
Psychische en Pedagogische Zorg
De Geschillencommissie Psychische en Pedagogische Zorg behandelt klachten van cliënten tegen psychologen, psychotherapeuten en pedagogen die zijn aangesloten bij de Federatie van psychologen, psychotherapeuten en pedagogen (P3NL) of bij het Nederlands Instituut van Psychologen (NIP).
Soort klachten
Klachten kunnen gaan over:
- Meningsverschillen over het zorg- of het behandelplan
- Tijdens het verblijf of bezoek zoekgeraakte of beschadigde persoonlijke bezittingen zoals bijvoorbeeld een bril, sieraden, kleding of schoenen
- Letselschade ten gevolge van een (medische) fout tijdens de behandeling en verzorging door de zorginstelling
- Klachten over de communicatie en schending van de privacy
Lees meer over de klachten die de commissie wel en niet kan behandelen.
Aantal behandelde klachten en eindproducten
Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Psychische en Pedagogische Zorg. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.
Kosten
Het klachtengeld bedraagt € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.
Meer informatie
- Procedure van De Geschillencommissie
- Reglement van de Geschillencommissie Psychische en Pedagogische Zorg
- Aangesloten brancheorganisatie:
Federatie van psychologen, psychotherapeuten en pedagogen (P3NL)
