bejegening/ onzorgvuldigheid

Zorgaanbieder moet rectificatie TOS alsnog volledig uitvoeren

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de werkwijze van de zorgaanbieder en de bejegening van de cliënt door de zorgaanbieder. De cliënt stelt dat de zorgaanbieder onterecht het vermoeden van TOS, een taalontwikkelingsstoornis, heeft gesteld bij zijn dochter en vraagt om een rectificatie. De zorgaanbieder heeft ter zitting aangegeven alsnog een rectificatie te […]

Lees verder

Zorgaanbieder onzorgvuldig gehandeld bij contact en communicatie met cliënt

Waar gaat de uitspraak over? De cliënte heeft een geslachtsbevestigende operatie ondergaan in het ziekenhuis van de zorgaanbieder. Na de operatie zijn meerdere complicaties opgetreden als gevolg waarvan de cliënte twee hersteloperaties heeft moeten ondergaan. De cliënte verwijt de zorgaanbieder dat haar klachten niet zijn erkend en niet serieus zijn genomen. De cliënte verwijt de […]

Lees verder

Zorgaanbieder heeft cliënt op juiste wijze ingelicht over ingreep

Waar gaat de uitspraak over? De cliënte heeft in de kliniek van de zorgaanbieder een ingreep ondergaan waarbij beide eerder geplaatste borstprotheses werden verwijderd en nieuwe protheses werden geplaatst aangevuld met lipofilling (eigen vetweefsel uit de buik). De cliënte is niet tevreden over het resultaat en verwijt de zorgaanbieder dat ‘deuken’ in de borsten erger […]

Lees verder

Cliënt toont niet aan dat zorgaanbieder onzorgvuldig is geweest; klacht ongegrond verklaard

Waar gaat de uitspraak over? De cliënte stelt dat de gynaecoloog van de zorgaanbieder onzorgvuldig en onjuist heeft gehandeld, waardoor zij en haar destijds ongeboren zoontje gevaar hebben gelopen. De cliënte vordert schadevergoeding. De commissie is van oordeel dat niet is aangetoond dat de zorgaanbieder in enig opzicht onzorgvuldig heeft gehandeld. De klacht wordt ongegrond […]

Lees verder

Als cliënt eerder beoordeeld zou zijn door een neurochirurg, zou de indicatie voor operatie ook eerder gesteld zijn

Waar gaat de uitspraak over? De klacht heeft betrekking op zowel het medische als het organisatorische / communicatieve aspect van de behandeling. De commissie heeft de klacht over het eerstgenoemde aspect ongegrond verklaard en die over het andere aspect gegrond. Wegens het gegrond verklaarde onderdeel van de klacht is aan cliënt een schadevergoeding toegekend. De […]

Lees verder

Cliënte niet juist ingelicht voor de operatie; klacht gegrond verklaard

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte is op 18 november 2022 geopereerd. Voorafgaande aan de operatie heeft zij een pre-operatieconsult gehad bij de anesthesioloog [initiaal anesthesioloog]. Tijdens de narcose was er een collega anesthesioloog. Cliënte is hiervan voorafgaande aan de operatie niet op de hoogte gesteld. Toen zij al bij bewustzijn was heeft een verpleegkundige […]

Lees verder