in haar hersenen is geplaatst om een Deep Brain Stimulation (DBS) therapie mogelijk te maken. Na de ingreep kreeg de cliënte paniekgevoelens die snel in ernst toenamen. De electrode is op verzoek van de cliënte […]

Lees verder

Cliënt terecht tegen haar wil meegenomen door ambulance

Waar gaat de uitspraak over? Klaagster verwijt de zorgaanbieder dat zij tegen haar wil in een ambulance is meegenomen naar het ziekenhuis. De commissie verklaart de klacht van klaagster ongegrond. Omstanders hebben een ambulance voor klaagster gebeld. Vanwege de aanwezigheid van die omstanders werd klaagster uit privacyoverwegingen in de ambulance onderzocht. Omdat onderzoek uitwees dat […]

Lees verder

Hartproblemen niet te wijten aan ambulance hulpverleners

Waar gaat de uitspraak over? Klager heeft in 2022 waarschijnlijk een hartvliesontsteking doorgemaakt. De pijn die hij daardoor ondervond was ondraaglijk. Klager heeft in 2022 driemaal een ambulance gebeld en driemaal is een ambulance gekomen zonder hem mee te nemen naar het ziekenhuis. Klager verwijt de zorgaanbieder dat hierdoor geen aanvullend onderzoek is verricht en […]

Lees verder
1 2 3 8